Muntlig Förberedelse
Har blivit kallad till Muntlig Förberedelse och det gäller umgänget då mitt x anser att jag förhindrar umgänget.
Vad bör jag tänka på och vad kan jag förbereda?
Har blivit kallad till Muntlig Förberedelse och det gäller umgänget då mitt x anser att jag förhindrar umgänget.
Vad bör jag tänka på och vad kan jag förbereda?
En punkt var vart barnet ifråga hade valt att sova de senaste 4 mån innan förhandlingen.Dvs hur många nätter hos mig, kontra hos xcet.
Hur xcet gjorde det omöjligt för mig att få prata med barnet när barnet befann sig hos xcet.
Hur skolan sett barnets sinnestämning skifta, beroende på VAR barnet sov, hur läxorna sköttes/inte sköttes beroende på var barnet befann sig.
Hur jag ville att boende/umgänge skulle se ut, och vad jag hört barnet säga ifråga.
händelser, som att barnet blev skickat till mig under sjukdom, datum och orsak...
Ja... lite sådanna stödpunkter, saker jag ansåg skulle komma fram, och saker jag ville att xcet skulle svara på helt enkelt.
Absolut att du ska, jätte bra att ha med sig till rätten, då kan du även be honom svara på varför han inte kom,
och (om jag förstår det hela rätt) varför han nu säger/tror att det blir ändring och han kommer att närvara de umgängestillfällen som blir i framtiden.
Håller med dig Kjell2, MEN att se bakåt KAN oxå ge svar på hur det KAN bli i framtiden.
Tycker absolut att hon ska ta upp de uteblivna umgängestillfällena, och fråga om varför det inte blev av, och varför det ev blir ändring i framtiden.
VAD har han gjort med sitt liv, ( vad är annorlunda NU) som gör att framtida umgängen kommer att gå av stapeln....så att säga.
Det trilskas inte framför mig utan det är ingen kommunikation till mig utan enbart till sitt ombud som sedan ska sända till mig.
Kontakt från den sidan finns inte direkt till mig om inte jag tagit initiativ (mail). Men där får jag passa mig.... väga orden på guld våg osv för det används mot mig.
För att visa på skillnaden. Väldigt förenklat exempel
Dålig taktik:
Han: Jag vill ha varannan helg
Du: Nej, varför skulle du få det. Du har aldig haft umgänge tidigare och ringer aldrig
Han: Det är för att du alltid har vägrat och saboterat. Samt när jag ringer bråkar du bara.
Du: Jag har aldig vägrat. Det är du som aldrig dykt upp
Han: Du säer att han är sjuk, inte vill osv. Då kommer jag naturligtvis inte.
osv
Bättre:
Han: Jag vill ha varannan helg
Du: Det tycker jag är en bra idé. Men då sonen inte träffat dig på ett år föreslår jag att vi börjar med några timmar varje helg. För att vänja honom. Funkar det så utökar vi till en heldag och sen övernattning. Sen, om t ex 8 veckor och upptrappningen har funkat går vi över till varanna helg.