• DetGodaLivet

    Fördomsprofilen: Visa mig din BARNVAGN, och jag ska säga dig vem du är!

    Det finns visst många självutnämnda spådamer här på FL som tror sig kunna veta såväl människors vikt och utseende som intressen och politisk profil beroende på deras val av barnvagn.

    I den här tråden kan du självmant utsätta dig för spådomsmaffians fördomsprofil genom att berätta vilket märke och årsmodell (för, pris tillbehör eller vad du vill) du kör.

    Anser du dig vara en sådan som kan utläsa människors profil genom barnvagnsvalet får du förståss gärna själv lägga in en tolkning/"fördomsprofil" på de andra.


  • Svar på tråden Fördomsprofilen: Visa mig din BARNVAGN, och jag ska säga dig vem du är!
  • Dohgon
    SilverWoman skrev 2012-04-10 09:14:55 följande:
    Grattis du är utvald!!!!!! Du är lat som person, orkar inte göra så mycket men du måste. Allt du ser är i en låda och vill inte se längre. Fyra hjul är tecken på att du är samtidigt en stabil person som har balans i ditt liv. Dina barn betyder mycket för dig. Du gjorde en dålig affär för två år sedan eftersom vagnen var inte mer värd än 2000 kr, så affärssinne har du nog inte.
    Regnskyddet är lite solblekt eftersom förra sommaren var du ganska så lat för att dra vagnen inomhus så den fick stå ute och sola. Hålet kom eftersom du fastnade med vagnen då du hade druckit vin. Färgen valde du eftersom du orkade inte leta mer, tog den första bästa. Skrattande
    Framtiden säger att dina barn borde börja gå utan vagn.
    Tackar =) då kan jag väl ge lite respons också =D
    Lat är jag nog på ett vis, orkar inte göra allt som jag kanske borde då jag har två energisugande ettåringar med mig ;)
    Möjligt att vagnen inte var värd mer, fast för två år sen så låg alla andra sådana vagnar på blocket ute för minst 4000 så var en bra affär ändå enligt mig. och affärssinne har jag nog troligen då jag jobbar som försäljare ^^
    Färgen var snarare för att jag inte var säker på vila kön det skulle vara på mina killar och jag gillade färgen starkt själv.
    regnskyddet var redan solblekt när vi köpte den, och även det lilla hålet fanns redan. har försökt hitta återförsäljare för emmaljunga tvillingvagn regnskydd, men det var nu verkligen inte det enklaste att hitta =D
    och ja i framtiden bör de gå utan vagn, men de är bara året och kan inte gå själva så bra ännu =)

    men alltid kul med fördomar ;)
  • SilverWoman
    Dohgon skrev 2012-04-10 09:28:24 följande:
    Tackar =) då kan jag väl ge lite respons också =D
    Lat är jag nog på ett vis, orkar inte göra allt som jag kanske borde då jag har två energisugande ettåringar med mig ;)
    Möjligt att vagnen inte var värd mer, fast för två år sen så låg alla andra sådana vagnar på blocket ute för minst 4000 så var en bra affär ändå enligt mig. och affärssinne har jag nog troligen då jag jobbar som försäljare ^^
    Färgen var snarare för att jag inte var säker på vila kön det skulle vara på mina killar och jag gillade färgen starkt själv.
    regnskyddet var redan solblekt när vi köpte den, och även det lilla hålet fanns redan. har försökt hitta återförsäljare för emmaljunga tvillingvagn regnskydd, men det var nu verkligen inte det enklaste att hitta =D
    och ja i framtiden bör de gå utan vagn, men de är bara året och kan inte gå själva så bra ännu =)

    men alltid kul med fördomar ;)
    hahahhahaaSkrattande
  • Ginny

    Vi har beställt en Brio Happy årsmodell 2012, teleskopchassi med lufthjul. Liggdelen är Brown Harmony (brun med ljusa ringar) och sittdelen stålblå med ljusa ringar. pris c:a 7500 kr.  Vad säger det om oss?

  • Sweetmanda

    Vi köpte nyligen en baby jogger city selet syskonvagn som även kan vara en singelvagn. 
    Alltsammans kostade 700:- med liggdel och en extra sitdel

    vad säger de om oss? ;)



     
  • Cornellia
    DetGodaLivet skrev 2012-04-10 09:24:06 följande:
    Hmmm... det här var ju en speciell kombination. Du lider av multipla personligheter? Nej jag skojjade bara,,,

    Du är hyffsat ung, kanske 25-28 nånting...   och rätt så trendig. Du har lite koll på vad som är de senaste pryarna och köper gärna märkeskläder åt barnet, som är ert första, men du har inget emot begagnat. Bor i en större stad säger vi. Ni har ingen bil! Eller också har ni en gigantisk bil!

    Du gillar design men kan uppskatta många olika stilar bara de är väl genomförda. I er lägenhet i stan inreder du avskalat men i sommarstugan är det shabby chic som gäller. Din man får inte vara med och bestämma över vare sig heminredning, barnvagn eller barnkläderna men han kan gärna få diska!

    Om ni har djur så är det en  tax!
    Haha, första delen stämmer bra, förutom att jag är 29 och bor på en mindre ort och har en vanlig kombi.

    Andra delen stämmer väl hyfsat. Gillar design och inredning, men bor i ett radhus som behövs renoveras. Men jag avskyr shabby chic. Mannen får inte vara med och bestämma särskilt mycket nej, men jag kräver att han diskar ibland Ingen tax dock utan en liten jappe.
  • viseversa
    Cornellia skrev 2012-04-09 22:26:28 följande:
    En sån här (med lila liggdel):

     


     


    och en sån här:

     


    Så, vem är jag?
    Åhh den röda var ju sjukt snygg!
  • viseversa

    Oj jag har haft ca 10 vagnar allt som allt.

    3 vanliga paraplyvagnar i olika prisklass. Varav 2 vi har kvar. En gav vi bort.
    1 P&T(såld)
    1 emmaljunga syskonvagn(begagnad när vi köpte den nu såld igen)
    1 blå brio spin(såld)
    1 brio kombivagn(såld)
    1 Emmaljunga från 83(såld tyvärr. Hade gärna haft den kvar men hade ingen plats)
    1 en paraplysyskonvagn(urusel gav bort den i stort sett gratis)
    1 blå kronan vagn som vi har just nu. Trivs ganska bra med denna vagn=)

  • yodi

    jag har då en emmaljunga nitro city, den är grön och vagnen + tillbehör gick på 5900

  • DetGodaLivet
    Ginny skrev 2012-04-10 09:35:08 följande:

    Vi har beställt en Brio Happy årsmodell 2012, teleskopchassi med lufthjul. Liggdelen är Brown Harmony (brun med ljusa ringar) och sittdelen stålblå med ljusa ringar. pris c:a 7500 kr.  Vad säger det om oss?



    Ni är Medelsvensson! Bor i en medelstor stad, har medelinkomst, en är medellång men en av er är lite längre.

    Ni har vanliga jobb  inom vanliga brancher. Bor i radhus eller liten villa och har en kombi. Handlar barnkläder på vanliga affärer som KappAhl och HM men lyxar till det med något enstaka plagg från Polarnopyret där ni också köper de praktiska ytterkläderna.

    Ni väntar första barnet och kristallkulan säger att detta är de enda barnvagn ni någonsin kommer köpa ny. Sulky kommer ni att ärva eller köpa begagnat av en nära vän eller släkting och när ni får andra, och ev tredje barnet kommer ni fortfarande ha brion kvar fast den blivit lite omodern med åren. Ni kommer skämta om att "det hade ju gått lika bra att köpa begagnat men det var ju ändå första barnet"
  • DetGodaLivet
    Cornellia skrev 2012-04-10 09:53:22 följande:
    Haha, första delen stämmer bra, förutom att jag är 29 och bor på en mindre ort och har en vanlig kombi.

    Andra delen stämmer väl hyfsat. Gillar design och inredning, men bor i ett radhus som behövs renoveras. Men jag avskyr shabby chic. Mannen får inte vara med och bestämma särskilt mycket nej, men jag kräver att han diskar ibland Ingen tax dock utan en liten jappe.

    Det var väl ganska bra prickat av mig då..... utom boendet där jag var fel ute. Men bilgissningen kom ju givetvsi av den enorma vagnen!
Svar på tråden Fördomsprofilen: Visa mig din BARNVAGN, och jag ska säga dig vem du är!