• 060810

    Hyperemesis gravidarum = risk för autistiskt barn?

    Har haft hyperemesis 3 gånger. 2 av 3 barn ska utredas för autism/Asperger.
    Den minsta är för liten än men lär väl utredas hon med vad det lider.

  • 060810

    Min dotter vägde 4411 gram född 10 dagar före bf med planerat snitt och jag hade hemsk hyperemesis och rasade i vikt.

    Min son vägde 3475 född med planerat snitt 11 dagar före bf. Har autism.
    Dotter nr 2 vägde 3324 gram och hon är född 12 dagar före bf. Ingen diagnos än på flickorna.

  • 060810

    Hade HG med alla mina men nr 1 var kraftigast och hon vägde mest. Men hon är fortsatt stor med 133 cm och 28 kg och är snart 6 år.

  • 060810

    Kräktes med mindre med pojken än med flickorna. ;)
    Så man får reda på könet. ;) haha!
    Jag är med den enda som mått så här i min släkt. :( Finns ingen i modern tid som mått så fruktansvärt som jag gjorde. De kom med sina tips och råd och jag ville bara be dem dra och hålla käft. HG är ett levande helvete! Vanligt gravidillamående är hanterbart.

  • 060810

    Ja verkligen! "Men du har passerat de första 3 mån nu, är du säker på att det inte är magsjuka? Så här länge ska man ju inte kräka." det kan väl inte vara så illa....

    En läkare sa till mig: men du ser ju pigg ut!
    Då hade jag legat pall och spytt 5 ggr i väntrummet och hade asdåliga prover. Men jag orkade ta mig in och prata med henne och då var jag pigg. :(

  • 060810

    Du får testa igen och se om du får en flicka! ;)

    Jag har genomlevt skiten 3 ggr men lär nog aldrig orka göra om det. :(
    Det är fruktansvärt! :(

  • 060810

    Haha så klassiskt. :)
    Minns när jag spydde i en papperskorg på ett matställe mitt i december. ;)
    Utrymning typ, nä men jösses vad folk glodde. ;)
    Riktigt jobbigt med folks kommentarer och att få höra: jag mådde illa varje morgon första 12 veckorna och kräktes ibland och det var sååå jobbigt.
    Gånga antalet veckor med minst 3 och sen lägger du till typ 20-40 spyor på en dag, då kan vi snacka jobbigt läge. ;)

  • 060810

    Jag hade med sån bebiströja. ;)

    Jag kan längta efter fler barn, men är så rädd att bli dålig igen. Blivit det de andra 3 gångerna. :(

  • 060810

    Ja man är nog lite knäpp som gör om det.

    Jag är ju ensam med så det drabbar barnen om jag blir dålig och det är skitjobbigt. Så blir det fler här så väntar jag några år till. ;)

  • 060810

    Detta är sjukt intressant då min stora tjej ska inleda sin utredning på måndag.
    Hon är 6 år nu. Lillebror fick sin diagnos i april i år och han är 4 år.
    Lillasyster som är 2 misstänks ha adhd. ;)

    Spytt som en gris alla gångerna! :(

  • 060810
    TantForm skrev 2012-09-23 14:48:21 följande:
    Intressant. Jag har inte själv varken drabbats av hyperemesis eller fått ett barn med autism. Mina funderingar går till detta med ketos under graviditeten, vilket jag utgår från att man hamnar i vid hyperemesis. Kan ketos under graviditeten påverka barnet? Intressant är ju också att ketogen kost i vissa fall används just på autistiska barn som behandling.
    Jag hamnade i kraftig svält vid min sista graviditet. Minns att jag fick den starkaste färgen på testet och den var så stark att den knappt stämde överrens med den starkaste färgen.
    Hon föddes med en missbildning men det ska inte bero på det. 
Svar på tråden Hyperemesis gravidarum = risk för autistiskt barn?