NY I GBG skrev 2012-04-28 16:03:02 följande:
Hej alla, Tack för att ni undrar hur det går. Det är mycket känslor, förvirring och svåra beslut här just nu. För oss handlar det nu om äggdonation, då vi gjort tre misslyckade IVF försök. Vi fick aldrig reda på vad som var fel men då jag var svårstimuelrad är det troligt att det handlar om min ålder (39 år). Vårt dilemma nu är äggdonation med systers ägg, i Umeå, eller med okänd kvinnas ägg, i Spanien (jag är halvspansk). Det är svåra beslut då det redan lett till problem i relationen till min syster och hennes sambo.... Min syster erbjöd sig tidigt att donera ägg men sedan när det blev aktuellt har de haft en massa tvivel... Så det är detta vi står inför ..... Svårt för någon annan att ge råd om något sådant

här, jag vet, men om det är någon av er som har någon fundering så får ni gärna dela med er

Det handlar alltså om hur viktigt det är för mig att känna mig genetiskt kopplad till et eventuellt barn... Jag har också gått på akupunktur men känner inte att det hjälpte mig. Jag blev inte ens trött eller lugn av detta, men jag kanske var svår att stimulera där också

En kollega till mig är övertygad om att det var akupunkturen som hjälpte henne att bli gravid..... Hoppas ni har en bra helg alla! PS: de homeopatiska medel ni skriver om: Jaguar aldrig blivit rekommenderad något sådant eller kände inte ens till att det finns sådana hjälpmedel. Det kanske inte hade hjälpt mig ändå men jag hade ju gärna testat om jag vetat om det! Kram
Hej

Vill så gärna svara dig på det mesta i ditt inlägg. Ska försöka göra det lite kortfattat bara

.
1 - Du borde se till att få veta varför ni kanske inte lyckats med IVF. Har inte er utredning visat något specifikt?
Annars så är kanske inte 3 misslyckade IVF speciellt ovanligt. Är du säker på att ni helt gett upp hoppet med att lyckas antingen själva på naturlig väg eller med ytterligare IVF? 3 försök är återigen ändå inte så många försök. Eller har ni nekats fler IVF?
2 - Din syster börjar tveka inför att låta dig ta emot hennes ägg? Jag kan förstå henne och dig.....Men om det är så att hon verkligen är tveksam så tror jag att det bästa för både henne och dig är att du tar emot ägg från en okänd donator. Annars kanske ni på sikt får problem mer er relation om du skulle föda ett barn med din systers ägg. Men jag förstår dig också så väl att du gärna vill känna igen de genetiska dragen....så kände jag också, men har nog mer och mer förstått att det egentligen handlar om mitt eget ego. Är helt övertygad om att du kommer att känna att det är ditt biologiska barn i och med att du bär det inom det, känner de första sparkarna, får föda fram det nyfödda barnet osv oavsett om det är med donators ägg eller inte.
3 - Vad det gäller akupunktur så berättade min akupunktör att det finns faktiskt de som är bättre och sämre på att sätta nålar. Så var noga med vart du går! Ta gärna referenser här på FL och gärna kinesisk akupunktur.
4 - Homeopati har vi nog alla själva börjat forska i och alltså inget vi direkt blivit rekommederad och framförallt inte från sjukvården! Men många akupunktörer använder sig av homeopati eller rekommenderar att man tar kontakt med kunniga inom detta områden för att hjälpa kroppen ytterligare. Nu när IVF ändå har stängt över sommaren kanske du ska prova att ge allt en sista chans? Prova lite "hokus pokus" som många tror på och som många inte tror på. I slutändan så tror jag vi var och en känner vad som passar oss bäst.
I slutändan är det också bara du som kan avgöra alla beslut som denna karusell innebär. Men det är alltid skönt att höra andras åsikter och få stöd i det som vi alla vet är sjukt jobbigt att gå igenom.
Lycka till, hoppas få läsa några inlägg från dig om din fortsättning.
Kram