• NY I GBG

Äggdonation på klinik i Umeå

Hej! Vi har genomgått tre IVF försök, som inte ledde till ngn graviditet. Inga klara tecken på vad som jan vara fel. Jag är dock 39, och min sambo 37. Vi ska nu gå vidare med egen donator uppe i Umeå. Min 35 åriga lillasyster donerar. Har någon erfarenhet av kliniken i Umeå, av donation från syster/vän? Tacksam för svar från ngn som genomgått donation i Sverige med känd donator. Vilken resa detta är.. Så ledsna när sista IVF försöket också misslyckades.. Ser fram emot att chatta på detta forum

• Svar på tråden Äggdonation på klinik i Umeå
  • germany

TAck för din informationsrika inlägg om hur det går för dig, jätteintressant att höra hur allt går!
    Jag kan börja med att svara på din fråga om hur ruvningen går.
    Jodå, den går framåt, är på ruvardag 7 idag. Än så länge känner jag inget speciellt (hade symptom tidigt, men de kom från ägglossningssprutan det mesta samt delvis av ÄP. Även om jag inte har en aning om hur det kan kännas om det tagit sig så tror jag att det är i tidigaste laget att över huvud taget känna något, vad tror ni?)

Vet du vad! ÄD tankarna har ju funnits sida vid sida nästan med IVF-planerna.
    I bland är det nästan så att jag faktiskt längtar efter att övergå till ÄD. Inte för att allt kanske löser sig omedelbart för det, men det känns som om det är värt både tid och pengar.
    Men å andra sidan så har jag ju inte gett upp hoppet än om barn med egna ägg....så jag lär väl försöka minst ett par ggr till innan jag kapitulerar. (Hade vi varit gjorda av pengar skulle jag nog ha kunnat prova många fler ggr.....men tyvärr sitter vi i dagsläget inte på någon större guldgruva).

Jag ska absolut kika in i din tråd GBB och även om jag kanske inte skriver något där så finns jag lite där i bakgrunden då och då för att se om jag kanske kan lära mig något av allt det som ni tar upp där.
    Men annars får du så jättegärna skriva åtminstone lite här också om er väg mot ÄD.
    Jag ser och lär mer än gärna av det du lär / lärt dig under resans gång. Om du vill och orkar förstås?

STOR kram till dig också och jag menar verkligen STOR kram Hjärta

• Cice

Hej Germany...

Tack jag mår bra, lite pirrigt i mag bara .
     Va roligt att du mår bra, och  du ruvar... Lycka tillSkål 
     Jag har varit upptagen med min dotter som tog student nu i vecka. Annars det känns bra, jag  har haft lite bröst späningar de sista dagar, men jag försöker inte inbildar mig ngt... Jag hoppas att jag är med barn. Jag har upplevt ngt anorlunda  förra månad, jag har ju haft ÄL  i två  dagar. Jag tror att det kan beror på Fertilexx som jag har använt  det i 50 dagar nu. 
     Enligt räkning  jag borde få mens imorgon..
     Jag är glad att det går bra till Ny i Gbg oså. Jag önskar dig allt lycka Skål..

Jag har köpte DHEA och jag fick ingen problem för att få den i Sverige.

Stor Kram till Alla  

.

• Kattflickan

NY i GBG: Jättekul att höra att det händer saker för dig och du låter så positiv! Dela gärna med dig av dina erfarenheter då vi är flera här som funderar på ÄD. 

Cice: Jag hoppas verkligen att du är med barn!

Jag sprayar fortfarande, känns lite träligt, har haft ont i huvudet hela helgen och vet inte om det beror på sprayen eller stress på jobbet. Tror inte jag håller på att bli sjuk för då borde det redan ha brutit ut.

Millan 

• Cice

Tack så mkt kattflickan,
     Jag hoppas att  du lyckas med din nya IVF{#emotions_dlg.flower} 

Jag fick mkt  huvudvärk när jag sprayade....  jag använde synarel. Det var ngn sorts biverkningen. Jag hoppas att du mår bra snart.

Kram på dig 

• germany

Cice - Härligt att höra att du lever ett helt vanligt liv också mitt i allt detta med barnverkstaden. Det är lättare sagt än gjort. Jag tycker att det här med IVF totalt slukar ens liv och energi.

Du skriver att du inte hade problem heller med att få DHEA utskrivet i Sverige.
    Det kan vara skönt för andra här i tråden att höra. Våga fråga och tala gärna om att fler har fått det utskrivet av just läkare. Kanske lättare att påverka en tjurig läkare då Solig

Jag hoppas du har blivit spontant gravid, det vore häftigt!
    Vi skulle behöva lite positiva grejer nu i den här tråden, eller hur?

Jag är på ruvardag 9. Nu låter jag kanske negativ (förlåt), men jag har inte så stora förhoppningar om att det tagit sig den här gången heller....Får bara den känslan helt enkelt. Känner nada, nothing!
    Nu vill jag bara veta så att jag får börja leva igen! Jag ska träna hela sommaren, få ny energi och knapra DHEA isåfall och förhoppningsvis bli spontant gravid innan IVF karusellen drar i gång i höst. Det vore nåt minsann Drömmer.

Jag leker ofta med tanken om vad vårat barn ska heta.....Visst är Liam ett fint pojknamn och Liv ett fint flicknamn? Hjärta

• germany

Vill bara tala om att jag fick mens i dag på ruvardag 10 Gråter.
    Önskar bättre lycka til er andra (IVF, naturlig väg eller ÄD)

• mariposa

germany-Det är så orättvist! Tänker på dig! Kram igen!

GBG-
    Visst är det dags för ert första besök nu i dagarna? Stort lycka till i Barca! Återkom gärna till oss och berätta hur det gick. Jag har ev en läkare som kan hjälpa mig med VUL, men mot en särskild taxa betonade hon och enbart om din klinik inte ställer orimliga krav lade hon till. Undrar vad hon menar med det.

Kattflickan- är det dags för sprutorna snart? Håller tummarna!

• germany

Vill skriva till framförallt till er: MARIPOSA, Katt (Solig), CICE, NY I GBG  (ni är de jag haft mest kontakt med här)Jag vill egentligen inte lämna tråden....men nu när det blev ännu ett minus och sommaren står för dörren så känner jag att jag måste bryta mönstret och försöka börja LEVA och ta vara på sommaren som ju alltid går altlför fort....

Jag måste sluta tänka på barnversktaden och sluta söka information på nätet om allt som rör barnlöshet tills ögonen trillar ut av trötthet. Istället vill jag ge min kropp och själ lugn och ro och hitta kraft och energi samt att försöka fokusera på de små fina guldstunder som faktiskt finns hela tiden runtomkring en, även i den enkla vardagen, men som man nästan helt glömt bort pga att man varit fast i barnlöshets-träsket under en alltför intensiv period.

Men jag kommer tillbaka och säger därmed inte hej då utan på återseende till er alla! Så ni lär nog få fortsätta stå ut med mina romaner här vad tiden lider. Men ett bra tag in i sommaren kommer jag att säga STOP till alla tankar om detta med barnverkstaden och det funkar inte om jag sitter vid datorn och då är mitt uppi allt som jag försöker komma ifrån nu för att hämta luft så att jag sedan kommer tillbaka med nytt friskt syre Solig.

Kommer förstås att sakna er alla och det gör faktiskt ont att jag känner att jag måste göra ett break från allt. Känns  precis som om jag "gör slut" med någon Gråter.....Ni har ju betytt så otroligt mycket för mig så jag tror inte ni kan förstå det! Men så är det. Jag har fått känt er värme och vi har ju samma längtan alla efter samma sak och därmed så är det så lätt att faktiskt tycka om och känna samhöriget med er alla.

Jag hoppas att jag kan "hoppa tillbaka" in i tråden igen och känna att jag är bland mina gamla vänner igen när jag känner att jag åter  är redo igen, dvs när jag är fylld med ny kämparglöd som orkar ta smällar och kyssar lite hur som hellst Tungan ute

PS: Jag har öppnat min presentation för er inloggade medlemmar, så om någon känner för att skriva i sommar så kommer jag då och då att kolla av inboxen. Men det blir en annan sak än att sitta och söka information på nätet titt som tätt.

KRAM TILL ER ALLA  OCH HA EN JÄTTEFIN SOMMMAR OCH JAG ÖNSKAR ER ENHOPPFULL SOMMAR MOT EN MASSA Plus.  Vi hörs/  Hjärta  / Germany

• NY I GBG

Åh nej Germany, vad tråkigt om du tar ett break från oss Och så tråkigt med det där förbaskade minuset.... Jag tycker du verkar vara en varm och fin person Jag håller med om att man kommer "nära" er här och att det känns väldigt tryggt och skönt att ha detta forum. Därför känns det ledsamt om någon försvinner härifrån. Men samtidigt förstår jag dig verkligen att du vill ta ett break från nätet och att alltid fokusera på att försöka få barn. Det tycker jag du gör helt rätt i!!! Visst finns det så mycket annat runtomkring som är viktigt. Men du får gärna skriva här om annat också Om jobb, hus, vänner, sommaren, tankar, ja, vad som helst. Så jag hoppas du kikar in här iaf lite då och då, eller kanske skickar något mejl. Det vore trevligt att höra hur det går för dig. Jag har själv funderat mycket på hur man ska handskas med allt det här och tror det är viktigt som du säger att även tänka på annat. Ett tips är att skriva ner varje kväll innan man går och lägger sig allt som man är tacksam för i livet, och allt som är gott. Från pyttesmå saker till stora. Allt möjligt som är positivt. Då är det lättare att upptäcka sådant man tar för givet. Men sedan tror jag man måste tillåta sig själv att vara ledsen om man är det, och man kan inte tvinga bort negativa tankar. Då poppar de bara upp igen ännu starkare. Men man kan lära sig att ta mer avstånd från de negativa tankarna, att observera dem som något som uppstår men som man inte tar till sig; ungefär som "jaha, där kom tanken igen om hur dåligt allt kommer att gå", och så vet man att det bara är en tanke, inte en verklighet. Lite råd från hobbypsykologen Jag önskar dig - och alla er andra förstås - en sköön sommar och hoppas vi ses här (eller via inbox) lite då och då. Vi åker till Barcelona ikväll!!!! Tillbaks på lördag Stor kram!!!!

• mariposa

Bästa Germany! Tycker att du är stark som fokuserar på dig själv och tar en paus härifrån. Helt rätt! Dock längtar jag redan efter att få läsa kloka inlägg från dig, men den som väntar på något gott Hjärta... Du har spritt mkt glädje och värme. Ta hand om dig!

Kram till era andra också!

Svar på tråden Äggdonation på klinik i Umeå