Åh nej Germany, vad tråkigt om du tar ett break från oss
Och så tråkigt med det där förbaskade minuset.... Jag tycker du verkar vara en varm och fin person
Jag håller med om att man kommer "nära" er här och att det känns väldigt tryggt och skönt att ha detta forum. Därför känns det ledsamt om någon försvinner härifrån. Men samtidigt förstår jag dig verkligen att du vill ta ett break från nätet och att alltid fokusera på att försöka få barn. Det tycker jag du gör helt rätt i!!! Visst finns det så mycket annat runtomkring som är viktigt. Men du får gärna skriva här om annat också
Om jobb, hus, vänner, sommaren, tankar, ja, vad som helst. Så jag hoppas du kikar in här iaf lite då och då, eller kanske skickar något mejl. Det vore trevligt att höra hur det går för dig. Jag har själv funderat mycket på hur man ska handskas med allt det här och tror det är viktigt som du säger att även tänka på annat. Ett tips är att skriva ner varje kväll innan man går och lägger sig allt som man är tacksam för i livet, och allt som är gott. Från pyttesmå saker till stora. Allt möjligt som är positivt. Då är det lättare att upptäcka sådant man tar för givet. Men sedan tror jag man måste tillåta sig själv att vara ledsen om man är det, och man kan inte tvinga bort negativa tankar. Då poppar de bara upp igen ännu starkare. Men man kan lära sig att ta mer avstånd från de negativa tankarna, att observera dem som något som uppstår men som man inte tar till sig; ungefär som "jaha, där kom tanken igen om hur dåligt allt kommer att gå", och så vet man att det bara är en tanke, inte en verklighet. Lite råd från hobbypsykologen
Jag önskar dig - och alla er andra förstås - en sköön sommar och hoppas vi ses här (eller via inbox) lite då och då. Vi åker till Barcelona ikväll!!!! Tillbaks på lördag Stor kram!!!!