• choklaa

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Hänger gärna på här då även jag och min make är mitt uppe i bebisbakandet hehe...

Har gått på provera i tre omgångar och förra veckan på torsdagen tog jag sista provera tabletten och väntar nu på en blödning för att få börja med pregotime :)

Väntar och längtar efter att en blödning ska komma så vi får köra igång med pregotime. Gyn sa att vi skulle ringa in första blödningsfagen för att boka tid för VUL 11-12 dagen i cykeln.

Har tidigar fått blödningen innom 5 dagar av provera så jag tjuv testade i går men de var negativt, tänkte i fall att de kanske hade tagit sig ändå. Då jag hade fram tills i måndags molande värk i magen, ömma bröst och små illamående.

Men men, nu är de bara att avakta.

• choklaa
    AnnaViktoria skrev 2012-04-26 19:57:04 följande:
    Hej goingar:) Jag ska troligtvis ta min första pergotime tablett på måndag! Anledningen till att jag skriver troligtvis är för att min mens är väldigt lång ca 10 dagar och väldigt trög de första dagarna, vet inte vilken dag jag ska räkna som första mensdag. Jag känner mig nästan lite rädd och nervös för att de ska bli tokigt och att jag ska göra fel pga min jäkla mens.
    Finns de fler som känner igen"problemet"
    Jag blir glad att kunna dela mina tankar med er och att de är fler som startar nu!
    Kram
    Då kommer vi börja samtidig :)

Jag ringde i dag vid lunch till gyn då jag skulle boka tid (för vul till dag 11) så fort mensen kommer.

Blev överlyckling när jag såg några enstaka droppar mens och ringde. Frågade gyn hur jag skulle göra då mensen är trög första dagarna om jag skulle börja räkna från idag eller då det börjar komma ordentligt men hon sa att jag skulle räkna från och med idag. Och börja med pregotime på måndag :)

En kollega på jobbet berättade i dag att hennes båda barn fick hon på första kuren med pregotime, hon har PCO men dom lyckades båda gångerna på första försöket.
  • choklaa
    Humlan08 skrev 2012-04-27 09:06:15 följande:
    Hej! 
    Jag har precis tagit provera och pergo, plussade får två dar sen på första försöket!
    Plus 
    Grattis :) önskar er all lycka :) ger hopp för alla oss som ska börja med behandlingen :)
  • choklaa
    AnnaViktoria skrev 2012-04-26 22:14:39 följande:
    Det känns som att på måndag händer det!:) det jobbiga att jag kan inte märka att jag ens har någon mens nu, typiskt! Trodde den satt igång,
    Ska du in på dag 11? Jag fick nog 13 pga helg dock:) men det är ju lite osäkert ännu;(
    Oj stackars dej renrot! Det är jobbigt de där med mens, vore bättre å bli gravid och slippa skiten:)
    Ja det blev att jag får komma in den 7 maj så det blev dag 12. Pga helg. Hon klämde in mig mellan två tider så att det skulle bli så nära dag 11 som möjligt. 

Min mens brukar också vara lite utdragen första dagarna men denna gången tror jag bara kroppen jävlas med mig. För jag har i princip gråtit första natten jag fick mensen då det gjorde så ont. Har aldrig känt av min mens så tydligt som denna gången.

Måndag närmar sig :) Ska nu knalla iväg till apoteket och hämta ut pergotime :)

Hoppas vi alla får fina plus nu i maj :)
  • choklaa
    Välkommen längtande83a!

Renrot: De kommer gå bra för Er på torsdag så får du se att de finns fina ägg som väntar på att bli till en bebis :)
    Men håller med dig om att de är dyrt med alla 5 minuters besök men vi får hålla tummarna att vi slipper dom efter maj månad :)
  • choklaa

Hur går det för er alla?
    Är inne på fjärde dagen med pergo... Har varit stressiga dagar och i dag utlöste alla hormoner att jag bara börja gråta från ingen stans. Eller jo, kanske var det den stressiga situationen som bidrog att det brast ut i gråt.

Tar sista tabletten i morgon och sedan är det bara att räkna ner till VUL 7/5.

Har en fråga till er alla.

Jag brukar ha mens ca 5-6 dagar. Väldigt sparsamt första två dagarna, med massor tredje och fjärde dagen för att sedan 5 och 6 dagen bara ha lite flytningar lätt bruna.
    Men nu har flytningarna inte slutat och då är jag inne på dag 9. Någon som varit med om liknande i samband med första kuren pergo??

• choklaa
    masken skrev 2012-05-04 14:59:12 följande:
    choklaa och Pepsi: Spännande att vi ska på VUL så tätt inpå varandra, Choklaa 7/5, jag (masken) 9/5 och Pepsi 16-17/5. Detta är min första Pergokur så man är väldigt nervös att det inte ska ha hänt någonting...Är det eran första kur oxå?
    Det är min första kur också. Vad roligt att vi kan följas åt. Ser fram emot måndag :)
  • choklaa

Absolut så får vi peppa varandra.

Håller med dig om att mens värken är fruktansvärd. På min sista provera kur trodde jag knappt att jag skulle överleva så ont som jag hade under ett helt dygn. 

Har tagit i kväll sista pergotime tabletten och nu är det bara att vänta och se :)

Kommer ni testa med ägglossnings test efter VUL? eller kommer ni bara köra på som vanligt och hoppas att det tar sig? Vi har ej riktigt bestämt oss vilket vi kommer göra. Då maken känner och det gör jag med, att det då lätt kan bli så att det låser sig när man känner av pressen att det måste ta sig eller att nu gäller det. Eller hur man vill se det som så att det i stället blir ett stress moment.

• choklaa
    Pepsi skrev 2012-05-05 07:45:14 följande:
    Då hoppas jag att mitt oxå bara håller i sig ett dyng. För det här är nog den värsta menssmärta jag varit med om, det gör ju inte ont i magen utan mer i underlivet och så blöder jag som jag vet inte vad.

Gnäll gnäll gnäll, i slutändan kommer det vara så värt! Nej nu ska jag och sambon ta tag i vår flytt som går av stapeln idag! Hoppas ni alla får en fin lördag!
    Exakt den smärtan var det, min höll på ett helt dygn så jag inte ens kunde sova den natten. Satt och grät av smärta mitt i natten och sen efter gick det över. Men som sagt självklart att det är värt det.

Nu blir det till att äta lite frukost och sen gå ut på stan med maken. Känner mig spänd inför VUL på måndag men ska försöka att inte stressa upp mig över det :)
  • choklaa
    Nicholeski skrev 2012-05-05 11:28:15 följande:
    Hej på er! =)
    Jag hoppar in här om det är okej? Hänger i en del pergo-trådar redan, men alltid kul att prata med fler likasinnade.

Idag tog jag min första tablett på min andra enkelkur pergotime. I mars fick jag en lyckad ägglossning av enkelkur, men det resulterade inte i en graviditet tyvärr. April gick jag ostiumulerad och fick ännu en lyckad ÄL - utan graviditet. Nu är vi inne i maj och vi får se vad som händer och sker den här månaden helt enkelt.   
    Välkommen :) Att hänga på i tråden.  Då du redan tagit en kur tidigare, hur lång tid tog det efter tabletten innan du fick ägglossning samt hur lång blev din menscyklen? Testade du med ägglossnings test eller hur gjorde ni?
    Jojolita skrev 2012-05-05 11:37:05 följande:
    Tog min sista Primolut i söndags, 4 dagar senare kom mensen och OMG har aldrig haft sån mensverk i hela mitt liv tidigare.. När man läser era inlägg verkar ni ha haft sparsamma blödningar ju, eller har jag fel?

Var jätteorolig att jag inte skulle få nån mens alla för gyn sa 2-3 dagar efter sista pillret, och på förpackningen stod det samma sak. Men tji den kom ju!

På måndag blir det första Pergotimetabletten. Hoppas det funkar med enkel kur! Och självklart att de tar sig på första så det blir ett + :)

Lycka till till alla oss i tråden! :)
    Min mens brukar vara extremt sparsam och lång dragen. Men den här gången gjorde det ont som bara tusan, första dagen sparsam, med extrem smärta på natten, andra dagen så forsade det bara. Sen var det okej resten av mensen dock så höll det på med mörka flytningar lite längre än vanligt.
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)