Nicholeski skrev 2012-05-05 11:28:15 följande:
Hej på er! =)
Jag hoppar in här om det är okej? Hänger i en del pergo-trådar redan, men alltid kul att prata med fler likasinnade.
Idag tog jag min första tablett på min andra enkelkur pergotime. I mars fick jag en lyckad ägglossning av enkelkur, men det resulterade inte i en graviditet tyvärr. April gick jag ostiumulerad och fick ännu en lyckad ÄL - utan graviditet. Nu är vi inne i maj och vi får se vad som händer och sker den här månaden helt enkelt.
Välkommen :) Att hänga på i tråden. Då du redan tagit en kur tidigare, hur lång tid tog det efter tabletten innan du fick ägglossning samt hur lång blev din menscyklen? Testade du med ägglossnings test eller hur gjorde ni?
Jojolita skrev 2012-05-05 11:37:05 följande:
Tog min sista Primolut i söndags, 4 dagar senare kom mensen och OMG har aldrig haft sån mensverk i hela mitt liv tidigare.. När man läser era inlägg verkar ni ha haft sparsamma blödningar ju, eller har jag fel?
Var jätteorolig att jag inte skulle få nån mens alla för gyn sa 2-3 dagar efter sista pillret, och på förpackningen stod det samma sak. Men tji den kom ju!
På måndag blir det första Pergotimetabletten. Hoppas det funkar med enkel kur! Och självklart att de tar sig på första så det blir ett + :)
Lycka till till alla oss i tråden! :)
Min mens brukar vara extremt sparsam och lång dragen. Men den här gången gjorde det ont som bara tusan, första dagen sparsam, med extrem smärta på natten, andra dagen så forsade det bara. Sen var det okej resten av mensen dock så höll det på med mörka flytningar lite längre än vanligt.