• Ingrid1989

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

hej tjejer!
    Hoppas också in om det går bra =)?
    Avslutat pergotimekur nr två..den första var en enkel och resulterade i utebliven äl och istället två cystor... meeeen efter 70 dagar, en primolut-kur och dubbel dos pergo kunde läkaren IDAG via vul konstatera att jag har fyra stora ägg påväg att släppas från stockarna!
    Har försökt i över två år nu och det mesta börjar kännas hopplöst.. klart hoppet tändes idag men man är ju ändå inställd på ett Minus 

• Ingrid1989
    Pepsi skrev 2012-08-15 18:04:18 följande:
    Hej och Välkommen :D

Oj, 4 mogna ägg? Härligt. Fick ni inte sex förbud?

Vet inte om det var i denna tråd eller nån av alla andra tusen man är inne och läser i, som fick sexförbud när hon hade typ 3 mogna ägg.

Jag håller tummarna för att det blir ett plus :D

nej inget sånt fick vi men han skulle kolla m kollegorna om jag verkligen ska äta dubbel igen om d inte tar sig... blir också nervös...man vill ju inte att det går åt skogen pga fär många heller...
  • Ingrid1989

.

Pepsi skrev 2012-08-15 18:29:37 följande:
    Okej...Det verkar ju vara lite olika det där :)

Men nu har du ju flera chanser som gör att du kanske blir gravid :D

Kanske blir dubbel lycka ;)

Håller tummarna :D

Ja det är just det som gör mig nervös...

men sexat har vi ju redan så är försent att göra nått...

tvillingar vill vi gärna ha..men där går gränsen...
  • Ingrid1989

försöker få tag på gyn men telekön är full säger dom hela tiden.. blir orolig, sambon ringer å frågar också ifall jag hört nått... vad ville läkaren egentligen??
    har sååå ont i äggstockarna, snälla ägg, släpp nu så det går över...ööhh typ..
    en sak till:
    fick fullt utslag igår på äl testet, även glad gubbe på det digitala. måste jag fortsätta testa ändå eller kan jag lägga ner allt testande kring äl stickor nu?  

• Ingrid1989

cice, japp jag använder den =)

fick tag på en sköterska via växeln som kopplade mig förbi kön :p
    hon verkade inte bry sig ett dugg om att läkaren ringt fel tjej!! blir så förbannad att dom inte ser allvarligare på det. dessutom är läkaren ledig idag

• Ingrid1989
    update!!!!!:

Läkaren ringde mig nu. han förklarade att mitt nummer inte kopplats upp då han ringde å därför sökt påhitta.se å ringt det numret, men till fel brud.
    iaf ursäktade han sig och sa att han inget mer gjort än presenterat sig å sagt varifrån han ringde.. 
    pustar ut aningen nu.
    MEN sen säger han att han pratat med sin kollega som även är chef och dom sa att vi inte bör ha sex då risken för flerbörd är stoooor m fyra äg. Öööööö, jag hade äl i onsdag å vi har pippat som kaniner å nu på fredag säger dom det???? BRAAA!! 
    så ja, nu är jag mest livrädd att det blir fler än två vilket kunde vara riskabelt.. får jag + så skall jag in i v 7-8 på vul för att kolla hur många som bor där..
    om det inte tar sig så skall jag hädanefter bara äta enkelkurer.

ja..ska man skratta eller gråta...skräckblandad förtjusning nu iaf..
    håller alla tummar och tår för att EN max TVÅ skall bo där snart..

men fy hur jag mådde igår, aldrig haft så ont nånsin och svettades å hade vallningar..som en klimakterietant..

huuua... håll tummarna för mig 
  • Ingrid1989
    Cice skrev 2012-08-17 13:13:36 följande:

Hej FridaF
    Jag är ny häroch jag har inte läste tråd från start. 
      Hur många pergokur har du kört ? Blev du gravid direkt   på första pergokur? 
    Jag har läste någonstans att om man blir gravid på första eller andra pergo kur, så är sannolihet mkt lite för att det skulle blir fler än två!!
    jag håller tummarna för dig att allt ska ordna sig.
    kram   

Hej!
    Jag är också ganska ny men suktar efter vänner/kunskap o gemenskap just nu..
    Detta var andra kuren jag åt, vet ännu inte OM jag är gravid..ska försöka skriva lite om min story:
    på första mötet fick jag en enkel kur utskriven, hade redan regelbunden cykel, dock lite kort men med äl. för att förstärka denna fick jag pergotime. Då hände INGET, ingen äl å ingen mens..60 långa dagar efter senaste mens gjordes vul och då fick jag provera utskrivet för att starta mens och sen äta en dubbel kur pergotime.
    i onsdags var jag på vul igen för att se om den gav resultat, jodå, fyra ägg var på väg att släppa, och gud så ont jag haft!!! MEN idag så ringer läkaren och säger att vi inte bör ha sex för det kan bli för många foster... ja skadan är ju redan skedd, jag fick fullt utslag på äl stickorna på onsdagkväll (läkaren ville jag skulle testa) och igår var de negativa.. så äggen har ju redan släppt och finns nu inget mer att göra än hoppas att max två dar sig.. så ja.. nu är det många tankar

hur går det för dig?  
  • Ingrid1989
    lantisen02 skrev 2012-08-20 08:32:52 följande:
    har beställt progester all nu oxå...så får vi se,
    när ska man börja smörja, vid ÄL eller efter?
    du smörjer från äl till mens.. jag börjar smörja då jag vet att äggen har släppt, nån dag efter stickorna gett utslag
  • Ingrid1989
    lantisen02 skrev 2012-08-20 11:27:11 följande:

tack. läste i någon annan tråd här på FL, att progesteoronet  INTE  gör så att man blir gravid, utan det gör så att man behåller graviditeten...hmm??
    Äsch, jag ska fråga min BM och läkare, vad de tror.

kram, känns skönt att skriva/tänka av sig alla saker man har i huvudet här! 

nu ska engagera mig i jobbet  
    jamen precis, man kan ju få befruktade ägg men att dom inte fäster och ja...då är det ju heller ingen ide... med krämen är det större chans att dom fäster.. 

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)