Cice skrev 2012-08-17 13:13:36 följande:
Hej FridaF
Jag är ny häroch jag har inte läste tråd från start.
Hur många pergokur har du kört ? Blev du gravid direkt på första pergokur?
Jag har läste någonstans att om man blir gravid på första eller andra pergo kur, så är sannolihet mkt lite för att det skulle blir fler än två!!
jag håller tummarna för dig att allt ska ordna sig.
kram
Hej!
Jag är också ganska ny men suktar efter vänner/kunskap o gemenskap just nu..
Detta var andra kuren jag åt, vet ännu inte OM jag är gravid..ska försöka skriva lite om min story:
på första mötet fick jag en enkel kur utskriven, hade redan regelbunden cykel, dock lite kort men med äl. för att förstärka denna fick jag pergotime. Då hände INGET, ingen äl å ingen mens..60 långa dagar efter senaste mens gjordes vul och då fick jag provera utskrivet för att starta mens och sen äta en dubbel kur pergotime.
i onsdags var jag på vul igen för att se om den gav resultat, jodå, fyra ägg var på väg att släppa, och gud så ont jag haft!!! MEN idag så ringer läkaren och säger att vi inte bör ha sex för det kan bli för många foster... ja skadan är ju redan skedd, jag fick fullt utslag på äl stickorna på onsdagkväll (läkaren ville jag skulle testa) och igår var de negativa.. så äggen har ju redan släppt och finns nu inget mer att göra än hoppas att max två dar sig.. så ja.. nu är det många tankar
hur går det för dig?