• Ingrid1989

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

snosan skrev 2012-08-20 11:40:52 följande:
    hej!

Hoppas få vara med här! Är en pergotime newbie... Har fått ut min första kur, har pcos och i princip aldrig mens. Har börjat äta provera för att försöka få en blödning för att sen få börja med pergotime.
    hihi vi möts här också då=)
  • Ingrid1989
    snosan skrev 2012-08-20 11:49:54 följande:
    ja! hur går det för dig?? jag har ju äntligen kommit igång!
    första kuren blev ju bara toooook, men de 70 dagarna min kropp stod stilla så åt jag rosenrot och smörjde med progesterall krämen..
    då mensen kom slutade jag med båda kurer och på dag fem startade jag med dubbel pergokur.
    Var på vul dag 15 och 4 ägg var nära att släppa då! Jag blev med andra ord överstimulerad.. sen vet ju inte jag ifall krämen och rr kan ha hjälpt till..
    så nu är det bara att invänta bim.
    har du startat med kuren? 
  • Ingrid1989
    snosan skrev 2012-08-20 15:52:32 följande:
    ok! Ja jag har ju börjat med provera och är halvvägs, men ingen garanti att jag får mens med denna medicin så vi får vänta och se, annars skulle jag få starkare grejjor
    Ok men då håller vi tummarna!! :) 
  • Ingrid1989

imorgon ska jag gå å lämna blodprovet man gör ca dag 22...
    hoppas man får nåt vettigt svar på det veckan efter..eller ett plus då :) 

• Ingrid1989
    lantisen02 skrev 2012-08-22 19:45:02 följande:
    fick hem min progester all idag, men jag tror inte jag vågar använda den, jag har en behandlingsfri månad och ska göra ett blodprov gällande progesteronet på dag 21-23, tänker att det blir missvisande om jag tar krämen, men jag tänkte att jag börjar smörja efter blodprovet... eller kanske inte är nån ide...
    dock tänker jag OM det tar sig så kanske risken för missfall minskar lite... 
    vad tycker ni?  
    smörj efter blodprovet du :) men å andra sidan, är det ca dag 22 eller? isf smörj på :)
    jag smörje varje dag dedär 40 dagarna jag inte visste vad som hände med kroppen..så då hade jag ju det redan i mig då kroppen vaknade igen :)
  • Ingrid1989

Hej alla! får ni veta vad ni har för progesteronvärden efter en pergokur?

jag fick veta idag och det låg på 153....surfat runt och hittar ingen som haft så högt nånstans...läkaren sa dock att det var bra...kanske är så högt pga mina fyra ägg....

• Ingrid1989

Hej alla.. har bim nu i dagarna.. förmodligen torsdag/fredag...känns som att nått händer där inne men vad vet jag inte...hoppas

• Ingrid1989

Försöker lägga in en bild från mobilen men den hamnar ju bara i nån mapp...men iaf: tog sista tabletten pergo i söndags morse... gjorde nyss ett äl est mest för kul. men får fullt utslag såvitt kag kan tyda?? brukar få äl sex-sju dagar efter pergo annars...är det inte tidigt? Hur har ni?

• Ingrid1989

eftersom ingen verkar svara på mitt inlägg försöker jag igen:

Försöker lägga in en bild från mobilen men den hamnar ju bara i nån mapp...men iaf: tog sista tabletten pergo i söndags morse... gjorde nyss  (igår kväll onsdag) ett äl est mest för kul. men får fullt utslag såvitt kag kan tyda?? brukar få äl sex-sju dagar efter pergo annars...är det inte tidigt? Hur har ni? 

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)