Inlägg från: Förväntansfull0406 |Visa alla inlägg
  • Förväntansfull0406

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Ser att ni hållt på ett tag i tråden men undrar om man får hänga på här och utbyta tankar?? Jag har pco och tagit min första kur pergo denna månaden. BIM 28/5.

Jag har ett pergobarn som fyller tre år i aug så detta helvetet har jag gått igenom innan.

• Förväntansfull0406

Jag tycker det är märkligt att alla inte gör blodprov! Det är det enda som kan påvisa att en ägglossning skett. Även om läkaren ser att ett ägg är av bra storlek och verkar vara på väg att släppa så behöver det absolut inte göra det! Hur tänker dom??

• Förväntansfull0406
    Theresan skrev 2013-05-18 22:23:54 följande:
    Fast om man inte får mens kan man väl nästan anta att det inte har blivit någon ÄL?
    Jo.... sant. Men om man har en något sånär regelbunden cykel så borde man lämna blodprov, tydligen inte alla som gör det efter pergo kur
  • Förväntansfull0406

Måste fråga er!! Om man som jag och min man har barn båda två sedan innan. Kan vi inte få ivf hjälp då via landstinget?? Ringde en privat klinik nu och sa att nej det får man inte eftersom vi inte räknas som barnlösa, men att vi gärna fick komma till dom. Men det skulle kosta oss ca 40,000! Jag bor i Skåne om det hjälper. Ringde till cura i Malmö. Vi kommer inte kunna lägga så mycket pengar även det är lockande att låna ihop pengarna (

• Förväntansfull0406

Ja alltså nu menade jag om pergo inte funkat! Till hösten har vi försökt 6 månader och biter pergo inte på så är det ju bara ivf. Jag har barn sedan innan och han med, men för den saken skull betyder inte det att man inte längtar precis lika mycket som någon utan barn. Jag vet hur det är att bära, längta och förvänta, min längtan är inte mindre än någon som inte ha barn. Och enligt gyn som jag gick till i landstinget 2008 sa att om vi INTE haft gemensamma barn så hade de ställt oss i kö till ivf. Och nu lever jag med en annan man....

• Förväntansfull0406

Ber om utsäkt! Ser att det inte framkom i det första att jag menar om INGET biter på, om jag tar åtskilliga pergokurer och ändå inte blir gravid DÅ ville vi gå vidare med ivf. Jag menar man testar knappast en kur pergo och sedan går på ivf....

• Förväntansfull0406

Nä jag förstod att det inte framkom att jag menade att vi vill testa Ivf efter pergon, jag menar vem vill gå direkt på ivf om pergo funkar? det är ingen enkel procedur det där med ivf jag ringde dit för att kolla hur köer och sånt ser ut till hösten, inte nu. Och ditt inlägg tolkade jag som att vi inte var "förtjänta" av gratis Ivf eftersom vi reda har barn, och just det du skriver har jag mött MÅNGA gånger, att man ska vara tacksam för de barn man har, man är inte mindre tacksam för de barn man har bara för att man längtar ihjäl sig efter ett barn till. Detta verkar inte många förstå.

Jag tänker att det kan varit ren och skär tur den gången det lyckades och sån tur har man inte två ggr.

• Förväntansfull0406
    Pepsi skrev 2013-05-21 13:40:40 följande:
    Det undrade jag oxå!
    Det jag menade var att det är ju inget som säger emot att pergotime inte ska fungera för er.
    Och då tyckte jag att det var väldigt konstigt att man skulle gå på IVF när man knappt testat pergotime och dessutom fått ett barn med pergotime innan. 
    Men det var ju inte så du menade....

Men tycker ändå du ska ta det lugnt och så ska du se att pergotimen hjälper er!
    I hope so!!
    Lillebrorsfaster skrev 2013-05-21 13:52:43 följande:
    Ett litet inlägg. Jag står i kö till ivf i höst från maj. Fick TJATA till mig att få prova pergotime innan, medan vi väntar. I feb hade vi försökt ett år. Så det är inte alla läkare som skrivet ut pergotime verkar det som. Läkaren var lite sur, men jag fick till slut iaf testa. Konstigt det där...?!
    Konstigt, varför var hon/han emot det??

• Förväntansfull0406
    Lillebrorsfaster skrev 2013-05-21 15:06:01 följande:
    "För att jag har så bra egen äggproduktionsvärden" - men jag tänker: hur bra kan de vara om jag har en cykel på 97-43 dagar?! Så jag tjatade, och tjatade. Äntligen lyckades jag. I väntan på ivf...
    Jag har ju egentligen bra äggproduktionsvärde med..... därför reagerar jag så kraftigt på pergon och hoppar över en månad. Men utan pergon vill det ju inte ta sig alls så nått galet kan det vara ändå! Bra att du fick testa, kanske funkar på dig som på mig! att våra ägg behöver den extra puchen
  • Förväntansfull0406

Har också en mycket ihållande molande nästintill mensverk och har haft det sedan helgen typ. Har många andra grav symptom med.... Men det kan vara vara någon efterdyning av pergon med. Trötthet, morgonillamående, det sticker och ilar i brösten. Jag är på bim-6 idag

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)