• Pepsi

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

VUL i morgon då, är skit nervös över om det gått bättre denna gång.
    Att ens ha ägg som växt till sig skulle vara som att vinna ett maratonlopp...
    Den här gången har jag haft lite mensliknande ont i magen...Förra gången kände jag inte ett skit.

Hade helst viljat ha tid idag så man slipper denna väntan..... Men imorgon får vi se.. :)

• Pepsi
    che71 skrev 2012-07-03 07:45:04 följande:
    Det var nog inte mens, för det var bara lite blod i söndags kväll,
    sen ingenting,
    så imorse testade jag med grav.sticka
    o där syns ett svagt streck faktiskt!!!Glad
    Hoppas det blir starkare o går hela vägen denna gång!!!
    Håller tummarna för dig!
    :)
  • Pepsi

Seger!! Haha

Det känns som man nästan är ända i mål nu! VUL:et visar en fin äggblåsa på 18.
    Hon kunde ana en liten till som växt till sig men det var ingen fara sa hon.
    Så nu när det ser ut och funka ska jag fortsätta med Pergotime utan kontroller! :)
    Har fått 3 kurer till om det inte skulle fungera denna gång. :)

Var tvungen och bryta ihop lite i bilen innan jag åkte hem, kändes bara så himla skönt att det växt till sig :)

• Pepsi
    Hannah8401 skrev 2012-07-03 13:11:33 följande:
    Grattis Che 71:)

Ok, så pergotime ändrar inte på ens normala cykel och gör den kortare eller längre? På vilken dag utav pergodagarna började ni märka av det? Jag vet att inte alla gör det, men läste om någon som fått mensliknande smärtor, svullen mage o.s.v.
    Fösta kuren kände jag inget, andra kuren som jag ätit nu, började jag känna lite smått i magen sista dagen. Och känt lite till och från nu sen jag sluta.
  • Pepsi
    Emmie02 skrev 2012-07-03 14:05:12 följande:
    Grattis :) hoppas det är eran tur nu den här månaden håller alla tummar och tår :)
    Tack!!! :)

Hur mår du nu? Går allt som det ska? :)
  • Pepsi
    Emmie02 skrev 2012-07-03 14:35:25 följande:
    De är väl som det ska vara antar jag, har kommit in i en period utav fruktansvärt illamående, så himla jobbigt! Var på inskrivning med bm igår och hon uppmuntrade mig med att om man mår mycket illa så är risken för missfall mindre så försöker peppa mig med det :p känner också hur min livmoder växer ilar och hugger liksom men det är tydligen också väldigt normalt :) går in i vecka nio imorgon och vi har lite smått börjar berättar för folk :) en positiv sak är iallafall att min hy har blivit jätte fin och strålande lika hårer är med glansigt och mjukare, vet inte om de direkt har nå med graviditeten att göra men jag inbillar mig det :)
    Ohh vad underbart det låter ;)
    Allt det där man ser fram emot :P haha..
    Skönt att det ser ut som det ska!
    Jag kan tänka mig att det har med graviditeten och göra :) 
    Ska du göra kub-test eller vad det heter som man får göra vecka 12? (tror jag)
    För då är det ju inte så länge till innan du får se den lilla :)
  • Pepsi
    Emmie02 skrev 2012-07-03 14:59:09 följande:
    Ne vill inte utsätts barnet för en massa tester risken för downs och andra sjukdomar är så liten i vår ålder så jag tänker vänta till rul 18/9 istället :) man ska inte heller utsätta barnet för ul i onödan eftersom barnet kan skadas av värmen som de utstrålar i och med undersökningen :)
    Okej :)
    Då får du vänta lite till...men det kan det ju vara värt :)
  • Pepsi
    lantisen02 skrev 2012-07-07 09:51:50 följande:
     tjo hoo, ÄL på en obehandlad månad...starkare streck än kontrollstrecket på stickan, så ÄL på G här, har fått till 6;et bra.

Första gången som jag testat ÄL-test och fått så starkt på en sticka...
    har precis börjat min semester så livet känns ljus just nu .
    skulle ha gjort ultraljud igår för att kolla ÄL men läkaren blev sjuk.. får se om de blir nått i början av nästa vecka

Hur går de för er andra?
    Hade utslag på ägglossningstestet i torsdags ...så hela helgen har vi myst ordentligt :P
    Så nu har väntan börjat...Försöker och koppla bort det men det är svårt.. :)
    Håller tummarna för er!
  • Pepsi
    lantisen02 skrev 2012-07-09 10:20:54 följande:
    då ligger vi ungefär lika i ÄL...vi ska försöka ha varannadag 6 nu i veckan, man blir så nojig om man missar ÄL.. försöker  oxå koppla bort de, men som sagt finns det med en hela tiden...
    tror min man börjar tröttna på mitt prat om ÄL och mens och hit och dit....måste nog tagga ner lite ch njuta av semster...
    Håller tummar och tår för er med!  
    Haha, samma här..

Men tror du att man kan missa ägglossningen? Hade fruktansvärt ont i ryggen och kändes i magen torsdag, fredag och lördag. Vi fick ihop det alla dessa dagar, Kan det fortfarande vara så att jag inte ägglossat?
  • Pepsi

Hej på er!

Hoppas ni alla mår bra!
    Här sitter jag och väntar på att dagarna ska gå så att man antingen kan testa sig eller att man får mensen.
    Lovade mig själv att jag inte skulle gå och känna efter och tänka på det, men det går ju inte att låta bli :(
    Har en känsla av att det inte tagit sig denna gång.
    Egentligen känner jag mig så töntig som gnäller över det här, det är ju första gången jag hade ett moget ägg och förhoppningsvis ägglossning. Till skillnad från er som försök länge och inte lyckats.

Nu kommer ett par frågor som jag inte heller ville ställa men som snurrar i huvudet hela tiden.

Jag är inne på min 25:e dag, hade utslag på ägglossningstestet dag 16, min läkare trodde att det skulle släppa någon gång under dag 19-21. Och det stämmer med storleken på ägget och utslaget på ägglossningstestet.
    När ska man nu testa sig? Enligt mina beräkningar ska jag testa tidigast nästa fredag, då är det två veckor sedan eventuell ägglossning. Kan det stämma? När brukar ni testa er?

Nu till en annan sak, hade ni några känningar innan ni plussade?
    Vet att det är så att man inte ens märker att man är gravid i en del fall, men undrar bara lite om ni som blivit gravida har märkt något innan ni plussade?

Nu har man skrivit av sig lite iallafall... :)

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)