Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)
Hannah8401 skrev 2012-07-14 07:31:39 följande:
Har ni känt något annorlunda runt ägglossning när ni åt pergotime? Alltså känt av äl? Jag orkar inte hålla på med ältester, man får inte dricka och kissa på 4 timmar, det blir svårt, och jag har oregelbundna arbetstider och kan inte heller testa samma tid. Men jag provar med temp istället, men tror jag läste någonstans att 20% av alla kvinnor inte får temphöjning efter äl... då är det egentligen hopplöst att veta om man inte får komma på vul eller göra blodprov.Är ni på enkelkurer?
Ja det där med träning verkar påverka, man ska väl ha en fett% på minst 22 helst 25 för att allt ska funka, otroligt orättvist när man håller sig i form och äter bra mat, så ser man andra som röker massor, ute och festar och äter skräpmat, dom blir gravida! :(
Det där med gravtest, är man säker på när äl vart så ska de väl gå att se efter 14 dagar, är vad jag hört, Bara att testa:)
Ha en bra dag tjejer!
Jag frågade min läkare om ägglossningstest, hon sa att det räckte och ta ett om dagen. Annars skulle man ha sex varannan dag och det skulle täcka upp i en vecka ca.
Jag hade nog ändå testat med ägglossningstest nu första gången, för att verkligen inte missa det, om det skulle vara så att du inte känner av en ev ägglossning.
Hoppas det går bra för dig! :)