• Pepsi

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

elith skrev 2012-08-24 21:41:39 följande:
    Pepsi, går hos en privat gyn, å sist jag ringde om nytt recept skicka dom det hem. Hehe bor i en byhåla på vischan hihi! Men tanken slog mig att jag borde kunna åka till närmaste småstad (ligger 4 mil ifrån) och kolla där isf! Har två att välja mellan då och nån borde ju ha! :)
    haha okej ;)

Ja, någon av dem borde ju det!  Håller tummarna för att du får tag i några pergotime! :)
  • Pepsi
    elith skrev 2012-08-27 20:18:52 följande:
    Har precis pratat med min läkare. Blir en tredje omgång dubbel kur med pergotime. Men denna gång skulle vi ta ett senare vul och titta hur äggblåsorna växer. Nu är jag bara orolig för att jag inte ska hinna få tag i nån pergo imorn då läkaren måste ringa in det på ett apotek 4 mil från mig. Hoppas nu bara dom har det inne!!!

Du hade väl två apotek som du kunde välja mellan? Ett tips är ju och ringa och kolla om dom har det innan du åker :)
  • Pepsi
    elith skrev 2012-08-27 20:36:58 följande:
    Japp, jag fick i uppdrag att skicka adressen till läkaren så han ringer in imorgon. Kruxet var att han inte kan ringa tillex, kronans droghandel eftersom det är privat eller vad han prata om. Bara hoppas på det bästa att det finns imorn!! :)

Jag håller tummarna!! :)
  • Pepsi
    elith skrev 2012-08-28 08:57:19 följande:
    Apoteket skulle få in imorgon, och det var ok att börja en dag senare. Är det fler som börjat pergo senare än dag 5?
    Jag började min senaste kur dag 8 :P Vet inte hur det gått, men tror enligt stickorna att jag ska ha ägglossning idag/imorgon.
    Tyvärr är ju sambon sjuk nu, så vi har inte kunnat myst nått. Hoppas på att han är lite piggare idag.
    För en gång är ju bättre än ingen gång :(
  • Pepsi
    lantisen02 skrev 2012-08-29 17:20:19 följande:
    Ägglossning på G här, positivt på sticka i morse, lusten till 6 finns dock inte, men får försöka ikväll.
    Tips hur ni andra gör när lusten inte riktigt finns?
    Har haft utslag på mitt ägglossningstest i söndags och i måndags...Tyvärr tror ja inte det går denna gång för sambon är sjuk eller jäkligt förkyld så det känns piss att "missa" denna gång!
    Det har jag tänkt på, för att precis när man får positivt på stickan så känner man ett måste till o ha sex..Men tror att tabletterna tar bort lite av lusten...Hade man haft regelbunden ägglossning hade det nog inte känts lika mycket som ett måste.

Försök och hitta på nått nytt kanske :) Det gjorde vi efter missfallet, för då kändes det inte lika roligt o ha sex...
  • Pepsi
    lantisen02 skrev 2012-08-30 13:56:34 följande:
    Tack tjejer för alla tips

vi pratar mycket om detta med lust och att det blir så mekaniskt.. men som pepsi skrev så försöker jag/vi hitta på lite nytt i sexlivet eller i allafall variera oss lite...
    igår överraskade jag mannen med sexiga underkläder och tända ljus i sovrummet när han kom in.. det gjorde susenFlört idag känns det bättre.
    jag har verkligen ÄL-känningar, så det blir till att försöka få till sexet dessa dagar...
    Håller tummarna för att det tar sig ;)
  • Pepsi
    Tvillingoxe skrev 2012-08-30 18:34:54 följande:
    Hoppar in med en fråga ang pergotime. Jag har en cykel på 28-30 dagar (oftast 30 men går man på medel är det 29 dagar). Jag är för tillfället på dag 3 i cykeln. Jag har två läkare (en ska sluta och försöker liksom slussa över mig till den nya). Blev lite förvirrad för den ena sa att jag skulle börja med tabletten på dag 3 och den andra på dag 5. (ska ringa tillbaka imorgon och fråga igen) Vilket brukar vara normalt? När brukar ni få er ÄL efter pergokur? 
    Det där med när man ska ta pergotime är lite olika i tråden, en del ska börja dag 3 och en del dag 5, bland annat jag.
    När jag har räknat brukar det ta 11-12 dagar så får jag utslag på ägglossingstestet. 
  • Pepsi
    Tvillingoxe skrev 2012-08-30 18:34:54 följande:
    Hoppar in med en fråga ang pergotime. Jag har en cykel på 28-30 dagar (oftast 30 men går man på medel är det 29 dagar). Jag är för tillfället på dag 3 i cykeln. Jag har två läkare (en ska sluta och försöker liksom slussa över mig till den nya). Blev lite förvirrad för den ena sa att jag skulle börja med tabletten på dag 3 och den andra på dag 5. (ska ringa tillbaka imorgon och fråga igen) Vilket brukar vara normalt? När brukar ni få er ÄL efter pergokur? 
    Välkommen glömde jag ju ;)
  • Pepsi
    CupcakeDream skrev 2012-09-02 12:35:50 följande:
    Jag ska ta 4 tabletten idag på min första enkel kur! Jag är så nervös, har haft ont i huvudet och i höger äggstock . När börjar ni testa med älstickor?
    Jag vet inte ska du på VUL? Jag började dagen efter VUL för att läkaren sa att ägget skulle släppa ett par dagar efter besöket. Och den här gången när jag inte var ´på VUL räknade jag ut hur många dagar det tog innan jag fick ägglossning första gången och började ett par dagar innan. 
  • Pepsi
    CupcakeDream skrev 2012-09-02 22:54:38 följande:
    Pepsi: ja jag ska på vul, det är inga större risker att man får äl innan då?
    Jag tror inte det, för att VUL:et är ju till för att se om någon av dina äggblåsor har växt till sig så att det möjligtvis kommer att släppa.

När jag var på VUL sist hade mitt ägg växt till sig till 18, och då skulle det ta ett par dagar till efter det innan ägget skulle släppa. Jag räknade ut att det tar ca 11 dagar för mig efter avslutad kur till det att jag får utslag på stickan. Det stämde för mig även denna gång när jag inte var på VUL.

Men är det första kuren, pergotime.. Ska du självklart göra som du själv känner. Men ett tips är att du noterar sen på vilken dag du fick utslag på stickan, för då vet du det till nästa kur (Om det nu skulle vara så oturligt att det behövs fler ;)
     Annars ta kontakt med din mottagning och rådfråga vad dom tycker.

Håller tummarna för att pergotimen ska fungera! :)

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)