-
För att korta ner cykeln har jag hört..reload79 skrev 2012-10-09 10:18:38 följande:Är det någon som vet varför en del får börja äta pergo på dag 3 och andra på dag 5? -
Ni tjejer som ätit pergotime flera gånger och samma kur, har ni alltid fått ägglossning?
Jag vet inte om jag räkna fel eller om det faktiskt var så att jag inte hade någon alls denna gång. Väntar och se till efter helgen kanske...
Men som vanligt tog stressen över och jag testade mig och det var negativt som bara den.
Vi myste ju runt denna tid, så helt kört kan det väl kanske inte vara...Men just nu är jag så less på det här! Jag skulle inte stressa, men ändå plocka jag fram det där j*vla testet.
Och det som stressar mig ännu mer är att jag har min sista pergotime kur nästa gång, sen får vi se va läkaren säger.
Hon sa att de får se vad som händer beroende på om det " hänt något" Och det har det ju...första lyckade kuren....så då kanske man får ett par kurer till...men då kommer jag till min rädsla att jag inte haft någon ägglossning alls denna gång...! Vad händer då? Trippelkur? med stor risk och bli överstimulerad?
Man ska väl ta en sak i taget!
Idag är jag iallafall på fruktansvärt dåligt humör...Usch! -
Men du har aldrig blivit gravid?elith skrev 2012-10-12 13:08:50 följande:Första gången med enkel kur fick jag ingen äl, har sen ätit 3 ggr dubbel kur å fått äl dom båda första å var in på vul igår ch väntar äl idag/helgen. Detta är min sista gång med pergo vet inte heller vad dom tänkt sig om detta inte fungerar.
Irriterar mig lite på att de bara ger ut pergtime och sen inte kollar upp det så det fungerar!
Det har ju säkert fungerat för mig de andra gångerna...Som sagt kanske var lite tidigt och testa än...Vi får väl se om mensen, plusset eller inget alls dyker upp ;) -
Jag hoppas att läkaren kan ge oss några chanser till efter nästa kur om det blir någon!elith skrev 2012-10-12 16:23:47 följande:Nej har aldrig varit gravid.. :)
Håller tummarna att det blir ett plus som dyker upp för dig!
För det gör det lite lättare och slappna av känner jag.
Sen är det rätt skönt och känna sig normal att ha mens varje månad ;)
Håller tummarna för att ni prickar rätt i helgen då ;) -
Samma här, känns som om det skulle vara ett bakslag att inte få fortsätta med pergotimen när man verkligen får ägglossning av det.elith skrev 2012-10-12 19:00:58 följande:Pepsi, ja det känns på ett konstigt sätt riktigt skönt att man fått mens som "normalt" nu när man är van att den varit oregelbunden! Det som jag tror om det inte tar sig nu är att det blir sprutor kanske. Men tycker jag kunde på fortsätta med pergo med tanke på att jag får äl av dom, men men.
Aja...inte stressa nu :P Vi får se vad som händer ;) -
Tveksam till om jag haft ägglossning denna gång. Ingen mens än, väntar över helgen och testar.
Inga tecken på vare sig mens eller att jag skulle va gravid =/ -
Jaha, då var det en månad sen jag slutade med Pergotime kur 3! Helt plötsligt ingen ägglossning?!?
Sitter och väntar på samtal från gyn och se hur jag ska gå till väga!
Kan säga det att jag är riktigt impad av er som har försökt att få barn längre än vad vi har!
För att det här är ju en J*vla berg och dalbana....
Som jag inte riktigt vet om jag pallar med. -
Har du haft ägglossning alla andra kurer?SVH skrev 2012-10-22 11:28:59 följande:Ha! Progesteron på 2,8 och således ingen ÄL denna månad helt plötsligt. Gyn föreslår trippelkur Pergotime. Bra början på veckan. Tackarrrr!!
Pepsi, förstår hur du känner.
Väntar på att läkaren ska höra av sig, så får vi se vad som händer med mig :P
Det är nog många som känner sig som oss, men ibland känner man sig ensammast i värden.
-
Precis samma här, hade lovat mig själv att inte va så j*vla stressad och hyper över att det "ska funka" för att det har ju ändå gjort det de senaste gångerna och så helt plötsligt inget!SVH skrev 2012-10-22 13:50:52 följande:@Pepsi: Jopp, ÄL varje gång förutom första enkelkuren. Så jävla snopet. Gyn sa att nästa steg var IVF och tyckte jag skulle härda några trippelkurer först eftersom jag antagligen kommer må ännu sämre av IVF. Tja, vad har man för val liksom?
Jag skulle vilja pröva ett par gånger till med Pergotime för jag blev ju gravid på första dubbelkuren så "det ska ju funka"
-
Ibland får man va glad för det illa!Gelicapelica skrev 2012-10-24 14:07:03 följande:nu börjar det komma bruna flytningar..
jag får väl va glad för att jag hade ÄL denna månaden iaf (tror jag iaf)
Men jag hoppet är ju inte ute än, denna månad.
Vi hoppas på det bästa :)