• 12324765767

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

choklaa skrev 2012-05-11 18:00:06 följande:
    Tack sötis.
    Har ätit pergotime denna cykel och det är första gången. Innan fick jag provera för att få igång mensen. VUL var i måndags och då sa gyn att ägglossning skulle komma om 1-2 dagar. Men pga sjukdom så hade vi inget samlag från förra fredagen tills nu i går kväll. Så kan hända att vi totalt missade ägglossningen
    Ja men så var det ju ja! Nu känner jag igen det! Är så inne i min egen komplicerade bubbla att jag glömmer så mycket efter vägen. Jag lyckades inte vid min första kur pergotime. Fick lyckad ÄL, men 10 dagar senare kom mensen. Så ja.. Lyckad ÄL, misslyckad grav.

Får du en ny kur redan nästa månad om det inte skulle ta sig nu? =)
    Jag drömmer, jag vill och jag hoppas.. Snälla + bli vårt..
  • 12324765767
    lillaregnbågsbebis skrev 2012-05-18 09:57:55 följande:
    Har just plussat efter andra pergokuren!
    Är så tacksam!

GRATTIS!!! =)
  • 12324765767
    lillaregnbågsbebis skrev 2012-05-18 09:57:55 följande:
    Har just plussat efter andra pergokuren!
    Är så tacksam!
    Hur har du känt dig? ¨Haft några symptom sedan ÄL? Har du BIM idag?
  • 12324765767
    lillaregnbågsbebis skrev 2012-05-18 11:49:00 följande:
    Jag trodde definitivt att det skulle bli minus på stickan. Har haft riktigt ont i magen som mensvärk i över en vecka samt ömma bröst. Precis som pms med andra ord fast kraftigare än vad jag brukar ha. Trodde det hade att göra med pergon. Har väntat på mensen vid varje toabesök senaste dagarna.
    BIM igår.

Jag har en vecka till BIM imorgon (lutealfas 10 dagar) och känner ingenting. Bara vanliga ÄL-känningar tills idag och nu börjar flytningarna bli tjockare och vita igen, precis som alltid. Nu är min bästis gravid med sin andra, på första försöket och jag är övertygad om att det INTE kommer ta sig nu på min andra kur heller. Inte en möjlighet att vi plussar samma månad.. Det finns inte på kartan..
  • 12324765767
    Gravid till sommaren skrev 2012-05-29 05:39:59 följande:
    Jag har inte skrivit i den här tråden på ett tag för jag blev precis som ni andra beskriver så deppig och ledsen varje gång cykeln fuckade up eller när det äntligen såg bra ut med äl men ändå inte hände något. Jag skulle dessutom bara få tre kurer pergo och varannan månad behandlingsfri så det kändes stressigt minst sagt. Har dessutom hunnit fylla 35 unde den här resan vilket inte ökar chanserna precis. Men nu har jag plussat!!!! Efter två kurer pergo, första utan äl och andra med äl dock ingen graviditet har jag blivit gravid en behandlingsfri månad. Trodde inte ens jag fick äl eftersom jag temat och tempen inte gick upp efter utslag på ältest. Så jag har hunnit deppa lite för det också, men det funkade tydligen ändå! Har även gått på akupunktur sen januari vilket jag tror har balanserat mina hormonnivåer lite. Har PCO och märker tex att jag har mycket bättre hy nu vilket borde tyda på lägre halter testosteron. Mycket svammel. Men jag är så glad och hoppas att dett lilla pyre stannar eftersom jag haft ett tidigt missfall förra året. Lycka till alla pergotjejjer jag håller tummarna för er. Och tack Pepsi för en bra tråd. Nu gråter jag visst...
    GRATTIIIIIIIIS!!!! =)

ÄL +13 idag och ingen mens samt ytterligare ett negativt graviditetstest imorse.. Jag som haft 10 dagars lutealfas både med och utan pergo de senaste månaderna..
    Jag fattar ingenting...  
  • 12324765767
    Idag bröt jag ihop..

Jag har tagit min andra kur pergotime under maj, i väntan på kallelsen till IVF som också skickades nu i maj. Men jag går bara och trampar ovetandes just nu, utan varken plus eller mens..

Tekniskt sett borde jag inte ha haft ÄL senare än jag tror.. Jag gjorde VUL på CD11 och hade då 2 äggblåsor på 12mm respektive 12,5mm. Jag fick utslag på ÄL-testerna på CD15, då äggblåsorna bör ha varit 20mm och 20,5mm. Jag borde alltså ha haft ägglossning nästkommande eller två dagar senare. D.v.s. cykeldag 16 eller 17. Nu är jag på CD30 och jag har tidigare månader haft en lutealfas på 10 dagar. Nu är jag på ÄL+13 eller 14. Och 3 negativa graviditetstest är gjorda.. =(

Jag hatar min kropp ='( Behöver jag säga att jag bröt ihop när jag körde bilen hem idag, efter att ha varit på dagisavslutning för kompisens 2-åring? Jag har gett upp hoppet om pergotime nu.. Jag får uppenbar ägglossning, men det ger ändå inte ett skit.. Mannen är undersökt och allt är tipp topp med honom. Det är jag.. "Mild PCO"
  • 12324765767
    Emmie02 skrev 2012-05-30 23:12:24 följande:
    Vad ledsen jag blir för din skull, ge inte upp när du väl får plusset så är det så himla värt alla tårar och fall :) har du gjort en spolning också? Så de inte är något stopp, de fick jag göra innan pergo samt sperma prov, vet att alla gör olika.
    Nix :/ Ingen spolning.. Kanske skall höra med min gyn om det när jag ringer när mensen kommit..
  • 12324765767

Min mens kom idag =( Det var det jag förstod med mega mensvärken jag fick igår.. Trist! Jag förstår verkligen inte varför det inte tar sig!! Två kurer med lyckad ÄL, en ostimulerad månad med lyckad ÄL. Men ändå funkar det inte =(

Jag blir så less...

• 12324765767
    choklaa skrev 2012-06-01 11:58:17 följande:
    Tror. Tyvärr att mensen är på väg här också. Är så extremt trött så det inte är riktigt klokt. Vaknade precis trots att jag sovit som alltid de senaste dagarna och för var dag blir jag bara tröttare och tröttare
    Hoppas att du plussar ialla fall! =) Trötthet kan ju vara tecken på annat.
    Själv har jag mensvärken from HEEEEELL! =(
  • 12324765767

Choklaa: spännandeee!! :) vilken dag efter ÄL är du på idag?

• 12324765767
    choklaa skrev 2012-06-01 21:00:00 följande:
    Jag tror om det stämmer att jag hade ägglossning den 23 maj.
    Hade mensens första dage den 26april.
    Gyn trodde dock att jag skulle ha ägglossning runt den 8-18maj.
    Men ägglossningsstickorna visade inget förrän den 23.

Kommer ni i håg vad jag sa till er alla mirakel händer :)

Har precis testat mig :) Testade först med clearblues digitala det som visar plus eller minus. Sen trode jag inte mina ögon och sprang med maken till apoteket och köpte det som visar veckor.

Dock har oron börjat komma nu. Då jag höll på kräkas förut, ömma bröst, extrema trötthet. Har jäspat hela dagen.

Dock det som oroar mig är att det sedan i lördags för en vecka sedan började hugga till i magen. Hugger till och drar nästan till som något vrids om ner till. Dock är det ej värk som kommer lika mycket som innan jag få mens. För när jag har mens börjar det två tre dagar innan och är nästan konstant. Men nu är det inte alls samma sak. Mycket mindre men tillräckligt för att skräma mig.
    Du har plussat alltså??? =D
  • 12324765767
    choklaa skrev 2012-06-01 21:17:05 följande:
    Mmm :) jag gjorde det :) Men jag är livrädd nu :) för molandet som kommer och går. Har ingen graviditet sedan tidigare och vet ej hur det känns i början. För de känns som någon drar ut stäcker ut livmodern där nere. De hugger till i ca 5-10sekunder och går över.

Åh! GRATTIS! Fantastiskt underbart! Gick du ostimulerad nu? Berätta din väg till plusset!! =)

Molvärk och "hugg" är vanliga tidiga graviditetssymptom, så du behöver inte oroa dig =) 
  • 12324765767

Emmie02: ett plus är alltid ett plus :) får man negativt däremot så kan man vara gravid ändå, men testat för tidigt :) hoppas du också plussat om några dagar!

• 12324765767
    Det finns inte någon som har en ask pergotime att sälja till mig? :) jag funderar på om jag skall köra en kur denna månaden också istället för ostimulerad :) Antligen liggandes på apoteket eller liggandes hemma?
  • 12324765767
    choklaa skrev 2012-06-03 20:50:03 följande:
    Kan du inte få utskrivet av gyn?
    Hade gärna delat med mig om jag hade någon. Fick bara recept för en månad.
    Nej =( Jag kan inte det. Hon vägrar skriva ut annat än varannan månad =(
  • 12324765767
    Emmie02 skrev 2012-06-04 10:45:50 följande:

Tyvärr min skrev ut tre kurer men ska ta dubbel kur nu så behöver mina själv, men om du verkligen pratar med gyn och förklarar så kanske dem ger med sig. Men fick inte du äl på en ostimulerad månad? :)

Jag har försökt, dom vill inte =( Jo.. Jag fick ÄL på ostimulerad månad, men kort lutealfas, så jag skulle vilja ta en kur till nu.. Men men.. Det verkar omöjligt att få tag på, så jag får tyvärr gå ostimulerad en månad till =(
  • 12324765767
    Gravid till sommaren skrev 2012-06-04 21:36:39 följande:
    Nicholski: du kan få en pergokur av mig! Jag hämtade ut en omgång två dar innan jag plussade Kan du skicka meddelande till mig "privat" på min sida? Är inte så hemma i alla funktioner här...

Men det är inte sant vad du är underbar!! JAAAAA!!
    Jag har skickat ett PM till dig =) Du ser det uppe till vänster =)
    KRAM!!  
  • 12324765767

Choklaa: jaaaa!! :) väldigt gärna!

• 12324765767

Gipsybird: beräknad icke mens :)

• 12324765767
    che71 skrev 2012-07-03 07:45:04 följande:
    Det var nog inte mens, för det var bara lite blod i söndags kväll,
    sen ingenting,
    så imorse testade jag med grav.sticka
    o där syns ett svagt streck faktiskt!!!Glad
    Hoppas det blir starkare o går hela vägen denna gång!!!
    GRATTIIIIIIIS =)
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)