Pepsi skrev 2013-02-20 00:20:08 följande:
Tack!
Jag slutade äta godis och dricka läsk. Och har uteslutit kolhydrater nu efter nyår. Och har gått ner i vikt. Har inte kollat hur mycket, men det känns på kläderna och en del ser och frågar vad jag gjort :P
Jag var ju på ett VUL nu när jag ätit pergotime för att det varit struligt med ägglossningarna senaste gångerna och då hade jag ett ägg som växt till 20 mm redan på dag 14. Har aldrig haft så stor äggblåsa så tidigt i cykeln.
Frågade om vilkten kunde ha något med det o göra, och det var mycket möjligt sa läkaren. Så visst gör ett par kilo skillnad. Hon sa faktiskt att dom som lider av PCO, för dom kan det räcka med att gå ner 5% av sin kroppsvikt för att det ska bli skillnad. Det tycker jag inte är jätte mycket.
Sen tänkte jag på en annan grej...Nu har ju Emmie02 fått sin bebis och Choklaa får väl sin vilken dag som helst nu. Då är ju inte trådens kvot av gravida uppfyllda...Då är det ju liksom två platser kvar...Så då kan vi ta dom... ;-P
Nej men som sagt får se vad testet visar i slutet av nästa vecka om mensen inte har kommit då.
Vi verkar ligga i fas med varandra vad gäller Pergotimekuren.
Jag var där i onsdags, vilket är cykeldag 14. Tyvärr kunde vi inte hitta någon äggblåsa som var större än någon annan. Däremot hade jag visst spår av någon slags ägglossningsvätska vilket ska vara tecken på att en äggblåsa spruckit och ett ägg kan vara på väg. Det går inte att säga säkert. Hade jag varit där en eller två dagar innan hade det kanske synts. Så nu gäller det att hålla tummarna att en ägglossning ÄR på gång. Och såklart göra "det" så att det där eventuella ägget kan befruktas.
Nästa vecka ska jag göra blodprov som sist, och då kommer facit - om det varit ägglossning eller inte.
Har ni hört något om vätskan som kommer vid spräckningen av äggblåsor??