Inlägg från: LängtansBlåaBlomma |Visa alla inlägg
  • LängtansBlåaBlomma

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Pepsi skrev 2013-01-20 12:16:01 följande:
    Sitter här och funderar över om man ska kämpa för att få testa en trippelkur pergotime.
    Liksom vad är det värsta som kan hända, att man det växer till sig något extra ägg...(kanske fler) Men då är det ju bara och inte ha sex om det skulle va flera.

Jag ser det såhär...nu har ju inte mina dubbelkurer fungerat så kanske måste ha trippel...men hur ska man övertyga sin läkare om det?
    Jaja...Tänkte bara höra vad ni tyckte ....Och ni som ätit trippelkurer vad har orsakerna varit till att ni fått trippel?
    Har du frågat om trippel? Har du inte reagerat alls på enkel - eller dubbel?
  • LängtansBlåaBlomma
    choklaa skrev 2013-01-20 12:43:51 följande:
    Hoppas innerligt att ni alla plussar snart.
    Hoppas jag med...

Jag och pojkvännen låg och pratade imorse och kom in på ämnet barn... vi tar det väldigt lekfullt nu, han retar mig för att jag kommer bli ett monster under graviditeten och jag retas genom att säga att barnet ska ha mitt efternamn och inte hans vilket gör han tokig, haha, för han är väldigt noga med det.
    Vi pratade också babysaker och kläder, om vi har människor i vår närhet med barn vars saker vi kan "ärva". Klart att man inte ska förvänta sig att få en massa saker, men min erfarenhet är att man så gott som alltid är generös mot vänner och bekanta och ger bort sånt som man ofta bara använder en kort tid, t.ex. hoppgunga eller de minsta klädstorlekarna. Tyvärr, kanske man ska säga, är vi bland de första som skaffar barn i vänkretsen. Några vänner har uttryckligen sagt att vi gärna får ta lite bebissaker när det väl är dags. Men annars känner jag inte direkt någon som ganska nyligen fått barn, utan de flesta med barn har lite större barn och har säkert inte så mycket kvar från babytiden. Så det får vi bli som köper babykläder och sen ger bort till vännerna :)
  • LängtansBlåaBlomma

Vad roligt med bebisnyheter! En fråga till er, berättar ni för omgivningen att ni fått fertilitetsbehandling? Eller är det bara om det skulle komma på tal?

• LängtansBlåaBlomma

Imorgon ska jag på vul och se om dubbelkuren funkade. Sambon är med som stöd. Vet inte hur jag kommer reagera om inte dubbel funkar heller. Än så länge är jag inte så ledsen. Det har inte gått så lång tid, och så känns det overkligt att bli mamma, det är väl därför kanske.

• LängtansBlåaBlomma
    Pepsi skrev 2013-02-20 00:20:08 följande:

Tack!
    Jag slutade äta godis och dricka läsk. Och har uteslutit kolhydrater nu efter nyår. Och har gått ner i vikt. Har inte kollat hur mycket, men det känns på kläderna och en del ser och frågar vad jag gjort :P

Jag var ju på ett VUL nu när jag ätit pergotime för att det varit struligt med ägglossningarna senaste gångerna och då hade jag ett ägg som växt till 20 mm redan på dag 14. Har aldrig haft så stor äggblåsa så tidigt i cykeln.
    Frågade om vilkten kunde ha något med det o göra, och det var mycket möjligt sa läkaren. Så visst gör ett par kilo skillnad. Hon sa faktiskt att dom som lider av PCO, för dom kan det räcka med att gå ner 5% av sin kroppsvikt för att det ska bli skillnad. Det tycker jag inte är jätte mycket.

Sen tänkte jag på en annan grej...Nu har ju Emmie02 fått sin bebis och Choklaa får väl sin vilken  dag som helst nu. Då är ju inte trådens kvot av gravida uppfyllda...Då är det ju liksom två platser kvar...Så då kan vi ta dom...  ;-P

Nej men som sagt får se vad testet visar i slutet av nästa vecka om mensen inte har kommit då.
    Vi verkar ligga i fas med varandra vad gäller Pergotimekuren.
    Jag var där i onsdags, vilket är cykeldag 14. Tyvärr kunde vi inte hitta någon äggblåsa som var större än någon annan. Däremot hade jag visst spår av någon slags ägglossningsvätska vilket ska vara tecken på att en äggblåsa spruckit och ett ägg kan vara på väg. Det går inte att säga säkert. Hade jag varit där en eller två dagar innan hade det kanske synts. Så nu gäller det att hålla tummarna att en ägglossning ÄR på gång. Och såklart göra "det" så att det där eventuella ägget kan befruktas.
    Nästa vecka ska jag göra blodprov som sist, och då kommer facit - om det varit ägglossning eller inte.

Har ni hört något om vätskan som kommer vid spräckningen av äggblåsor??
  • LängtansBlåaBlomma

Eftersom vi bara kört två kurer och började barnverkstan i oktober, drygt fem månader sen så det är för tidigt för att börja pausa. Men om nåt år - ve och fasa - utan resultat, då behöver man säkert ta uppehåll och tänka på nåt annat ett tag.

• LängtansBlåaBlomma
    Renrot skrev 2013-02-24 11:41:50 följande:
    Hur länge har ni som inte är gravida försökt nu? Vi är uppe i 19 månader nu tror jag.
    5 månader. Dock kan jag egentligen inte säga att vi försökt alls än, eftersom jag inte fått egen ägglossning. Så hur mycket kan man försöka då? Den här månaden KAN jag ha fått ägglossning med hjälp av Pergotime, det blir i så fall första riktiga försöket då vi faktiskt har en chans att bli med barn, nåt jag inte haft en ärlig chans att bli förut.
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)