• Pepsi

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Hannah8401 skrev 2012-09-03 08:59:25 följande:
    Pepsi hur har det gått för dig? Fick du äl på denna kur?
    Det där med svettningar märkte jag nog bara på min första kur, men det var bara när jag tränade, jag brukar svettas mycket, men då var det extremt! Svettas ni andra bara när ni är stilla oxå?
    Jag fick utslag på stickan 11 eller 12 dagar efter pergotimekuren. Tyvärr var min sambo sjuk under dessa dagar!
    Jäkligt surt så han var absolut inte sugen på sex :( Så nu väntar jag bara på mensen så han kan gott göra det nästa kur ;) haha
  • Pepsi

Tänkte på en sak, en del äter pergotimen från dag 3 är det va? Och en del från dag 5...Vad blir skillnaden? Mer än att man måste ägglossa tidigare när man börjar dag 3?

Någon som vet?

• Pepsi
    Aj88 skrev 2012-09-03 13:08:09 följande:
    Pepsi: Tror att anledningen till att man får börja äta pergotime på dag 3 är att korta ner cykeln. Jag kunde ha cyklar runt 35-40 dagar. Men med pergotime på dag 3 har jag alltid en cykel på 28 dagar.
    Okej, funderar på att ta pergotime dag 3 och få ägglossningen lite snabbare...Ingen tid o förlora här inte ;)
  • Pepsi
    Tvillingoxe skrev 2012-09-03 14:10:13 följande:
    Jag ska ta min sista pergotablett den 5/9. "Normalt" sett så borde min ÄL vara 8-10/9, men om jag fattar det rätt så sker det äl ca 4-9 dagar efter sista tabletten? Så då blir det 9-13/9?
    För mig tar det ca 11-12 dagar efter sista tabletten innan jag får utslag på stickan.
    Har stämt båda mina dubbelkurer..
    Så det är nog lite olika.. Men räkna med vad som är normalt och sen testa dig...Så vet du hur många dagar efter avslutad tablett du fick utslag på stickan :)
  • Pepsi
    Gelicapelica skrev 2012-09-07 07:42:33 följande:

Sista tabletten på första kuren tagen! 

Huvudvärken släppte äntligen igår eftermiddag! 

så nu ska här mysas och kolla med stickor.
    När började ni kolla med stickor? jag ska på vul nästa torsdag, men man vill ju inte missa

Jag har börjat kolla efter VUL:et.
    Tänker mig det att VUL:et är till för att se om något av äggen växt till sig och eventuellt kommer att släppa.
    Men som jag skrev till någon annan här i tråden, är man osäker så börja när man känner för det.
    Håll koll på när man får utslag på stickan, då vet man till nästa gång (om det skulle behövas en kur till)
    Och då kan man ju börja pröva utifrån när man fick utslag första gången :)
  • Pepsi

Tjejer, en liten fråga....

Ni som ätit pergotime och fått ägglossning men det har inte tagit sig, ungefär hur lång tid efter ägglossingen brukar ni få mens?
    Själv har jag haft lite mensvärk, men ingen mens. Tror inte den kommer komma förens i början av nästa vecka.. men undrar bara lite över det :)

• Pepsi
    Hannah8401 skrev 2012-09-07 12:33:16 följande:
    På pergotime får jag mens 6 dagar efter äl. Är inte säker på äl, pos test och temphöjning tyder på det men men. Ska pröva progesteronkräm denna gång. När ska du ha mens Pepsi?
    Jag vet inte riktigt, men typ måndag kanske?
    Har ju inte haft mens nån gång med pergotime..Därför jag undrar lite...
  • Pepsi
    Aj88 skrev 2012-09-07 16:59:28 följande:
    Pepsi: jag har fått mens exakt 14 dagar efter ägglossning med alla mina 4 pergotime kurer.
    Vad fint, då tror jag på att min mens kommer i början/mitten av nästa vecka :)
  • Pepsi
    elith skrev 2012-09-07 19:13:12 följande:
    Hallå tjejer! Här kommer lite glad uppdatering, var på vul idag och där fanns en fin äggblåsa på ca 14 mm. Så på måndag ska vi börja med äl tester, och nånstans mellan måndag och torsdag borde äl inträffa. Sen ska jag göra blodprov för att se om äl har inträffat. Känns väldigt bra då läkaren var positiv för att jag verkar svara bra på pergotime :) så just nu känns allting bra, så hoppas hoppas det vill sig nu!!!! :)

Härligt då håller jag tummarna att det går som det sKa :))
  • Pepsi
    CupcakeDream skrev 2012-09-10 14:24:50 följande:
    *kunde inte se
    Hon sa inget om och kolla med blodprov om du haft ägglossning?
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)