• Pepsi

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Hur går det tjejer? :)

• Pepsi
    snosan skrev 2012-10-03 13:04:58 följande:

nu!

Mina test såg ut sådär på BIM-2 ....Så jag hoppas att det går bättre för dig! :)
    Lycka till :)
  • Pepsi
    snosan skrev 2012-10-03 13:29:54 följande:
    bim -2betyder 2 dagar efter bim eller?? :) jag har noll koll hur man använder dessa termer :D

Tror att det betyder två dagar innan mens, om jag fattat rätt ;) Det ser ju positivt ut, vänta ett par dagar och ta ett igen :)
  • Pepsi
    snosan skrev 2012-10-03 13:41:23 följande:
    ok! Ja för isf är jag på bim -4 och igår bim-5, är svårt att inte hoppas för mycket bara!  Någon som kan rekommendera ett bra test som är pålitligt? jag funderar på att köpa ett digitalt :) 

Som jag har förstått ska väl det digitala vara bäst. Ta det lugnt och ta ett nytt test. Men att inte hoppas på för mycket är lättare sagt än gjort! Håller tummarna för dig!!
  • Pepsi
    snosan skrev 2012-10-03 14:12:36 följande:
    Pepsi: blev nyfiken på vad du menade, med att det skulle gå bättre än för dig. Fick du negativt då du testade med annat test??
    Jag mena att det ska gå bättre så du slipper få 3 positiva test och sen få veta att du knappt varit gravid.
    Jag testade med två test och sen ett digitalt. Sen när jag trodde jag var i vecka 6 fick jag blödningar och fick komma in på ett vul och då fanns inget där. Då hade jag gått i veckor och trott att jag va gravid!
    Och det är inget jag önskar någon! :)

Så därför hoppas jag verkligen att du går dina 40 veckor som du ska ;)
  • Pepsi
    snosan skrev 2012-10-03 15:15:34 följande:
    aaha du tänker så! Ja jag önskar alla en tjockismage! Just nu sitter jag och funderar om jag ska in på stan och köpa så jag har hemma tills på söndag!
    Samma här! :)
    Om du köper det idag, kan du hålla dig då? ;)
  • Pepsi
    snosan skrev 2012-10-03 16:42:17 följande:
    haha ja jag har bestämt mig testdag är söndag... men ja det kliar ju i fingrarna :D

hihi! Det är bra :) Håller tummarna!!
  • Pepsi
    snosan skrev 2012-10-06 19:09:33 följande:
    någon som vet om man kan ta pergotime då man äter penicillin?? 
    Kolla med dom på apoteket. Kanske ingen fara. Men en del läkemedel tar ju ut varandra. Kan ju va bra och dubbelkolla bara.
  • Pepsi
    choklaa skrev 2012-10-07 20:06:55 följande:
    Extrem tilltagen trötthet kan komma flera dagar innan BiM gjorde de för mig. Läste din blogg och symtom letande innan BiM. Sen tror jag det är viktigt att inte leta också och försöka skita i att tänka på att man håller på försöker. Jättesvårt men de är ett tips

• Pepsi
    elith skrev 2012-10-07 23:52:49 följande:
    Negativt äl test idag iaf, och tempen ligger normalt så vi har inte missat den iaf! :)
    Läkaren skrev till mig igår, att vul denna kur inte är nödvändigt då jag hade äl förra gången (!) jo visst, men HUR ska vi kunna veta NÄR den blir och NÄR vi ska ha sex? Äl test är ju inte i det billigaste laget. Men jag tänker ringa gyn på lasarettet i morgon och be å få komma dit och göra ett vul, så man får veta storleken på äggblåsorna så får man väl räkna själv! ;)

Jag går i landstinget och dom sa likadant, att VUL inte var nödvändigt nu när jag fick Ägglossning en gång. Skulle bara köra med stickorna!

Vad använder du för test?
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)