Jojolita skrev 2012-05-08 11:28:57 följande:
Hej,
Först och främst: Lu89Th, GRATTIS!! Det ger än hopp!
Och Choklaa: Nej Alvedon ska inte vara några problem vid ÄL för det är tabletter som innehåller ibuprofen som är antiinflamatoriska som kan ta bort "inflammationen" som blir vid en ÄL.. Så Alvedon och Ipren är t.ex OK..
Jag tog min andra pergotablett idag.. Kunde knappt sova i natt och vaknade med värk i magen och jag hade svettningar flera gånger..
Jag tror dock det är placeboeffekter för jag har läst biverkningslistan 10 ggr och jag gissar på att man inte ens kan få bieffekter efter 1 tablett bara, eller vad tror ni?
Hur fort kan man få bieffekter egentligen?
Jag ska inte göra något VUL i samband med ÄL som det verkar som ni alla får göra (?), min gyn sa inte ett ljud om det. Bara köra med stickor för att se om jag får nåt omslag..
Sen om man måste gå in på 3:e kuren så måste man kolla upp slemhinnan så det inte blir en motsatt effekt.
Är det nån av er som inte ska på VUL som jag?
Och ni som ska på VUL, är det era första kurer?
Ciao så länge!
Hej!
Jag ska på VUL den 16/5. Tog min första tablett av Pergotime idag.
Min läkare sa bara att hon ville se hur jag svarade på den första kuren, så skulle det bli fler gånger så lät det inte säkert att det skulle bli några VUL. Men kan tänka mig att om det inte skulle funka så får man jag nog fortsätta göra VUL så man ser.
Jag har ju även PCO och då kan man få felaktiga utslag på Ägglossningstest, så det kan ju vara en orsak i mitt fall att de vill göra VUL.
Hoppas du inte får fler bieffekter, om det nu är det ;)
Jag har inte känt något av tabletten...Men kanske ska vänta tills jag tagit ett par stycken!
Om du blir osäker på det här med VUL, ring och kolla med dem varför inte du får göra ett :)