• Renrot

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Men va kul! Grattis Emmie02! :D

• Renrot

Dag 2 nu på 2a omgången här borta. Dubbeldos.. hehe vad tvåor det blev :P oj, ska inte svammla iväg nu.

På onsdag skall jag till gyn, hoppas verkligen att det hänt något då. Att det inte blir som sist.

Det är två som har plussat nu va? Jättekul! Snart är vi andra också där! Tänka positivt ;)

• Renrot

Välkomna till er nya! :)
    Och stort grattis Annie Sc!

Vi har bara berättat för några att vi försöker. Min bästa vän och min mamma vet. Det är lite svårt när man får dom frågvisa "Är det inte dags för en till snart?",  "Ett syskon skulle vara bra för honom" från många andra.
    Först hade vi inte tänkt berätta för någon, men när det gick flera månader utan ett + på stickan och bekräftat att jag inte har ÄL så valde jag att berätta för dom två som står mig närmast.

Kom och tänka på en sak. Är jag den enda här som försöker få till ett syskon? Eller är det någon mer? Känner att jag inte mins allt som skrivits här nu, hehe, börjar bli många inlägg :)

Sista dagen med dubbel-pergo i morgon. Mensen är ju såklart ännu kvar, så jag är ännu lite tveksam till om det kommer ge något glatt besked om något ägg på onsdag. Men jag hoppas! Annars sa gyn att jag kunde komma in på fredag och kolla igen.

• Renrot

Aj88: Åh, va synd att det blev för många :(

Annie Sc: Det där hade jag nog inte ens tänkt på. Jag tror inte det är så farligt, för det står alltid om nya farliga saker överallt.

Själv så skulle jag egentligen varit hos gyn igår. Men jag ombokade tiden till fredag istället. Jag blöder ännu rätt mycket, så jag tror inte att VUL kommer visa något. Kommer blöda även i morgon men får åka in o kolla endån.
    Jag är så trött på allt blödande. Känns inte direkt hoppfullt denna månad heller.

Dessutom så om jag har turen att få äl denna gång så tror jag att vi kommer missa den :( min sambo åker iväg i 5 dagar runt eventuell äl.

• Renrot

Inte så givande besök hos gyn idag :( Kaaanske ett ägg kan bli moget senare i cykeln. Men den såg ut som förra gången och det gav inget.
    Men nu stänger gyn för sommaren så jag får återkomma i höst. Vilket betyder att jag inte får någe mer pergotime förens i augusti :( För dom måste köra vul och det finns ingen möjlighet till det under sommaren.

Känns sådär..

Fick råd att försöka gå ner några kilon och köra på som vanligt. Och komma tillbaka i höst om det inte hänt något.
    Så jag ska försöka gå ner lite..igen.

Hur är det med er? Får ni köra med pergotime under sommaren? Eller är det stängt hos er också?

SVH: Lycka till med nästa omgång :)

• Renrot
    Pepsi skrev 2012-06-16 19:01:33 följande:
    Fy vad tråkigt och få vänta till i höst =/
    Jag har inte hört något om något sommar uppehåll men jag går inom landstinget... Kanske du oxå gör?
    Kanske vet att jag frågat det förut, men vet inte om det var dig jag fråga. :P
    Har du ätit enkel eller dubbelkur med Pergotime?
    Ja känns trist när man äntligen börjat få hjälp :(
    Jag går till vanliga gyn avd i kommunen. Fast till speciallisten där.
    Denna gång har jag ätit dubbel kur, förra gången var det enkel. Kör du ännu på enkel, eller har du dubbel nu?

När mensen går över skall jag lägga om mat o kostvanor (igen). Börja motionscykla också (igen). Måste göra något.
  • Renrot

Hej alla!
    Jag har varit lite frånvarande här, har haft så mycket att göra att jag inte haft tid eller ork.

Runt fredag har jag BIM. Tror inte det blir något denna gång heller, men det återstår att se.
    Har börjat kännas jobbigt igen. Detta är 11 försöket, så om mensen kommer nu så går vi in i 12 försöket. Ett år. Men det känns som 2 år för mig, för det var egentligen 2 år sedan vi hade bestämt att vi skulle börja försöka men fick skjuta upp det motvilligt av vissa anledningar.

Aja, idag är det hyfsat fint väder. Så det ska man försöka njuta lite av.

• Renrot

Kikar in här igen, hej alla!

Men oj, GRATTIS Pepsi! :D

Jag är inne på min 13 dag med mens nu. Denna mens har varit riktigt jobbig, har fått flera svaga tillfällen av järnbrist. Har gråtit en del också.
    Fick nyligen veta att min bästa vän väntar barn igen. Vi va uppe i bebistillverkning när hon va gravid sist, så det känns lite konstigt att hon väntar syskon innan vi hann få ett plus. Är jätteglad för deras skull, men just när jag fick reda på det så högg det till i hjärtat och tårarna kom. Även en bekant till mig fick sitt andra barn denna vecka.

Det har faktiskt blivit riktigt jobbigt nu. Har varit hemma i några dagar dels för extrema mensen och dels för att nerverna går lite upp och ner. Varit så ledsen det senaste.

Väntar på att mensen ska gå över någon gång. Känns bara så trist att inte ha någon pergo till denna gång, måste vänta tills nästa mens. Jag är så trött på allt blödande!
    Förlåt att jag är så negativ. Men jag har en tung period just nu :( Har under nästan hela mitt liv fått kämpa i motvind, och är så trött på det.

• Renrot
    Pepsi skrev 2012-07-26 20:11:20 följande:
    Tack! Jag förstår, tyckte att alla blev gravida runt omkringen en! Negativ tycker jag inte att du är! Man måste få vara nere och här inne ska man ju skriva vad man tycker och känner. Hoppas att det snart känns lite bättre! Många styrkte kramar!! Håller trummar för att det är er tur snart!!
    Tack för dom fina orden :) Nån dag så händer det, men hoppas på snart.
    Skönt att det blir augusti nu iaf så att gyn öppnar :)

Nicholeski: Grattis! :D Va kul!
  • Renrot

Hej alla igen!
    Fick läsa igenom en massa sidor nu för jag inte har varit inne på ett tag, heh.

Jag inväntar mensen just nu kan man säga. Jag har räknat ut att den borde komma runt den 29e men jag har småblött lite i söndags och en gång på onsdagen. Trodde först att mensen kom igång, men det startade aldrig på riktigt.
    Denna gång har varit utan tabletter och vi har inte orkat mysa så mycket.. så jag är nästan säker på att det inte blir något denna gång. Så jag vill gärna att mensen kommer så jag kan ringa gyn och be om tabletter (tänker be om trippel-dos, och hoppas innerligt att jag får det).
    Och när mensen kommer så har vi försökt i ett år. Tung månad detta.

Min dator gav dessutom upp idag. Så livet kunde ha varit lite roligare =/

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)