• Renrot

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Pepsi skrev 2013-02-24 03:38:37 följande:

Har lite dö-tid på jobbet och har suttit och läst inlägg långt tillbaka i tiden. Vad positiv man var då. :P

Känner mig inte alls lika positiv längre. Sa åt min sambo idag, att om vi inte får ett plus denna gång, kanske jag vill ta en paus i bebisverkstan.  Det är tankar som kommit över mig senaste veckan. Det är inte för att jag inte vill ha barn, men det är ju en press hela tiden...Lyckas pergotimen denna gång? Släpper ägget? Myser vi tillräckligt? osv....Skulle vilja leva utan den pressen ett tag.

Har ni någonsin känt att ni bara vill ge upp? Vad har fått er att fortsätta?

Ska köpa test imorgon och ta det på måndagmorgon. Är ledig då, så möjligheten att sitta och tjura hemma finns om det är negativt.

Många tankar i huvudet just nu!

Håller med dig. Jag har också haft stunder det senaste då jag tänkt att man skulle behöva en paus ifrån det. Men sen tänker jag på hur mycket jag vill ha en liten bebis i magen. Jag snosar på bebiskläder i butikerna och tänker att om jag ger upp nu så får jag börja om från början sen.. och det orkar jag inte. Det har ju redan kostat både tid, pengar och tagit på psyket så mycket nu att jag nog skulle bli arg på mig själv om jag inte fortsätter. Jag vill så in i hjärtat ha ett barn till. Till slut så måste det väl gå, man får härda ut lite mera bara.

Jag kan absolut förstå er som inte har ett barn sedans innan att det känns ännu mera jobbigt. Jag hoppas ingen tycker att jag trampar på några tår eller så. Men min längtan är stark precis som ni har, och jag vet hur det är att ha ett barn och det gör bara att jag verkligen vet vad det ni längtar efter. Jag känner också sorg över att jag åkte på förlossningsdepression med mitt barn första tiden. Känns som att jag blev snuven på första tiden för att jag bara vandrade i en dimma och inte ville leva längre. Jag kan inte ta tillbaka den tiden, men jag vill få chansen att uppleva första bebistiden på nytt igen och verkligen njuta av det. Jag har plats i hjärtat att älska fler barn. Jag är en riktig familjemänniska och om det inte kan bli fler barn så kommer det ta mycket hårt på mig.

Hur länge har ni som inte är gravida försökt nu? Vi är uppe i 19 månader nu tror jag.
  • Renrot
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-02-24 12:44:28 följande:
    5 månader. Dock kan jag egentligen inte säga att vi försökt alls än, eftersom jag inte fått egen ägglossning. Så hur mycket kan man försöka då? Den här månaden KAN jag ha fått ägglossning med hjälp av Pergotime, det blir i så fall första riktiga försöket då vi faktiskt har en chans att bli med barn, nåt jag inte haft en ärlig chans att bli förut.
    Förstår vad du menar. Samma här egentligen, för jag har ju inte heller haft någon ägglossning alls under hela den här tiden. Så man har ju "försökt".

Hoppas pergotimen hjälper dig :) Den funka tyvärr inte på mig, men jag hoppas jag får testa något starkare sen.
  • Renrot
    Pepsi skrev 2013-02-24 19:57:18 följande:
    Läst era svar. Och jag vill ju oxå mer än gärna ha barn.
    Men blir så trött på situationen.
    Och ärligt talat så tror jag att om mensen kommer så kan jag nog ändå inte låta bli och gå till apoteket o hämta ut mer pergotime.

Allt är så upp o ner. Känslor som säger emot varandra! Skulle kunna döö för att få bli gravid och att det går hela vägen. Men samtidigt är det så sjukt jobbigt psykiskt när det inte fungerar...
    Ska ju säga såhär att jag kanske inte ska gnälla för första lyckade kuren blev jag ju gravid och sen var ju sambon sjuk vid nästa pergotime-tillfälle...efter det så har det ju krånglat. Såå på en ärlig chans funkade det faktiskt.
    Vi får väl se hur det går denna gång. Köpte test förut som jag ska ta imorgon.
    Förstår absolut. Jag håller tummarna inför testet!
    Det är viktigt att man själv mår bra, så ta hand om dig!
  • Renrot

Pepsi: Nej vad tråkigt :( Skickar en kram till dig!

JRT: Grattis! Och lycka till med allt nu. Det inger lite hopp i mörkret.

• Renrot

SaraKarla: Grattis!! :) Underbart att höra! Lycka till med allt nu :)

Pepsi: Men va roligt! Lycka till nu! :)

• Renrot

Men va kul Pepsi! Grattis! Håller alla tummar och tår att allt går vägen nu :D

• Renrot

Stort grattis Rue!! :)

Mizzii: Himla tråkigt att det blivit så :( Hoppas du lyckas få en liten i magen som vill stanna.

Jag är tokig på mitt knasiga blödande! Efter sista operationen så har "mensen" blivit helt annorlunda. Jag har haft mellanblödningar ifrån o till i snart 4 veckor och vet aldrig när det kickar igång på riktigt. Det är ju lite bättre än mina förra monsterblödningar men endå inte som det ska. Fattar noll.
    Viktminskningen går inte så bra, har haft det så stressigt det senaste. Men ska ta nya tag efter midsommar!

Önskar er alla en trevlig midsommar!

• Renrot
    Rue: Men gud så roligt med två små! :)

Förväntansfull: Men stort grattis!! Underbart roligt! :D

Pepsi: Är det din lilla pärla på din profilbild? :)

Själv så händer ingenting. Så fort augusti kommer så har vi försökt i två år. Ganska tuff månad detta.. bara blöder. Har den senaste tiden insett att jag kanske inte kommer lyckas bli gravid igen. Känns inte så troligt. Jag jobbar tack o lov mycket så jag slipper tänka så mycket på det. Annars skulle jag väl bara sitta o gråta.
    Men jag är superglad för eran skull!! :)
  • Renrot

Hej alla!
    Efter mycket tårar och hopplöshet så fick jag idag ett positivt graviditetstest!
    Körde pergotime, men på vul den 27e så såg dom inget ägg som skulle bli stort nog. Jag blev så nedstämd att vi bara hade mysstund en gång efter vul för jag kände att det endå inte var någon ide. Men idag va jag till gyn för att prata om att starta med sprutor istället och till min förvåning så var det istället en liten prick i livmodern! Fick göra ett grav test och blev så glad! Ett litet mirakelägg lyckades utvecklas och smet ur min pco äggstock :)
    Hoppas bara nu att det går vägen :)

• Renrot

Tack så mycket!
    Jag är jättglad, men också väldigt rädd nu. Kommer nog vara det till vecka 12 blir passerad.
    Jag kommer in på den nya sidan när jag blivit lite lugnare :)

Alexander 090328 <3 Äntligen gravid igen! bf 21/6-13
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)