• Emmie02

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Hur går de pepsi, är det ibte dags för vul snart?

• Emmie02

Jag tror mycket på att spolningen hjälpte oss, vi plussade på första försöket enkelkur pergo och är nu i vecka 8. Fick se ett hjärta slå i torsdags :) vi gjorde spolningen tre veckor innan jag började med pergon, hade inga hinder i vägen eller så men vattnet som kom ut var endå lite rosa/brunt så man blev liksom rengjord, eller hur jag ska säga :/ har pco men har haft ägglossning av mig själv utan pergon (iallafall har det kännts så, vet en säkert då vi gjorde vul) medans vi väntade på utredningen och det tog sig aldrig. Läste någonstans att tre månader efter spolningen så är chansen att bli gravid större just för att man gjort rent och sköljt bort eventuella saker som kan vara i vägen. Det var de värsta jag gjort i hela mitt liv men helt klart värt de för annars tror jag inte jag gått in i vecka 8 idag utan att vi nog hade fått ätit några kurer till.

• Emmie02

Alla som påbörjar utredning i mitt landsting måste göra det, plus sperma prov och alla vanliga blodprover innan man får börja med pergotime. Så de tog hemskt lång tid ca 8 månader efter vi varit på första besöket på kk som vi äntligen fick första kuren utskriven och det räckte med den :)

• Emmie02
    Pepsi skrev 2012-07-03 13:42:35 följande:
    Seger!! Haha Det känns som man nästan är ända i mål nu! VUL:et visar en fin äggblåsa på 18. Hon kunde ana en liten till som växt till sig men det var ingen fara sa hon. Så nu när det ser ut och funka ska jag fortsätta med Pergotime utan kontroller! :) Har fått 3 kurer till om det inte skulle fungera denna gång. :) Var tvungen och bryta ihop lite i bilen innan jag åkte hem, kändes bara så himla skönt att det växt till sig :)

Grattis :) hoppas det är eran tur nu den här månaden håller alla tummar och tår :)
  • Emmie02
    Pepsi skrev 2012-07-03 14:26:14 följande:
    Tack!!! :) Hur mår du nu? Går allt som det ska? :)

De är väl som det ska vara antar jag, har kommit in i en period utav fruktansvärt illamående, så himla jobbigt! Var på inskrivning med bm igår och hon uppmuntrade mig med att om man mår mycket illa så är risken för missfall mindre så försöker peppa mig med det :p känner också hur min livmoder växer ilar och hugger liksom men det är tydligen också väldigt normalt :) går in i vecka nio imorgon och vi har lite smått börjar berättar för folk :) en positiv sak är iallafall att min hy har blivit jätte fin och strålande lika hårer är med glansigt och mjukare, vet inte om de direkt har nå med graviditeten att göra men jag inbillar mig det :)
  • Emmie02
    Pepsi skrev 2012-07-03 14:46:15 följande:
    Ohh vad underbart det låter ;) Allt det där man ser fram emot :P haha.. Skönt att det ser ut som det ska! Jag kan tänka mig att det har med graviditeten och göra :)  Ska du göra kub-test eller vad det heter som man får göra vecka 12? (tror jag) För då är det ju inte så länge till innan du får se den lilla :)

Ne vill inte utsätts barnet för en massa tester risken för downs och andra sjukdomar är så liten i vår ålder så jag tänker vänta till rul 18/9 istället :) man ska inte heller utsätta barnet för ul i onödan eftersom barnet kan skadas av värmen som de utstrålar i och med undersökningen :)
  • Emmie02

Föresten en reflektion bara detta måste vara en tur tråd eftersom vi måste vara ganska många som plussat nu på bara två månader :)

• Emmie02
    emtfb skrev 2012-07-20 19:49:42 följande:
    Hallå tjejer! Här hoppar jag in om de är ok :) Jag har ätit min första enkelkur med pergotime, (tog sista tabletten för en vecka sen precis) & idag va jag in på VUL & de såg ett ägg, som dom räknade ut att de borde släppa mellan den 23-24:e. Är det någon av er som plussat efter första enkelkuren? Tänkte om det fanns nån som helst chans för mig. Känns jäkligt bra, men tror inte man ska ha förstora förhoppningar, men jag vet inte jag?  

Jag plussade också på första enkelkuren bara ett par veckor efter chocklad och har gått in i vecka 11 nu :) bara man får till ägglossning och ibte har nå andra problem så har man samma chans som alla andra :)
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)