• Gelicapelica

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

usch va tiden går långsamt....
    tror inte det tagit sig denna månaden heller... men då får gärna torsdagen komma FORT!!!

• Gelicapelica
    Pepsi skrev 2012-10-24 17:42:08 följande:
    Idag ringde läkaren, och tydligen kan ägglossningen utebli fast man äter pergotime och haft ägglossnig av dom.
    Hon ville iallafall att jag skulle äta min sista kur och sen höra av sig igen om det inte skulle ta sig.

Hon sa iallafall att jag kommer få fler kurer av pergotime bara jag vill själv.
    Och helst vill jag försöka med det ett par gånger till innan det blir prat om IVF.
    Så nu känner jag mig mindre stressad igen :)

Va skönt att stressen släppte lite!

Jag tycker det är jobbigt o har bara ätit två kurer...

• Gelicapelica
    Pepsi skrev 2012-10-25 16:28:29 följande:

Men har du inte haft ägglossning denna gång heller? Eller är det "bara" att det inte tar sig?

jo jag tror att jag haft denna gången, min monitor påstod iaf det! 
    Så det tar sig inte bara..

Men det blir en dubbel dos även nästa månad.

• Gelicapelica
    Pepsi skrev 2012-10-25 22:48:26 följande:

Jo, det var det jag tänkt, att tyvärr byter de ju bara dos om man inte fått någon ägglossning...eller inte i  mitt fall ;) Där skulle jag ta dubbel igen fast utebliven ägglossning :)
    Kroppen är en märklig manick  
    Jag får iaf komma in o göra vul denna kuren. de hade naturligtvis stängt den veckan jag hade äl. ska dit på dag 12 o förra visade monitorn att jag hade äl dag 13-14.
    Men det ska bli skönt att se om ägget växer till sig ordentligt denna månaden... har bara sett två på ca 14 mm...
  • Gelicapelica
    Sara H skrev 2012-10-26 15:26:21 följande:
    Hej alla som kör med Pergotime! Jag påbörja min första dos imorgon, och är så glad över att äntligen få hjälp med min icke-existerande mens på grund av PCO. Dock är jag lite orolig för biverkningar, och undrar om ni har några erfarenheter av att ni blivit påverkade av medicinen på något sätt? Tack för en bra tråd!
    Jag fick första kuren lite svettingar, andra kuren märkte jag ingenting egentligen.
    Lycka till!
  • Gelicapelica
    snosan skrev 2012-10-27 12:03:38 följande:

togs igår ! det måste väl vara pos?? teststräcket är ju dubbelt så mörkt som kontrollsträcket! 
    och det gick ganska snabbt! 
    oooo ja!!! kör på!!!
  • Gelicapelica
    snosan skrev 2012-10-28 13:10:22 följande:
    Ja för jag fr ju aldrig mens i vanligafall så det borde ju vara äl, men testet jag tog i fredags och ska ta imorn lär ju visa om de är fallet! :D än lever jag på hoppet och myser sönder karln!

det låter bra att ni myser

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)