• Justababy

2+6 (vecka 3)

Är idag i vecka 2+6, alltså vecka 3, om jag är gravid, som jag tror.
    Är det inte lite tidigt med symtomer som; illamående, trötthet, extremt kissnödig ofta, hungrig ofta & svullen mage? 

• Svar på tråden 2+6 (vecka 3)
  • Justababy
    ElectroDiva skrev 2012-04-14 02:20:56 följande:
    jo

Läste dock nyss att det inte alls var för tidigt med dessa symtomer. 
    Men tack för ditt svar. 
  • Justababy
    Hjärtefröjd skrev 2012-04-14 02:35:56 följande:
    Sex dagar efter ÄL har ägget ofta inte ens fäst än. Så nej, det är inte särskilt sannolikt att man kan uppleva symtom då. De flesta får symtom i vecka 6-7.
    Du borde läsa på lite innan du kommenterar ens.
  • Justababy
    ElectroDiva skrev 2012-04-14 02:52:03 följande:
    ännu en TS som blir sur när svaren inte är som väntat.

Finns vissa som känner så tidigt, men det är inte vanligt.

ta inte ut något i förskott 
    Jag har redan testat mig, så vet redan svaret. Och blir inte sur för någon randoms svar. 
    Tycker bara att folk som inte vet nåt, inte borde sätta fingrarna på tangenterna. 
  • Justababy
    ElectroDiva skrev 2012-04-14 03:00:40 följande:
    skriv inte "Är idag i vecka 2+6, alltså vecka 3, om jag är gravid, som jag tror." då.
    Skriver vad jag vill, bad inte just DIG att svara!
  • Justababy
    Hjärtefröjd skrev 2012-04-14 06:13:35 följande:
    Det är ju bara att läsa innantill på t.ex. 1177. "7 dagar efter befruktningar har ägget hittar en plats att fästa på". Så om du redan känner symtom och har plussat hade du med stor sannolikhet ÄL flera dagar tidigare än dag 14.

www.1177.se/Stockholm/Tema/Gravid/Graviditete.../
    Jag hade ÄL nån gång mellan den 6-8 april. Precis som jag skulle. Alltså inte för tidigt.
  • Justababy
    Mini Léonie skrev 2012-04-14 17:02:05 följande:
    Haha såg inte TS svar innan jag skrev. Härligt när någon startar en tråd och sen blir arg när önskat svar inte fås! Testat redan? Ja då lär du inte fått något tillförlitligt svar !!
    Man kan göra test redan 7 dagar efter ÄL! Jag gjorde det efter 8 dagar och fick ett klart och tydligt PLUS! Gjorde 4 olika tester och alla visade samma!
  • Justababy
    Mini Léonie skrev 2012-04-14 19:38:51 följande:
    Mmm det låter jättebra. Helt ärligt så tror jag inte på det överhuvudtaget!!!
    Vad är det för test menar du?  
    Graviditetstest såklart!
  • Justababy
    Mini Léonie skrev 2012-04-14 19:40:10 följande:
    Jo men det förstår jag men märket menar jag? Du bör ju veta vad det heter om du testat positivt idag på flera?
    Du hör väl själv hur osannolikt det låter? 
    Testet är beställt från testlagret och är 99,5% pålitligt. Flera av mina vänner och flera i min familj har användt det och det har aldrig visat fel resultat. Jag har dessutom varit hos en barnmorska och gjort ett test som visade samma. 
  • Justababy
    ElectroDiva skrev 2012-04-14 19:43:55 följande:
    ursäkta om jag drar ner dig igen men att få ett klartoch tydligt plus på ÄL+8 , ett svagt hade jag väl kanske kunnat köpa men absolut inte ett tydligt +
    Jag fick ett tydligt plus på ÄL+8. Tog till och med en bild och la upp på min privata blogg för att se vad andra tyckte, och det var ingen tvekan om det. Barnmorskan blev även hon lite förvånad över hur starkt pluset var, men sa att det inte var någon tvekan om att jag är gravid.
Svar på tråden 2+6 (vecka 3)