• Justababy

2+6 (vecka 3)

mammelie1891 skrev 2012-04-18 09:22:18 följande:
    grattis!!
    Tack så mycket! Drömmer

Tråkigt bara att det finns så otroligt elaka människor här på FL.. 
  • Justababy
    mammelie1891 skrev 2012-04-18 09:40:26 följande:
    Så är det, man får ha lite hård hud om man ska klara klimatet här. Du vet det är mycket hormoner här inne... o nästan bara kvinnor, det funkar liksom inte! haha
    Hahah eller hur! Men tar inte åt mig av massa skitsnack, eftersom att jag själv visste att jag var gravid och att jag hade varit hos en BM och fått det konstaterat också. 

Har dessutom varit gravid en gång innan, när jag var 15 år, men min dotter dog i vecka 26.

Jag var bara osäker på om man kunde känna symtomer så tidigt efter ÄL, eftersom att jag inte mådde dåligt alls under första graviditeten. 
  • Justababy
    mammelie1891 skrev 2012-04-18 09:47:42 följande:
    beklagar din dotter.

Alla är olika, alla känner symtom på sitt sätt. Hoppas det går vägen för dig denna gång!
    Men det finns vissa som inte förstår det. Speciellt en människa här, som tydligen har varit på flera andra med.
    Och det med min dotter, ville jag inte dra upp här egentligen eftersom att ingen här har med det att göra egentligen. Synd bara att inte alla förstår att man inte vill skriva ut allt här.

Men nu ska jag kila till skolan. Ha en bra dag! :)
  • Justababy

Jag vet mycket väl att man måste ha SAMLAG för att bli gravid. Men jag blev gravid genom en VÅLDTÄKT! Därför räknar jag inte med att jag förlorade min oskuld då! För mig så gjorde jag det med min pojkvän!

• Justababy
    Hoppas 2012 skrev 2012-04-18 10:28:27 följande:
    Och du behöll det barnet efter att du blivit våldtagen? (jag vet att du skriver att din dotter dog i v 26)

Ja, för som sagt så hade jag inte symtom på graviditet då och fick min mens som vanligt. Så det upptäcktes inte förrän vecka 18.
  • Justababy

Jag vet mycket väl att man gör en rad tester och undersökningar eftersom att jag har gått igenom allt. Men testet jag gjorde visade inget och det var på återbesöket dem upptäckte att jag var gravid. Så snacka inte skit om mig och absolut inte om min döda dotter!

• Justababy

Att skämta eller ljuga om en våldtäkt eller att ett barn har dött, är nog nåt av det värsta man kan göra.
    Jag blev våldtagen strax innan jag fyllde 15 år. Fick genomgå en rad tester (däribland graviditetstest som visade negativt!) och undersökningar och träffa psykologer under en lång tid. När jag några veckor senare skulle ta nya tester så visade min test positivt och att jag var gravid i vecka 18. (17+4 för att vara exakt). Och jag kunde absolut inte göra abort så sent, efter att ha fått se bebisen och höra hjärtljuden. I vecka 26 så dog min dotter i magen och jag var tvungen att gå igenom en förlossning, eftersom jag hade gått så långt. Dem gjorde en obduktion, men vet än idag inte varför hon dog.

Idag är jag tillsammans med världens bästa pojkvän - min första efter våldtäkten. Han är den enda jag har kunnat lita på efter det, som är kille. Och vi väntar nu vårt första gemensamma barn som är beräknat i december.
    Sen får ni kalla mig vad ni vill och snacka så mycket skit ni vill - men ni ska inte snacka skit om min döda dotter! Eller något som har med henne att göra.

Och angående vilken kommun jag bor i där man kan träffa en barnmorska på lördagar, tänker jag inte skriva ut då jag valt att vara anonym här. Men det finns flera kommuner man kan göra det i och inte bara i min!

• Justababy
    Caperoni skrev 2012-04-18 13:30:23 följande:
    det kunde ju inte jag veta
    Nej, men det var ett svar till honom, råkade tyvärr citera dig, förlåt.
    Caperoni skrev 2012-04-18 13:43:34 följande:
    Jag ser inget fel i hennes historia. Man KAN missa graviditeter, det finns dom som är låghormonare o det visar inte plus förens väldigt sent i graviditeten.
    När jag bar ett barn så blev jag själv våldtagen, men jag räknar inte med att jag förlorat min oskuld vid sju års ålder. Tror ingen skulle göra det.
    Visa lite medskänsla o respekt.. Eller gå in på sandlådan o skriv skit istället. Jag förstår inte hur en människa kan vara så himla elak som ni är. Fruktansvärt. Väx upp kvinnor så ni kan lära era barn att vara snäll mot andra med..

GRATTIS TS TILL GRAVIDITETEN
    Tack så mycket! :)
    Tokfrans skrev 2012-04-18 14:49:16 följande:
    Jisses, va glad för henne istället att hon är gravid och mår bra, om ni inte tror henne så behöver ni inte ens skriva, klicka vidare istället.(vet att de finns en del trolls men mata dom inte då).. Man hjälper folk i detta forum inte går tvärt emot.

Stort Grattis till dig TS, önskar dig all lycka i framtiden.
    Tack så mycket! :)
  • Justababy
    Söte79 skrev 2012-04-18 19:30:40 följande:
    Har ditt test blivit starkare TS? Grattis till graviditeten.

Ja lite :) tack!
  • Justababy
    veronica78 skrev 2012-04-18 21:24:33 följande:
    Bild?
    Jag lägger inte upp några bilder då ingen av mina bekanta vet att jag är gravid.
    Och vill heller inte sprida bilder på ett forum. Då jag tycker det är privat och inte nåt som ska finnas på internet. 
  • Justababy
    veronica78 skrev 2012-04-18 21:40:19 följande:
    Okej... Misstänkte detta...
    Veronica, du får helt enkelt misstänka vad du vill, för jag tar inte mer skit från någon i denna tråden. Flera av personerna här har blivit anmälda efter alla påhopp, inte bara av mig utan även av andra användare. 
  • Justababy
    veronica78 skrev 2012-04-18 21:41:53 följande:
    Hur kan dina bekanta se att det är du om bilden visar ett gravtest?
    Jag vill inte lägga ut några bilder på internet ändå. Det är MINA bilder på MINA tester. Inget som ska finnas på internet. ALLA mina foton är privata för mig. Acceptera det.
  • Justababy
    veronica78 skrev 2012-04-18 21:45:01 följande:
    Märkligt att en bild på ett gravtest är mer privat och inte bör spridas på internet, än historier om våldtäkt och döda barn...
    Starta inga trådar om du inte vill ha diskussion, detta är ett forum..
    Att dra upp våldtäkten och min döda dotter, var det sista jag ville. Men eftersom FL är fullt av idioter, så kände jag att jag var tvungen och skriva av mig.
    MrsC74 skrev 2012-04-18 21:45:16 följande:
    Justababy: har du inga bild? Nyfiken !!!
    Jag har massa bilder. Men som sagt, för mig är dem privata.
  • Justababy

Nej, jag heter inte Paulina. Det kan jag lova!

• Justababy
    8Viola2 skrev 2012-04-18 23:08:21 följande:
    För att svara på din undran TS så tror jag att det är vanligt med symtomer så tidigt som v 2+6 då det är vanligast att man har sin ägglossning i samband med den tiden i sin cykel.
    Däremot kan jag tro att det är mer vanligt med symtomer 8 dagar efter ägglossningen vilket du också nämner att du var.
    Du skulle enligt det du skriver haft ägglossning på dag 7 och ha en cykel på 17-21dagar.
    Hur vanligt det nu är törs jag inte svara på.
    Kul att du är gravid men det låter osannolikt. Hoppas för din skull att det inte är någon ovanlig sjukdom som kan påvisa falskt positivt resultat.

Vill dock påpeka att du i början av tråden uppfattas aningen otrevlig och likaså jag uppfattade din trådstart lite fel när jag inte läst vidare inlägg.

Lycka till med graviditeten!
    NejNejNej! 
    Min senaste mens första dag var den 25 mars! Och jag hade ägglossning runt den 8 april, alltså 14 dagar senare, då jag har en cykel på 28 dagar! 
  • Justababy
    Musen skrev 2012-04-19 10:16:53 följande:
    Kanske är tvillingar :) för det väntar jag och jag fick positivt bara några dagar efter ÄL som jag skrev i början av tråden. Man har högre hcg då. Jag tycker det är bra TS att du håller bilder för dig själv! Jag lägger aldrig ut bilder på test eller mina barn på internet, tycker det är privat. Och angående din förra graviditet där det inte visade positivt direkt så var min grav innan denna så låg i hcg så jag fick inte ett endaste grav symptom eller ett endaste plus förutom när jag lämnade blodprov :)
    Ja, jag tycker med bilder är privat. Och lägger man en gång ut det på internet så finns det alltid kvar sen. Och det vill inte jag, men det förstår inte vissa här.
    Tvillingar hade inte min sambo sagt nej till, haha, men jag nöjer mig helst med bara en! ;D Men blir glad oavsett vad det blir och hur många det blir. Huvudsaken är att han/hon/dem mår bra! :) 
Svar på tråden 2+6 (vecka 3)