• glad i livet

Hur haft analsex för att få stora skador?

Har lagt märke till att det pratas om olika otäcka skador efter analsex och undrar hur ni stackare som drabbats av det egentligen haft analsex? Är skadorna något som bara dyker upp utan att det har känts vid sex att det här är helt fel?

Förstår ju att små blödningar, bristningar och sånt lätt kan bildas vid analsex om man inte tar det varsamt och lyssnar på sin kropp men alla dessa enorma skador. Är det vid vanligt analsex de har uppkommit eller är det vid enormt våld?

Tycker det är ledsamt om analsex avskräcker folk pga skräckhistorier, görs det på rätt sätt så är det enormt skönt.      

• Svar på tråden Hur haft analsex för att få stora skador?
  • Tom Araya
    Novalie88 skrev 2012-04-17 16:35:37 följande:
    Pluggar till ssk nu och en av våra lärare sa att en stor anledning till att de har ökat med att folk får stomi just pga analsex.

Dvs ringmuskeln och ändtarmen blir förstörd och man tvingas då få avföringen i en påse på magen....
    Åfan!!?? Förvånad
    Har en polare med påse, mig veterligen har han aldrig haft analsex, däremot en massa problem med magen.
  • Anonym

Jag undrar hur bögar ser ut i "de bakre regionerna" efter ett långt liv? 

• Novalie88

Alltså att man får stomi kan ju ha massa olika orsaker... Verkligen inte bara av analsex. Meeen det finns en ökad risk om man har analsex på fel sätt. Det blir ju ökat slitage helt klart ...

Nu vill ju de flesta va anonyma här men jag kan ju säga att jag aldrig lyckats ha analsex utan att de gör förbannat ont. Visst de e väl på fel sätt dådå men jag tror ju inte alla människor har de på rätt sätt....... Ofta kan de ju va ena parten som verkligen verkligen vill ha de o den andra går lixom med på de för att va snäll typ.

• Binary
    Novalie88 skrev 2012-04-18 11:07:00 följande:
    Alltså att man får stomi kan ju ha massa olika orsaker... Verkligen inte bara av analsex. Meeen det finns en ökad risk om man har analsex på fel sätt. Det blir ju ökat slitage helt klart ...

Nu vill ju de flesta va anonyma här men jag kan ju säga att jag aldrig lyckats ha analsex utan att de gör förbannat ont. Visst de e väl på fel sätt dådå men jag tror ju inte alla människor har de på rätt sätt....... Ofta kan de ju va ena parten som verkligen verkligen vill ha de o den andra går lixom med på de för att va snäll typ.
    typ så ja, och det är _fel_ sätt.

En rekommendation är att kolla på Tristan Taormino's guide to analsex for women
    Där går de igenom anatomi och förklarar även lite mer varför att även om man "går med på" analsex så
    kommer kroppen att hantera det fel omedvetet och därav smärtan även fast man försöker att slappna av.
    Antingen vill man, och då har man, eller också vill man inte, och då ska man låta bli
    sextankar.nu - En mans tankar om sex
  • Anonym

Att bögar är och bökar i rumpan på varandra kan man ju fatta då det inte finns alternativ i närheten men bland heteropar!! WHY?

• läckerbit
    Novalie88 skrev 2012-04-18 11:07:00 följande:

Gå inte med på saker för att vara snäll om det gör ont på dig. Det är det första. Sedan undrar jag om du har talat om för din partner att det gör ont varje gång? För oavsett hur upphetsande jag tycker att något är så skulle jag inte vilja göra det om det gjorde ont på min älskade. Och jag tror att de flesta människor funkar likadant.
  • Frankk
    Novalie88 skrev 2012-04-17 16:35:37 följande:
    Pluggar till ssk nu och en av våra lärare sa att en stor anledning till att de har ökat med att folk får stomi just pga analsex.

Dvs ringmuskeln och ändtarmen blir förstörd och man tvingas då få avföringen i en påse på magen....
    Vänta nu. Du måste hört fel eller annat. Annars bör ju andra varnas för denne lärares inkompetens. Det finns ingen evidens på att analsex skulle vara korrelerat till någon ökning av stomier. Det lär ju vara närmast noll personer i sverige per år som får stomi med endast analsex som orsak.

Det är mycket myter som florerar kring analsex. Jag minns när man var tonåring och det florerade ett rykte/myt om en tjej som var analinkontinent för att hon hade analsex så mycket med så många. Denna kvinna visste alla om men ingen kunde namnet på henne om man krävde lite djupare. Samma myt florerar i alla städer har jag märkt. Ungefär som den där myten med likmaskarna om någon minner.
  • Novalie88
    läckerbit skrev 2012-04-21 11:29:40 följande:
    Gå inte med på saker för att vara snäll om det gör ont på dig. Det är det första. Sedan undrar jag om du har talat om för din partner att det gör ont varje gång? För oavsett hur upphetsande jag tycker att något är så skulle jag inte vilja göra det om det gjorde ont på min älskade. Och jag tror att de flesta människor funkar likadant.
    Det var många år sen och jag var relativt ung då... Dessutom var det ej med min nuvarande partner.
  • Anonym (?)
    Anonym skrev 2012-04-19 06:36:36 följande:
    Att bögar är och bökar i rumpan på varandra kan man ju fatta då det inte finns alternativ i närheten men bland heteropar!! WHY?

Det är fler hetrosexuella par som har analsex än homosexuella. Homosexuella har faktiskt väldigt lite analsex utan har istället oralsex.
  • Novalie88
    Frankk skrev 2012-04-21 12:47:34 följande:
    Vänta nu. Du måste hört fel eller annat. Annars bör ju andra varnas för denne lärares inkompetens. Det finns ingen evidens på att analsex skulle vara korrelerat till någon ökning av stomier. Det lär ju vara närmast noll personer i sverige per år som får stomi med endast analsex som orsak.

Det är mycket myter som florerar kring analsex. Jag minns när man var tonåring och det florerade ett rykte/myt om en tjej som var analinkontinent för att hon hade analsex så mycket med så många. Denna kvinna visste alla om men ingen kunde namnet på henne om man krävde lite djupare. Samma myt florerar i alla städer har jag märkt. Ungefär som den där myten med likmaskarna om någon minner.
    Vad har du själv för källor då? Jag anser att d et känns logiskt att det blir slitage, blödningar och annat om man har analsex på fel sätt.
Svar på tråden Hur haft analsex för att få stora skador?