Tonårsdotters "förhållande"
En stilla fundering och råd/tips tages emot tacksam.
har en dotter som är 15, som tydligen inlett ett förhållande med en kille som är 22 (!) desutom har han en dotter som är 4 år.
till saken hör att dottern just nu bor på familjehem, på grund av en flerårig infekterad tvist med hennes mamma (5 rättegångar/domar) om vårdnad/boende och umgänge (jag har ensam vårdnad sedan flera år tillbaka, och dottern har "begränsad" umgänges rätt med sin mamma (6 timmar i månaden med kontaktperson på plats som INTE är mamma´n bostad).
fick höra att dottern har sin "pojkvän" övernattande i helgen som gick hos familjehemmet, och igår ringde dottern och ville åka till sin "pojkvän" i 4 dagar, rent instinktivt sa jag ABSOLUT inte.
nu vill dottern ha förklaring VARFÖR.
rent spontant så känns förhållandet "olämpligt" och känner en stor risk att "pojkvännen" kan utsätta och ta fördel av dotterns behov av bekräftelse, kanske på ett sexuellt plan.
Dottern anser jag inte är "mogen" att se konsekvenserna och riskerna med detta så att säga, bland annat så har dottern lagt upp lite "hångel bilder" (inte naket, men ändå) på facebook.
snälla skulle behöva hjälp/råd i detta, går även bra att skicka PM
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-17 10:58
Skall tillägga att han bor typ 20 mil ifrån henne....
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-17 11:22
ytterligare ett förtydligande så är är förhållandet inte "äldre" än typ 1 månad