Inlägg från: Helenasoch jörgens |Visa alla inlägg
  • Helenasoch jörgens

september 2012

Granen: fint namn:) twilight  Edward:)

nelliepop: välkommen:) hur går det med din graviditet?
    mår du illa o kräks fortfarande? har pratat med dej förut, i en annan tråd:)

somelikeithot: låter inte bra med onda sammandragningar, går det ej över som sagt ring förlossningen då

• Helenasoch jörgens

nelliepop: va jobbigt! jo jag mår bra, tar inga illamående tabletter!! bara tabletter mot ångest!

hej alla... hoppas alla haft en bra helg, o snart är det midsommmar!!
    har nu fått hem papper från f kassan.. jag har fått papper där det står ansökan om sjukpenning?????
    jag är arbetslös o ska väl söka föräldrapenning?? varför står det sjukpenning?? är detta nåt nytt,
    när man  e arbetslös blir det sjukpenning i stället då när man ska va hemma med barnet???

lite förvirrad....

• Helenasoch jörgens

selmv: nej det får vi hoppas att det inte är!!!  bra att barnmorskan ringde så hoppas du får en tid snart!!!
    jag ska på tillväxt ultraljud i juli, se att bebis växer som den ska:)

• Helenasoch jörgens

selmv: för att kolla så bebis växer ordentligt, va min läkare som kunde fixa en sån remiss, så man kollar att h*n växer som den h*n ska:) jag e inte direkt orolig, för följer växtkurvan, ligger i mitten av den kurvan o magen växer så..

ska på sista föräldrautbildningen på torsdag, då blir det mest givande för mig för hittils har man pratat om förlossningen typ, o jag minns ju det mesta  o är den enda omföderskan där, det e  dom andras första barn..
    så nu blir det prat om amning o partnerskap.. amningen hade ja lite problem med, svårt o komma igång o ammade bara en månad, sen tog mjölk slut..

• Helenasoch jörgens

selmv:  oki mitt mått låg på 24 sist jag va hos barnmorskan, vecka 26 va ja i då..
    vet inte varför jag får ett extra ultraljud, för barnmorskan sa att jag följde kurvan, o måtten va normalt sa hon..
    jag har inget emot ett ultraljud till, då kanske dom ser till 100% att detta e en tjej i magen:)

selmv du låg en vecka före mig va? vecka 29?? jag e  i vecka 28

lillabambi: ja dom e jätte fina!

ska till barnmorskan efter midsommar 25 juni, för nya prover, blodsocker o järnvärde igen.
    mäta magen o lyssna på hjärtat

• Helenasoch jörgens

somelikeithot: va bra att allt va bra,  o grattis till dotter som fyllt år men mindre bra med sammandragningar..
    vila ordentligt nu!:)

ja ska bli spännande med att till ultraljud:) 24juli ska vi på det... kul o se bebis igen:)
    vill ju veta med om det blir en isabelle el en liten oliver/liam?

• Helenasoch jörgens

ni som har mycket halsbränna o sura uppstötningar, o använder novalucol hur funkar den för er??
    hur många tar ni på ett dygn? hur många får man ta??

drömmer ni konstiga drömmar?

september70: ja nu närmar det sig:)

Svar på tråden september 2012