• selmv

september 2012

Igår kväll fick jag ont i magen, kändes som mensvärkar både fram och bak. Undrar om jag ansträngt mig för mycket eller om det kanske hör till dessa veckorna ( typ växperiod). Är i v 29 imorgon (28+0) känner även av det nu idag efter att jag gått en runda med hunden på ca en halvtimme .

• selmv

Igår var vi i Ullared hela dagen, köpte massor till bebisen men även till de andra barnen och lite till oss själva:))) nu har vi säng o skötbord kvar.

• selmv

Hej idag har jag gjort glucosbelastningen och det gick bra, alla prover var bra förutom att livmoder inte hade vuxit ngt sedan sist för ca två v sedan. Är lite orolig varför!!! Min barnmorska ringde till ultraljudsavd om att jag skulle få en tid lite tidigare än v 32 ( här är de väldigt sena o vissa har fått tid i v 36 istället för 32. Hoppas att det inte är ngt fel.

• selmv

Ok Helena annars brukar man ju bara göra det om man märker att bebis inte växer och för mig hade ju inte min livmoder vuxit sedan sist. Hoppas det bara är tillfälligt el att bebis låg så att måttet blev mindre. Sm måttet var 23cm.
    I mina två andra graviditeter så va sm måttet 27 i denna veckan så lite orolig blir man men har inte gått upp så mycket denna gången iheller bara 3 kg.
    Men jag äter annorlunda denna gången så....
    Tänker mer på vad jag äter och äter inte mycket kolhydrater.
    Kanske kan vara det som gör att jag är mindre denna gången.

• selmv

Idag ska vi på vår sista föräldrautb. Tycker det har varit kul o trevligt varje gång :)

• selmv

Bra att du åker in. Hur känns dina sammandragningar?
    Jag har haft som molande mensvärk i flera dagar nu, både i nedre magen och bak i ländryggen. Igår kväll fick jag akut diarré en gång sen inte mer. Har inte haft det alls under hela graviditeten, bara förstoppning.
    Men mensvärken finns kvar.

• selmv

Glad midsommar till alla, själv sitter jag här med värsta tandköttsinflammationen och det gör så j....à ont.
    Har varit hos tandläkaren i ons men det gör fortfarande skitont. (de sköljde och gjorde rent) Typiskt nu när det är midsommar också:(

• selmv

En fråga om sammandragningar- hur känns det, jag känner ibland som att magen blir stenhård men inte hela magen utan mest nertill. Kan det var det? Ibland har jag trott att det är bebisen som lagt dugde nere en stund men nu börjar jag undra om det ändå är sammandragningar.

Svar på tråden september 2012