Inlägg från: Somelikeithot |Visa alla inlägg
  • Somelikeithot

september 2012

Först går du in på Nordea och loggar in med din dosa. Sedan ska det finnas att välja e-leg eller bank id eller något under en meny. På swedbank som jag har hittar man det under tillvalsmenyn. Sedan beställer man ett nytt och väljer att det ska vara som en fil på datorn. Man får välja lösen osv. När den säger att allt är klart så går du in på fk hemsida och loggar in. Där får man välja Nordea och sedan skriva in det lösen som du valt till ditt e-leg.

• Somelikeithot

När du ansöker om föräldrapenning så väljer du antal dagar som du vill ta ut varje vecka och hon på fk räknade säkert för 7 dagar i veckan.

• Somelikeithot

Lillabambi: ja blygdläpparna är supersvullna och ömma. Sedan värker det liksom inuti på något sätt till och från och alltid när jag just sitter på toa. Tror även att jag fått svamp eller något nu för det kliar som tusan :( (ursäkta samtalsämnet).

Ja det hade varit roligt att få gå igen på lite grejer. Man glömmer ju fort plus att det är så mysigt med.

• Somelikeithot

Man får ta ut föräldradagar tidigast 60 dagar innan beräknad förlossning. Jag har ansökt från beräknad förlossning men det väljer du ju själv vad som passar er bäst :) ja ju färre dagar man tar i veckan desto längre kan man vara ledig men man får ju mindre pengar ju färre dagar man tar. 180 kr om dagen.

• Somelikeithot

Inatt har det inte blivit så mycket sömn...dottern har hostat och hostat som bara den :( ett tag i vartenda andetag. Nu är hon trött och gnällig men ska absolut inte vila.

Tur att sambon bara jobbar till 2 idag och att vi får besök av hans familj över helgen så jag kan vila vila vila sen ;)

• Somelikeithot

Granen: hur länge ska renoveringen hålla på? Jobbigt att inte kunna vara inne. Speciellt om vädret är dåligt.

Här har vi varit inne hela långa dagen idag. Imorgon har vi ännu ett planerat Lisebergsbesök med sambons familj och några vänner från vår föräldragrupp med dottern. Bra planering att boka in två besök samma vecka ;) men men det blir nog bra. Är ju bokat sedan länge.

• Somelikeithot

Ja jag är också tungandad och får lätt hjärtklappning också.

Idag går jag in i v 32 :) 63 dagar kvar. Alla Lisebergsbesök är över och jag har överlevt ;) nu blir det vila vila vila fram till kollen på livmodertappen som är 10 juli.

• Somelikeithot

Jag har också mycket ont i fötterna nu det senaste men har ju också varit igång en hel del (två dagar på Liseberg). Annars så tycker jag inte att jag har börjat svullna så himla mycket. Märker det lite på förlovningsringen på kvällarna och skorna om jag gått långt men inget överdrivet. Är ni andra svullna?

Idag har jag haft en riktig skitdag! Har varit själv med dottern och vi har bara bråkat hela dagen. Nu sover hon äntligen men jag känner mej bara ledsen över att vad vi än gjort har slutat med tjafs. Den här treårstrotsen är hemsk just nu. Och jag har hela tiden dåligt samvete för att jag inte har ork att vara med henne fullt ut :( hon testar mej hela tiden och jag märker att min frånvaro gör henne arg.

• Somelikeithot

Jag känner inte att jag kan njuta av denna graviditeten och vill bara att det ska vara över. Vill få tillbaka min ork att göra saker utan att behöva säga till henne att jag måste vila eller jag kan inte, orkar inte, har ont osv...
    Hatten av för dom som får allt att gå ihop!

Svar på tråden september 2012