Inlägg från: Somelikeithot |Visa alla inlägg
  • Somelikeithot

september 2012

Är galet trött hela dagarna men kan inte sova direkt sen på kvällen så blir jag helt plötsligt pigg och kan inte somna då heller. Värdelöst!

• Somelikeithot

Ja när jag väl somnat så sover jag helt ok. jobbigt att vända sig som du säger. Man vaknar till varje gång eftersom det är så omständigt. Sen ska det ju kissas men blir oftast bara 1 gång om jag somnar lite senare annars två.

Antar att huvudet inte är lika trött som kroppen och att det är därför det är svårt att somna.

• Somelikeithot

Idag har jag så himla ont i magen och ryggen :( En riktigt skärande smärta i hela höger sida fram och bak. Om jag ligger helt stilla så känner jag bara lite ömhet och molande värk men rör jag mej så kommer värken igen. Den är ganska konstant men släpper ibland för att sedan smyga sig på igen. Någon som känner igen detta? Det gör så ont att tårarna kommer. Och måste stå framåtböjd.

• Somelikeithot

Ringde Bm och hon trodde det kunde vara tarmarna (förstoppning) eller ev gall besvär (??). Har varit på toa för nr 2 varenda dag och även idag så det borde väl inte vara det. Skulle ringa fl om det fortfarande höll i sig i em. Det var hur som helst bra att det försvann när jag låg ner och vilade.

• Somelikeithot

Jag har också varit inne några några gånger dels pga sammandragningar och pga att jag inte känt bebis :( Har också känt dom känslorna att man ringer och "stör" och att man tar plats från andra viktigare saker. Speciellt när man går därifrån och allt var bra. Samtidigt så är det väldigt sök t att få kolla upp och man vet ju aldrig om det skulle vara något...

Min magvärk har äntligen släppt! Men har bara legat helt still och vilat hela långa dagen. Hoppas att det inte kommer tillbaka.

• Somelikeithot

34 fulla veckor och in i vecka 35 :) Äntligen!

Har en mörbultad kropp idag efter två dagar med festival här i stan. Mycket mer promenader än vad jag borde tagit men har verkligen haft några kanondagar där man kunnat koppla bort graviditeten och bara mysa med familjen. Massa barnaktiviteter och go musik :)

• Somelikeithot

Ja jag borde kanske packa bb väskan... För 4-5 veckor sedan hade jag som mål att komma över 34 fulla veckor och var väldigt orolig över att jag hade så mycket sammandragningar så tidigt. Och i kombination med att dottern kom i 35+2 och att tappen den gången redan var utplånad i 34+1. Nu känner jag knappt något längre...har lite sammandragningar ibland någon som gör lite ont men i övrigt är just den sortens krämpor borta. Gick 34 fulla veckor igår och nu känns det som den här bebisen aldrig kommer komma ut...känns lite snopet men samtidigt är det ju bra om den håller sig inne i magen så länge som möjligt. Borde kanske ändå packa bb väskan.......

• Somelikeithot

Även järnbrist kan ge hjärtklappning.

Jag brukar märka av järnbrist i hur länge jag orkar med kvällen. När jag har järnbrist brukar jag kväll efter kväll somna tidigare än innan.

• Somelikeithot

Har också varit hos Bm idag. Allt var bra och bebis ligger neråt men är inte fixerad än. Ska komma tillbaka redan nästa vecka igen för att skriva ner lite tankar kring förlossningen och amning osv. Blir nära inpå nu för att min dotter föddes om en vecka i förra graviditeten så bm vill hinna göra det ifall den här också kommer tidigt.

• Somelikeithot

Skönt för er som tycker tiden går fort. Jag vill bara att det ska sätta igång nu. Lite tidigt i v 35 kanske så det är väl bra om det dröjer men hoppas på inte mer än 3 veckor.

• Somelikeithot

Jag har nytt tiotal idag :) 39 dagar kvar!

Här har det också varit väldigt varmt idag. Vi har varit och badat till dotterns förtjusning. Jag mår bara dåligt i värmen :(

• Somelikeithot

Jag borde alltså åka till Dalarna ;)

Det jobbiga med värme och sol är ju att det blir så varmt inne i lägenheten. Det brukar ju jämt blåsa annars så man får lite luft in men inte idag. Ligger och svettas i soffan med sammandragningar (eftersom jag badat och haft dottern själv hela dagen) och en hemsk halsbränna. Halsbrännan har varit under kontroll hela graviditeten men nu sen 2 dagar så här den blivit hemsk :( gör ont i bröst och hals.

• Somelikeithot

Det här iofs inte varit direkt många soldagar här hos mej heller. Vi kanske kan få en härligt varm och fin höst :)

• Somelikeithot

Helenah: Fin mage :) och fin tatuering! Har du fler tatueringar?

Jag har varit in på förlossningen natt. Hade massa sammandragningar igår kväll och som blev värre och värre. Gick och la mej men drömde om att jag hade värkar och vaknade tillslut av en väldigt ond sammandragning. Hade regelbundna onda sammandragningar med 4-6 min mellanrum så dom ville att jag skulle komma in och kolla läget. Tuppen hade dock inte påverkats någon än och var inte öppen något. Fick bricanyl som skulle få sammandragningarna att avta vilket dom gjort nu och så fick vi åka hem.

Svar på tråden september 2012