Inlägg från: Somelikeithot |Visa alla inlägg
  • Somelikeithot

september 2012

Ja jag försöker också lära mej att inte tappa tålamodet för fort. Har alltid haft bra tålamod innan men nu är det värre. Och så tänker jag att vi ska göra något ihop och så börjar det bra men slutar med trots, inget tålamod och bråk.

Skönt lillabambi att du känner att du kan vara med fullt ut.

Antar att alla barn blir påverkade på sitt sätt av alla förändringar som en graviditet innebär. Och inget kommer ju vara sig likt igen.

• Somelikeithot

Ingen nervositet här heller än...mer nervös inför allt efter. Förlossningen ser jag fram emot :) och är såå nyfiken på den som ligger i magen. Förra gången kollade vi könet innan men nu vet vi inte.

• Somelikeithot

Jag har också haft en del ångest och oro under denna graviditeten :(

Skönt att lustgasen fungerade så bra för dej förra gången Helena. Jag hade svårt att andas i den förra gången. Kändes som jag inte fick luft. Har du något tips på hur du gjorde? Vet inte om mina värkar redan gjorde så ont att det va svårt att slappna av med gasen.

• Somelikeithot

Jag hann aldrig få epiduralen. Dom försökte ge den till mej men dom får inte sticka in sprutan när man har en värk och jag hade så täta värkar. Hon hittade inget bra ställe att sticka på så blev säkert stucken 10 gånger utan resultat. Tillslut var jag öppen fullt och då är det försent med epiduralen. Fick då istället spinalbedövning som är samma grej fast en dos som skickas in och håller i 3 timmar. Det var jobbigt att dom krånglade så med epiduralen men sprutan kändes knappt. Värkarna gör så ont att inget annat känns hehe...

• Somelikeithot

Är det någon som känner igen en smärta ganska långt ner på magen på höger sida? Förut har det huggit till där lite då och då om man rör sig för fort men nu är den konstant även om jag ligger ner.

• Somelikeithot

Ja det kanske är ligamenten? Hm man kommer inte ihåg alla krämpor från förra graviditeten. Känns ibland som första gången igen. Min vän fick en liten tjej ju förra veckan och jag visste knappt hur man skulle hålla i bebisen hehe...har man verkligen haft en bebis innan liksom? Hehe

• Somelikeithot

Nu är det min tur...är krokig över att jag inte känt bebis knappt inatt eller nu på morgonen :( jag som alltid vaknat om nätterna för att bebis lever om så :(

• Somelikeithot

Allt var bra med bebis i magen och sammandragningarna har lugnat sig lite och livmodertappen är fortfarande lång och sluten. Nu kan jag äntligen känna mej lugn...

• Somelikeithot

Helena: hoppas din bebbe har gjort sig tillkänna nu i magen. Här är det såklart full fart nu bara för att jag varit på koll ;)

Svar på tråden september 2012