Inlägg från: Helenasoch jörgens |Visa alla inlägg
  • Helenasoch jörgens

september 2012

lillabambi: jag har varit det länge, tog hand om min mamma när hon fick en stroke 2004 så gick hemma med henne o tog d ansvaret, .. arbetstränade förra året på ett ställe o nu e man gravid...

mickenike: ja e ju jätte bra om man slipper köpa allt själv,  räcker ju med att man ska köpa blöjor o sånt sen:)

ja använder bara vanlig lotion till magen, ja har en mjuk o len mage:)
    jo förstår d att d blir jobbigt om du har ett krävande jobb,
    o ska fixa ett sånt stöd bälte... får ont varje gång ja  e ute o går osv

• Helenasoch jörgens

lillabambi: nej inte lätt alls!!!! men ska du söka jobb nu när du snart ska ha barn? ja lär inte kunna jobba nåt, har så ont av foglossningen:( kan knappt gå,jobbigt....
    ska fixa sånt stöd bälte jag med, kan man bara gå in till sjukgymnasten o be om ett sånt???

• Helenasoch jörgens

okej, jobbigt när man inte har mycke pengar, o verkligen behöver ett sånt! kanske skulle göra det lite lättare då, inte kul o ha ont!!!

• Helenasoch jörgens

hej allihopa.. hoppas alla haft en trevlig helg, trots regn o blåst!!!!!
    här gick man in i vecka 26 idag:)
    25+1 idag!!
    gratttis selmv till gravpenningen, måste kännas skönt... sj ska ja skicka in papper till f kassan, ska ansöka om föräldrapenning...

o grattis till att du kommit in i vecka 27 nu!!!!

tack för tipset lillabambi, men känner ingen som är gravid just nu omkring mig el som varit gravid nydligen:/
    så får pinas av smärta, inte råd med sånt bälte just nu...känns inte kul!!!!

mysigt o kolla vagn!! här e vagnen klar:) en 500kr från blocket, jätte fin vagn, nöjd med den jag....

plus fått hem lite bebis kläder, beställde hem en björn overall så söt:)
    o lite bodys:)
    vill ha lite nytt:) så kul, plus två nappar där det står i love mum o i love dad:)

sen från ellos en bodys som det står älskling på, så sött....

grattis mickenike till vecka 28!!!!! nu e du ju i 7månaden:) hur känns det?

• Helenasoch jörgens

lillabambi: mm ja kan höra med dom om dom inte kan låna ut, för inte fan har ja lust o gå o ha så ont inte, när det e BRA O PROMENERA! mår bättre då med, psykiskt o fysiskt!

lillabambi: jhk88 son är 18mån:)

• Helenasoch jörgens

mickenike: vad heter den sidan, med begagnade kläder?? tipsa gärna mig om den:)

tack både mickenike o selmv om tipset om stödbälte, min sambo säger att det e viktigt att skaffa sånt så ja slipper ha ont:( se om vi får låna först o främst....

• Helenasoch jörgens

va hos barnmorskan idag o mätte magen igen, nu ligger måttet på 24cm o hjärtljuden lät jätte bra... 149 låg dom på nu

har även en tid inbokad hos sjukgymnasten imorgon, plus ska köpa ett stöd bälte:) se om det lindrar o hur det fungerar..
    vad har ni andra haft för sf mått???

• Helenasoch jörgens

fin mage lillabambi:) hoppas det går bra på fredag med mätningen:)

välkommen  Somelikeithot:)  
    kul med vecka 28, då ligger du två veckor före mig, hur känns det o vara i 7månaden?
    e ju bra att ni har det mesta:)
    jag e med trött om dagarna o det e tungt med magen här med, va ute på promenad nyss o d va tungt o gå hehe.. men bra o motionera lite varje dag..

• Helenasoch jörgens

hej alla.................

idag har varit en hemsk dag för mig:( mår inte bra alls, yrsel från h*lvetet o e så seg  o sliten...
    varit hos sjukgymnasten där man fick rejäl kall svettning o yrsel så va tvungen o ta mig hem snabbt efter, fixa ett stödbälte med:)

jhk88: grattis till 25 fulla veckor o på väg in i vecka 26:)

nu e man i vecka 26, känns bra o lillen har rört sig  osparkat mer än vanligt idag...

25+3

• Helenasoch jörgens

feber idag o väldigt seg:( usch jag e sån person som inte klarar o va sjuk,  e så envis av mig  o e ju den som håller ordning i hushållet, känns inte kul när man inte har energi o ork o städa o fixa...
    sambon o dottern säger åt mig  o vila, o städa när ja e pigg igen.. hehe..

Svar på tråden september 2012