Vad tror du om mitt träningsupplägg?
Jag hoppas att du skulle vilja ge mig en kommentar på mitt träningsupplägg Jag tycker att det är svårt att ta mig tid till att träna regelbundet och har svårt att komma iväg till ett gym eller någon sorts gruppträning. För att få till det överhuvudtaget så började jag springa förra våren. Nu springer jag 5 km två gånger i veckan och känner mig rätt nöjd med det. Dock skulle jag gärna få in något pass med styrketräning. Jag kom över en bok av Paolo Roberto om att träna 15 min om dagen och känner att det skulle passa mig bra. Vad tycker du om det upplägget; alltså att springa 5 km två gånger i veckan + 15 min styrketräning om dagen enligt nedan? -Uppvärmning (hopprep, step-up eller något liknande) i 3 minuter -Utfall (10/sida) -Korsvis lyft av arm och ben ståendes på alla fyra. (10/sida) -Din magövning med kudden mellan knäna -Benlyft liggandes på sidan (10/sida) -Armhävningar 10 st till en början -Squats (10 st) -Superman -Brygga med benlyft (10/sida) -Plankan 30 sek till en början -Simning (10/sida) Får jag till en allsidig träning av kroppen? Vad tror du om ovanstående "program", tränar jag för mycket eller för lite av något? Jag har egentligen inget annat konkret mål förutom att stärka kroppen
Tack på förhand!