• saaa

Utbildning, jobb, lön ?

Jag är väldigt sugen på att börja plugga men jag vet verkligen inte till vad så skulle gärna vilja ha lite tips.

Vad studerade du och hur länge?? Vad jobbar du med och hur mycket tjänar du?

• Svar på tråden Utbildning, jobb, lön ?
  • Anna Paulita
    saaa skrev 2012-04-18 16:54:46 följande:
    Jag är väldigt sugen på att börja plugga men jag vet verkligen inte till vad så skulle gärna vilja ha lite tips.

Vad studerade du och hur länge?? Vad jobbar du med och hur mycket tjänar du?
    Studie och yrkesvägledare i grundskolan, 3 år på Universitetet (blir klar i juni) månadslön på heltid 27 000. (dock arbetar jag ju inte heltid då jag är student)
  • saaa
    Anna Paulita skrev 2012-04-18 16:56:31 följande:
    Studie och yrkesvägledare i grundskolan, 3 år på Universitetet (blir klar i juni) månadslön på heltid 27 000. (dock arbetar jag ju inte heltid då jag är student)
    Spännande! 
    Är det en bra utbildning? Är det stor chans att få jobb efter?
  • Ida Elise

Jag pluggade 4 år på universitetet, har två fil. Kand och en magisterexamen. Arbetar som arkivarie vilket jag alltså har en magisterexamen i, och tjänar 24000 räknat på heltid, men jag jobbar 80% och tjänar lite över 19000. Ingen vidare lön med tanke på allt pluggande...

• saaa
    Ida Elise skrev 2012-04-18 17:41:39 följande:
    Jag pluggade 4 år på universitetet, har två fil. Kand och en magisterexamen. Arbetar som arkivarie vilket jag alltså har en magisterexamen i, och tjänar 24000 räknat på heltid, men jag jobbar 80% och tjänar lite över 19000. Ingen vidare lön med tanke på allt pluggande...
    Hur ser dina arbetsuppgifter ut? :)
  • Vinterankan

Ekonomi och it, pluggade 6 år och har en lön på 36 000. Ingångslön på 26 000 för fem år sedan och har varit föräldraledig i ett år. Jobbar som konsult inom it/ekonomi.

• Gladskit