xxx4 skrev 2014-07-15 12:52:27 följande:
Frk röd håller med löngtar om att du är en riktig kämpare! kan verkligen förstå kraften i att inte vilja ge upp. Har du något barn sedan tidigare? Har läst mycket nu på andra trådar om immunologiska problem o fertilitet o förstått att de kan vara en väg till lyckat resultat men ofta kan det ta flera behandlingar innan de lyckas även i dessa fall. Flera misslyckas också här alltså. Dock tänker jag att det känns bra att veta att man gjort allt man kan under de år man har möjlighet speciellt om man inte har barn sedan tidigare. Har du någon känd autoimmun sjukdom? Jag har själv ulcerös men har ju som sagt fött tre barn ändå samt varit gravid flera gånger tidigare. Det var då vi ville ha ett fjärde barn för ca tre år sedan som vi till slut förstod att min ålder var ett hinder o ÄD var bästa möjligheten.
Vi planerar nu att göra ett sista försök i slutet av september. Hoppas så att det ska lyckas.
Tack. Har inga barn sedan tidigare så det vore underbart att äntligen få bli mamma. Av olika anledningar så kom inte "barnverkstan" igång förrän jag var närmare 40, och det har ju visat sig vara alldeles för sent för att det ska fungera av bara farten. Nu har det gått 3,5 år sedan första behandlingen och jag har hunnit bli 43 år så jag känner att tiden bara rinner iväg.
Jag har enligt de fertilitetsläkare som har undersökt mig en livmoder som ser ut som ett skolboksexempel, helt perfekt alltså, därför börjar jag söka efter anledningar till varför inte ÄD med unga ägg fäster heller. En anledning kan ju vara immunproblematik. Jag har inga kända och dokumenterade immunproblem men jag ska ta prover nu för att se om det kan vara så att mitt immunförsvar är överaktivt.
Stort lycka till med din kommande behandling. Skriv gärna och berätta hur det går.