längtar74 skrev 2014-11-24 17:12:25 följande:
Hemma igen efter avklarad hysteroskopi idag. Känner mig lite förvirrad o deppig eftersom min gyn såg en polyp, men på KK kunde de inte hitta något. Annat än ett litet "förstadie" till polyp vid ena äggledaren, som togs bort. I övrigt såg allt bra ut. Vilket ju är bra. Men min mens som under så många år varit regelbunden och med en lång menscykel verkar nu blivit helt kajko. Senaste mensen kom på dag 20, vilket är helt tokigt tidigt.
Läste att polyp kan ge blödningsrubbning o tänkte att det kanske är anledningen. Men det är det alltså inte. Så det som återstår som förklaring är att äggstockarna helt gett upp o att klimakteriet närmar sig m stormsteg. Visserligen har jag varit medveten om att det skulle hända tidigare för mig (prematur ovarialsvikt blev konstaterat vid vår första kontakt med RMC för fyra år sedan), men eftersom både ÄL och mens funkat bra hela tiden så har det känts långt borta.
Min fina man är nog tyvärr rätt övertygad om att han inte vill försöka m ÄD igen, så det mikroskopiska hoppet om att lyckas på egen hand har varit mitt halmstrå. Nu känns det som om kroppen helt sviker mig. Jag har varit proffs på att anpassa mig till situationen o justerat mina drömmar under årens lopp, men nu vete fan vad jag ska göra. En oändlig tacksamhet över att jag fått uppleva en graviditet och att vi har en ljuvlig 2-åring som är full av livsglädje - men jag hade så gärna velat ge henne ett syskon, och fått uppleva alltihop igen. Jag är inte klar! 
NinaCamilla - du har gjort hysto nu också, hur såg det ut för dig?
FrkRöd - det var slutet av november för dig med, eller hur?
Jag ska iväg på torsdag på en första undersökning, och förhoppningsvis aquascan/hydroskopi. I min remiss står det att inget "fel" kan konstateras på vanligt vaginalt ultraljud hos andra gynekologer så jag hoppas att den läkare som jag ska till på torsdag tar fasta på det och gör aquascan direkt så jag inte behöver vänta och komma dit ytterligare en gång för det.
Jag vet att jag också har en liten polyp som sitter precis vid ingången till livmodern vilket ibland har gjort det svårt för vissa läkare att föra in katetern vid embryotransfer men polypen skulle inte försämra möjligheten till graviditet.
Tråkigt att din man inte gett med sig än för att prova ytterligare en ÄD-behandling. Vad tror du skulle kunna få honom att ända sig? Vad tror du han skulle han säga/göra om du bestämmer dig för att gå igenom behandlingen själv? Du kan ju göra det med donerade spermier.