Inlägg från: Anonym (Nej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nej)

    Måste fadern självmant avsäga sig faderskapet?

    Ta inte ifrån sonen hans pappa. Oavsett om sonen kan bo hos honom är en pappa alltid en pappa och att bli bortadopterad är nog en tagg som kan sitta i långt upp i vuxen ålder.

  • Anonym (Nej)
    Anonym (frustrerad) skrev 2012-04-20 16:50:12 följande:
    Hummeldumel: Ja, min man är beredd på att adoptera min son då hans egna pappa inte vill veta av honom. Pappan har inte hört av sig sen sista samtalet men han vill enbart ha sin son ibland för att han tror att han ska slippa betala underhåll. Han har själv sagt att han inte tänker betala något. Även om så är fallet att han blir tvungen, men jag lägger ingen vikt på den ekonomiska biten då jag ser till min sons hälsa i första hand. O utredning för ensam vårdnad är igång.

    Siristdotter: Ne, men om han tidigare sagt att han är beredd på det om socialen då kan gå in på något vänster.

    Anonym: Menar du oavsett vad som hänt min son hos sin far tidigare med? De men han har fått efter sin pappas omvårdnad av honom? Då tror jag nog att den taggen sitter väldigt mycket djupare. Det har varit utredning på utredning och min son har fått växa upp mycket snabbare än andra barn. Han har fått leka vuxen hos polisen flera ggr för misshandel hos sin pappa där pappan sett saker utan aggerat. Detta har pågått under 4 års tid. Tycker du det är en värdig uppväxt?
    Min pojke känner att pappa inte längre tycker om honom. Att han valt en annan tjej framför honom. Han har till och med sagt att han inte behöver säga pappa till honom då han inte känner att pappa bryr sig.
    Hans pappa har ju även själv sagt att han vill avsäga sig faderskapet. Och i samband med att han träffade sin tjej igen så avsade han sig kontakten med sin mamma och syskon. Han vill inte ha något med sitt förflutna och göra, och ska hans son behöva dras med den bördan hela tiden att pappan inte älskar honom eller vill veta av han, men att han uppfostrat ett annat barn som inte ens varit hans... Skulle vara intressant o få svar!          
    Ja, din son sa för några dagar sedan till sin Pappa att han ville bo hos honom. Slutsats: Han tycker om sin pappa och pappa är viktig. Såren efter misshandeln läker inte genom att pappan sviker/du uppmuntrar pappan att svika honom ännu en gång på ett av de hårdaste sätt jag kan föreställa mig. Din man kan vara en närvarande och kärleksfull vuxen i hans liv utan att behöva beröva barnet sin biologiska far.
Svar på tråden Måste fadern självmant avsäga sig faderskapet?