• mammatilljames

Vad äter ni på kvällen???

Vi äter alltid middag runt kl 18, då vi äter tillsammans med sonen som inte kan äta senare.

Och varje kväll innan vi lägger oss runt 23 så hinner man bli lite hungrig.. Tills för ett par månader sedan har det varit en vana att varje kväll framför tvn ta fram en godisskål eller chips men nu gör vi inte det längre.. Antingen lägger man sig hungrig (vilket gör att jag inte kan somna på flera timmar och får riktigt ont i magen) eller så äter vi lite nötter, mackor och oboy/the eller liknande.. 

Vad äter ni på kvällarna? Har svårt att tänka mig att alla småbarnsföräldrar (eller vuxna människor överhuvudtaget) tar fram godis och chips varje kväll, eller går och lägger sig hungriga..  Så vad blir "kvälls tugget"?

(vill bara ha nyttiga alternativ, men såklart goda!)       

• Svar på tråden Vad äter ni på kvällen???
  • Poptart

Hej du! Näe, det låter inget vidare med chips och godis varje kväll, huvaligen! Mackor och Oboy låter inte heller optimalt! (massor av kolhydrater = socker!)

Jag är gravid och har varit småhungrig på kvällarna också. Jag brukar äta lite yoghurt (gärna turkisk blandad med vanlig) med frukt på, t ex frysta mangobitar, och nån mandel eller valnötter för att ge lite crunch till det hela! 

Bästa kvällstugget helt klart! 

• mammatilljames
    Poptart skrev 2012-04-25 16:30:39 följande:
    Hej du! Näe, det låter inget vidare med chips och godis varje kväll, huvaligen! Mackor och Oboy låter inte heller optimalt! (massor av kolhydrater = socker!)

Jag är gravid och har varit småhungrig på kvällarna också. Jag brukar äta lite yoghurt (gärna turkisk blandad med vanlig) med frukt på, t ex frysta mangobitar, och nån mandel eller valnötter för att ge lite crunch till det hela! 

Bästa kvällstugget helt klart! 

Nej det är absolut inte bra!

Men tex special k- red berries (Kellogs) måste väl vara helt OK med mjölk? Är valnötter enda nöten som är bra?

Äter itne yoghurt.. Det händer väääldigt sällan och tycker bara om fruktyoghurt. (turkisk är god, men kan inte äta det varje dag.. )     
  • lövet2

Jag tar ett par mackor varje kväll och dricker kaffe till dem. Försöker käka runt 21-tiden, så det inte blir precis innan jag lägger mig.

• glad i livet

Frukt? Det är gott och nyttigt.

• Purpurbräcka

Jag dricker roiboos eller varm choklad och äter mackor eller skorpor. Jag inbillar mig att jag somnar lättare om jag druckit något varmt.

• Barbabok

Jag äter middag vid 17-18 sen är det bra för mig.

Frukost 6.30 (mackor, kaffe)

frukt

lunch 11.30 (rester från middagen+frukt)    

mellis 15.00 (en macka kanske nån frukt)

middag 17-18

• Nyfikna72

Sen får man väl göra skillnad på att vara hungrig och sugen.....äter man middag vid sex så har jag svårt att tro att man på något vis känner sig hungrig på det viset . Det är nog betydligare vanligare att man skapar sig ett dolt behov att vara just sugen och sen skyffla in allsköns godsaker och sen tycka att det är okej. Behovet att äta på kvällen skapar man nog alldeles själv.

• GrönaDruvan

Äter alltid vid 21-21.30 och det blir antingen naturell yoghurt med lite bär i + hemmagjord musli eller omelett, en smörgås och te. Annars kan du ju göra fruktsallad med keso i, är också gott!

Svar på tråden Vad äter ni på kvällen???