• 070104

Omröstning: Vad heter flickors könsorgan?

Blev oerhört chockad över svaren i tråden och vill ha lite statistik.. 
    Så vad kallar du det kvinnliga könsorganet när du pratar med ett barn?

Tog endast med de vanligaste benämningarna jag hört annars skulle listan blivit oändlig.
    Alla andra benämningar än de i listan ingår i alternativ "annat".

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Omröstning: Vad heter flickors könsorgan?
  • Ellenbmt

Muffen eller skruttilutten

• Mamma till flera

Pöna säger min dotter. Och de har hon kommit på helt själv.
    Tror kg kallade de böna när hon va väldigt liten så de kommer där ifrån

• fågelungarna

Snopp är en beskrivning av snoppens utseende. Jag har i barndomen alltid kallat det kvinnliga könsorganet för springa, vilket också är en beskrivning av utseendet. Snippa är bara en feminin form av snopp och varför ska just snopp vara det normativa? Tycker egentligen springa är bättre, men nu är snippa såpass vedertaget och välspritt att det är det ordet vi använder här hemma.

• Lena
    fågelungarna skrev 2012-05-04 20:53:15 följande:
    Snopp är en beskrivning av snoppens utseende. Jag har i barndomen alltid kallat det kvinnliga könsorganet för springa, vilket också är en beskrivning av utseendet. Snippa är bara en feminin form av snopp och varför ska just snopp vara det normativa? Tycker egentligen springa är bättre, men nu är snippa såpass vedertaget och välspritt att det är det ordet vi använder här hemma.
    Hur menar du att det är en beskriving av utseendet? Du tnker inte på ordet stropp snarare?

• Tulpani

Snippa är det korrekta enligt mig men eftersom jag haft barn ett tag så är jag tyvärr inkörd på det fula ordet puppa.

• dec2010

Röstade på snippa , men vet inte vad jag i praktiken skulle säga. Har en son nu så har inte behövt fundera på det en. :)

Svar på tråden Omröstning: Vad heter flickors könsorgan?