• 070104

Omröstning: Vad heter flickors könsorgan?

Blev oerhört chockad över svaren i tråden och vill ha lite statistik.. 
    Så vad kallar du det kvinnliga könsorganet när du pratar med ett barn?

Tog endast med de vanligaste benämningarna jag hört annars skulle listan blivit oändlig.
    Alla andra benämningar än de i listan ingår i alternativ "annat".

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Omröstning: Vad heter flickors könsorgan?
  • 070104
    Momalicious skrev 2012-05-05 15:14:59 följande:
    HAAHAHA, det där skulle vara ett sms till min sambo! Dör!
    Haha
  • Veladis

Underliv = under livet, dvs under midjan. Det är väl en fånig victoriansk/oskariansk omskrivning om något. Ungefär som att kalla tjuren för herr ko och sätta små kjolar på benen på flygeln för att inte tänka på sex.
    Om man kallar könet för underlivet kan man lika gärna kalla huvudet för överhalsen, eller fingrarna för bortomhanden.

• LeLove

Jag kallar mina barns underliv för det dom själva har börjat säga! 
    Dvs min dotter har "kissen" och min son har "oppen" (han är drygt 1,5
    så vissa bokstäver försvinner fortfarande ) Svårare än så blev det inte.
    Trodde jag skulle ha problem med det men mina underbara barn löste
    det helt själva =) 

• Iryelle

Annat, underliv. Snippa är inget jag i dagsläget känner att jag kommer använda men om min dotter lär sig det på förskolan och vill använda det så får hon gärna göra det. Annars så tror jag att attityden man har angående könet är minst lika viktig, troligtvis mer så, än själva benämningen. Jag har aldrig skämts eller tyckt det varit pinsamt att tala om mitt kön, kanske för att min mamma var väldigt avdramatiserande och använde inte smeknamn på könsdelar.

• wity

Snippa såklart..

♥ Tyra 031010 ♥ Wilhelm 050628 ♥ Alvin 100826 ♥
  • LillaVanilla

Jag har två pojkar och de har snopp. Sen har de såklart spånat vidare med att "pappa har snopp, men mamma har "inte snopp"". Men sen sa en kollega till mig att hon kallar flickors underliv för "kisselisa" och det tyckte jag var sött. Snippa är katastroffult, det vill jag inte använda.

• Primmeling

Vi säger tummen för både tjejers och killars känsorgan. Jämlikast och neutralast så.

• 3 barns mamma84

Vagina och snopp det är bara så .

Kvinnors heter vagina och männens heter snopp

Det finns också vuxna namn som fitta och kuk men dom anväder man det så mkt av alls .    

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Omröstning: Vad heter flickors könsorgan?