• wendy

Var ansöker man om göra hemundervisning?

Som rubriken lyder.. Har inget barn ännu, men är fast besluten att undervisa mitt/mina framtida barn hemma.
    Varför? Tycker skolorna idag inte bidrar mer än självmordstankar och stress, dåliga umgängen osv.

• Svar på tråden Var ansöker man om göra hemundervisning?
  • Insatt
    wendy skrev 2012-05-05 21:44:40 följande:
    det är den viktiga kontakten med föräldrarna jag är rädd över

flytta till ett annat land då där de inte har de regler som vi har.
  • pigglet
    wendy skrev 2012-05-05 21:44:40 följande:
    det är den viktiga kontakten med föräldrarna jag är rädd över
    Men du behöver ju inte sätta dem i skolan förrän de är 7 år, till dess har du 7 långa år på dig att ha dem hemma på heltid. Sedan är skoldagen bara ca 4-5 timmar i början, så stannar du hemma har ni fortfarande ganska många timmar att umgås på.
  • wendy
    Frontline skrev 2012-05-05 21:46:21 följande:
    Tro mig den får dom även fast dom går i skolan.
    Även barn behöver komma hemifrån och träffa andra.
    antagligen, men de flesta barn idag är bara små bratz som är ute och ränner om nätter, super och dricker.
    i skolan pågår ju en ständig 'tävling' om vem som är populärast och vem som ser bäst ut... vill inte att mitt barn ska bli nån sån
  • wendy
    pigglet skrev 2012-05-05 21:47:49 följande:
    Men du behöver ju inte sätta dem i skolan förrän de är 7 år, till dess har du 7 långa år på dig att ha dem hemma på heltid. Sedan är skoldagen bara ca 4-5 timmar i början, så stannar du hemma har ni fortfarande ganska många timmar att umgås på.
    jaha, jag trodde det var 5, tack känns lugnare
  • Frontline
    wendy skrev 2012-05-05 21:50:34 följande:
    antagligen, men de flesta barn idag är bara små bratz som är ute och ränner om nätter, super och dricker.
    i skolan pågår ju en ständig 'tävling' om vem som är populärast och vem som ser bäst ut... vill inte att mitt barn ska bli nån sån
    Haha vilken sten sitter du under?

Finns inte en tendens till det där vi bor kan jag tala om...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    wendy skrev 2012-05-05 21:50:34 följande:

Du verkar ha en något skev bild av barn, skola och samhället.

Vad grundar du den på?
  • 070104

Hallå?! Tänker du inte jobba???? 

• wendy
    Frontline skrev 2012-05-05 21:52:50 följande:
    Haha vilken sten sitter du under?

Finns inte en tendens till det där vi bor kan jag tala om...
    oj, finns det inte det??! vilken otrolig glad nyhet! (icke ironisk) vilken stad är det om jag får fråga?
  • wendy
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-05-05 21:54:41 följande:
    Du verkar ha en något skev bild av barn, skola och samhället.

Vad grundar du den på?
    mitt sinne
  • Frontline
    wendy skrev 2012-05-05 21:51:50 följande:
    jaha, jag trodde det var 5, tack känns lugnare
    Och du ska ha dina barn på hemundervisning och vet inte vilken ålder barnen börjar i skola
    wendy skrev 2012-05-05 21:55:56 följande:
    oj, finns det inte det??! vilken otrolig glad nyhet! (icke ironisk) vilken stad är det om jag får fråga?
    Skyltar inte med vart jag bor på FL men skulle tro att det är så på dom allra flesta skolor i Sverige,,,
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
Svar på tråden Var ansöker man om göra hemundervisning?