Vår 6-åriga dotter blev kränkt på utvecklingssamtalet
Är så himla upprörd och ledsen och vill gärna höra era synpunkter på följande:
Vi var kallade på utvecklingssamtal tillsammans med vår 6-åriga dotter.
Ganska tidigt uppmärksammar jag att fröken klankar ner på dottern och framhäver det dottern är mindre bra på, påpekar småfel i hennes tidigare arbeten (tex påpekar hon att dottern har parat ihop en bild på en mus med en stuga istället för med ett hus, mus-hus) vilket för mig är en småsak och helt tar död på glädjen att lära sig om man får dessa påpekanden slängda i ansiktet varje skoldag.
Hon säger att vår flicka" verkar bära på en mask och att hon kanske skulle må bra av att gå och prata med någon vuxen" medan jag och mitt ex blir helt förfärade och undrar vad det är för fel på oss 2 som älskar henne över allt annat eller alla andra vuxna som finns i hennes närvaro, mormor/morfar, moster mfl.
Hon pratar vidare om att vår dotter inte verkar ha någon bästis då vår flicka påpekar att hon "är kompis med alla".
Vid detta laget gråter vår dotter för att hon skäms och är rädda för att vi ska skälla på henne. Hon sitter uppkrypen hos sin pappa och jag kan bara tänka mig hur liten och värdelös hon känner sig.
Vår dotter är väldigt noggrann och är rädd för att göra fel vilket leder till att det ibland låser sig för henne och det blir då svårt att hänga med i det snabba tempot som det är i dagens skola. Hon går i en klass med 27 andra barn och hon är 6 ÅR GAMMAL. Ska inte skolan stärka hennes självförtroende och stötta henne i undervisningen????
Jag är livrädd för att fröken har klampat ner på henne en längre tid, att dotterns lust och glädje över att lära sig och våga göra fel är skadat och VARFÖR har ingen tagit upp detta med oss tidigare????
Enligt föreståndaren på dotterns tidigare förskola och en god vän till familjen som är barnspykolog på BUP är detta snudd på tjänstefel, vad är er uppfattning och hur ska jag gå vidare (har skrivit ett mail till både rektorn och fröken och förväntar mig en förklaring vid ett nytt samtal utan vår dotters närvarande).