• Meddelande borttaget
  • Svar på tråden Fråga en hacker.
  • Ingrid Bergman

Är du en hackforums (net) medlem ?

• Anonym (GuyFawkes)
    Ingrid Bergman skrev 2012-05-07 19:46:55 följande:
    Är du en hackforums (net) medlem ?
    Nej, har dock varit det förut.
    Avslutade mitt medlemskap pågrund av att  dom flesta medlemmarna på den sidan saknar kunskap och sprider fördomar och en falsk bild om hacker-kulturen.
  • Anonym (säkerhet)

Var finns de största säkerhetshålen man som "vanlig" datoranvändare missar? Finns det t ex nåt där du tänker "helt vansinnigt att folk inte vet att den här sidan/funktionen/beteendet är så lätt att hacka"

• Anonym (GuyFawkes)
    Anonym (säkerhet) skrev 2012-05-07 19:56:57 följande:
    Var finns de största säkerhetshålen man som "vanlig" datoranvändare missar? Finns det t ex nåt där du tänker "helt vansinnigt att folk inte vet att den här sidan/funktionen/beteendet är så lätt att hacka"
    Oj, bra fråga.
    Kan börja med att det är läskigt hur många sidor som är sårbara för till exempel SQL Injektioner (En väldigt simpel webhacking metod), vilket innebär att man kan få ut, ändra och radera alla användare i en databas.
    Om jag skulle börja nu, skulle jag kunna på några minuter hitta över 100 sårbara svenska sidor, skulle ta någon timme till för att hacka mig in i dom.

Det har blivit en krock mellan folks lathet och internet, pågrund av oss hackers.
    Folk som JOBBAR med att skapa hemsidor är totalt inkompetenta när det gäller säkerheten, därav hör man ständigt om stora sidor som blivit hackade och kontouppgifter publicerade.

Vad jag vill komma fram till är att internet inte är säkert, har aldrig varit säkert och kommer aldrig bli säkert.
    Om man vill förminska risken att bli hackad är ska man följa dom vanliga föreskripterna: Använd inte samma lösenord på olika ställen, ladda inte ner okända filer, registrera dig inte på skumma sidor och utgå alltid från att folk vill dig illa.
  • Anonym

Skulle du kunna tex hacka någons facebook-konto? 

Hypotetiskt. 

Tänker på ifall mitt ex kan göra det med mitt konto t.ex. , om han vill. 

En annan fråga: Vet du var man kan ladda ned winrar för att öppna en rar-fil utan att ladda ned något skumt virus? 

• Anonym (GuyFawkes)
    MarajaILund skrev 2012-05-07 20:00:16 följande:
    Varför är det roligt att hacka?
    För mig handlar det om att jag får en kick av att ta mig in och överlista olika system.
    Det är ett intelligenskrig där du ska vara smartare än systemet eller skaparen av hemsidan.

Jag känner mig även väldigt lyckad när jag lyckats ta mig in i ett system som jag vet ingen gjort tidigare, jag kan gå runt med en eufori-känsla i dagar/veckor.

Det finns även dom som kallar sig "Hacking Activist" eller Hacktivist, ett känt exempel är hackerkollektivet Anonymous som har riktat in sig på att hacka och förstöra för korrupta regeringar och företag.
  • Anonym (GuyFawkes)
    Anonym skrev 2012-05-07 20:20:06 följande:
    Skulle du kunna tex hacka någons facebook-konto? 

Hypotetiskt. 

Tänker på ifall mitt ex kan göra det med mitt konto t.ex. , om han vill. 

En annan fråga: Vet du var man kan ladda ned winrar för att öppna en rar-fil utan att ladda ned något skumt virus? 
    Det går ALLTID att hacka saker, spelar ingen roll vad det är.
    Men just Facebook har ett väldigt bra system för att hålla oss skumma typer ute, vilket gör att man kan inte angripa facebook i sig.
    Dom enklaste sätten att hacka sig in i ett facebook-konto är att antingen hacka email-kontot med hjälp av dom personliga frågorna dom flesta mailen använder.
    Man kan även skicka en Trojan/Keylogger till offret vilket gör att man får tillgång till antingen hela datorn eller lösenorden datorn använder.

Så det är klart att ditt ex kan hacka sig in på ditt facebook-konto, men om han/hon inte har kunskap inom ämnet skulle jag inte vara särskilt orolig.

Förstod inte riktigt vad du menade med din andra fråga men om du menar den officiella WinRar versionen kan den hittas här:
    http://www.rarlab.com/download.htm
  • KungligtSnygg
    Anonym (GuyFawkes) skrev 2012-05-07 20:21:13 följande:
    För mig handlar det om att jag får en kick av att ta mig in och överlista olika system.
    Det är ett intelligenskrig där du ska vara smartare än systemet eller skaparen av hemsidan.

Jag känner mig även väldigt lyckad när jag lyckats ta mig in i ett system som jag vet ingen gjort tidigare, jag kan gå runt med en eufori-känsla i dagar/veckor.

Det finns även dom som kallar sig "Hacking Activist" eller Hacktivist, ett känt exempel är hackerkollektivet Anonymous som har riktat in sig på att hacka och förstöra för korrupta regeringar och företag.
    Bra jobbat :p  Är ju lite romantik över att vara hacking activist. Som i Millenium-trilogin tänker jag. <3
  • Anonym (mohaha)

skulle man kunna få hjälp att hacka facebook konto ??

Svar på tråden Fråga en hacker.