Slagathor skrev 2012-05-11 12:18:16 följande:
Det blev inte som jag föreställt mig.
Sömbrist (man lär sig hantera det, lätt! Hur jobbigt det än låter innan. Man väljer sig det lovar jag)
Dagliga lyckorus. Hur dryg lillan än är finns det ingenting som kan rubba lyckan hon ger mig.
Det är också svårt. Svårare än jag trodde att vara mamma. Det är jobb 24/7. Du måste finnas tillgänglig, kan inte planera för dig själv, kan inte duscha eller skita när du vill. Dina egna rutiner rubbas och jag som var väldigt mån om min egentid innan jag fick barn undrade hur jag skulle klara det. Det går hur bra som helst! När man väl får tid för sig själv är det mycket mer värt än innan och man nyttjar luckorna på ett annat sätt. Jag har gått från att vara en självcentrerad, ytlig ensam"unge" till en mamma som utan att tveka bortprioriterar mina egna behov. Det är inte ens jobbigt. Det rör mig inte i ryggen. Det är bara så fantastisk att vara mamma. Men ja, livet blir sig aldrig likt igen.
Ganska precis som jag kanner

Det dar med lyckan speciellt, att man vaknar pa morgonen, far ett leende och allt ar helt perfekt pa en gang. Man kanske inte sovit ngt, inte hunnit duscha pa 2 dagar, har risigt med pengar, maste ga till affaren i regnet - men allt ar helt perfekt.
Nu ar iofs min son bara 7 manader, sa jag vanjer mig fortfarande vid att jobba hela tiden. Som ensamboende ar det annu svarare att fa tiden att racka till.
Nar jag gar ut utan honom (har val hant kanske... 6-7 ganger hittills) kanns det helt sjukt, som om jag luras for att folk inte ser mig for den jag ar (eftersom han inte ar med), som om jag inte ar hel.