Plektrum skrev 2012-05-12 22:17:16 följande:
Minns en gång i när jag fortfarande gick i skolan (minns inte om det var högstadiet eller gymnasiet dock). Kom hem en fredag en vinterdag när det fortfarande var ljust ute och var trött och tänkte att jag skulle sova på soffan i vardagsrummet en stund. När jag vaknade upptäckte jag att det var mörkt ute och tänkte att det var mitt i natten och muttrade över varför ingen väckt mig. Jag gick upp till mitt rum på övervåningen och hann börja ta på mig pyjamasen innan jag fick för mig att titta in i päronens och syrrans rum. Deras sängar var tomma och då trillade poletten ned.
En annan gång vaknade jag klockan sex på morgonen. Eller, jag trodde det i alla fall. Valde att gå upp och äta frukost eftersom klockan ändå skulle ringa halv sju. Går ned i köket och rotar i kylskåpet. Pappa vaknar och kommer ned och frågar vad jag sysslar med. När jag svarar "frukost" berättar han att klockan är två på natten.
Apropå min far så har han själv lagt saker där de inte hör hemma. Hittade hans insulinpenna i brödskrinet och bilnycklar i ett av köksskåpen.
hehe gjorde likadant en gång, somnade på dagen, gick förvirrat upp vid 23.00, frågade bara min bror vad klockan var , han sa elva... så jag åt frukost, gick o frågade mamma varför hon låg i sängen vid 11. då fick jag veta att det var 23.00 inte 11.00