• lövet2

Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!

Mamma skulle i väg på någon kongress och bodde på hotell. Hon hade packat ned tandborste och sin nyinköpta tandkräm av märket Blåvitt (Konsums eget, som väl har försvunnit nu?). Före middagen skulle hon borsta tänderna och plockade upp tandkrämen ur necessären. Efter några sekunders borstning insåg hon att något var fel, så hon kollade - kalkpasta. Den tuben gick också i blått och vitt.

För den som aldrig använt kalkpasta, kan jag berätta att den är otroligt fet och inte går att få bort med vatten. Mamma fick gnugga bort det värsta med hushållspapper, och sedan åt hon en middag som bara smakade blä ...

• lövet2

En ytterst pinsam historia, men tack och lov var det ingen som såg mig:
    Jag var 15 år, men tillsammans med en kille som var några år äldre och jobbade på ett lite större privat företag. De hade något jubileum och bjöd på firmafest en hel helg på hotell i Finland. Första gången jag bodde på hotell, så jag var jätteimponerad. Pojkvännen skulle på en massa aktiviteter före middagen, men jag stannade på rummet för att utnyttja all lyx. Ett långt bad, tvättade håret, tog noggrant på mig min nya dyra klänning. Då upptäckte jag att jag glömt hårfönen hemma. Elände! Men i det lyxigt utrustade badrummet hängde något på väggen, som såg ut som en rund hårfön fast med slang i stället för sladd. Korkade jag ställde mig där i klänning och allt, kastade tillbaka håret, blundade och slog på hårfönen. Fast det var ingen fön, utan hela jag blev genomdränkt ...

Jag åt middag med blött hår och blöt klänning och vägrade svara på vad jag råkat ut för. Det regnade inte ens ute, så jag kunde inte skylla på att jag varit utomhus och blivit blöt!

Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!