• Kelebek

    AP-föräldrar som jobbar skift - tips på hur vi kan få det att gå ihop?

    Jag vill börja med att skriva att jag inte direkt är en renodlad AP-mamma, men jag tycker att det mesta med AP stämmer helt överens med vad jag tycker och tänker, så därför skriver jag här, så jag kan få tips från folk som har ungefär samma synsätt...

    Lite bakgrundsinfo: min sambo och jag har två söner, en på 6 år som börjar skolan till hösten, och en liten kille på 2 månader. Sambon jobbar som skift (dag och kväll) som sjuksköterska på en akutvårdsavdelning, och jag pluggar till sjuksköterska (men är nu föräldraledig). Planen är att vår yngste son ska börja på dagis HT 2013, dvs när han är 1½ år, för att jag ska kunna fortsätta mina studier. Jag har varit allvarligt sjuk sedan jag var 12 och har därför inte kunnat skaffa mig en högskoleutbildning, så det här är väldigt viktigt för mig då det är det jag brinner för.