• Anonym (Snål?)

Alla dessa studentfester. . .

Jag är ensam mamma med dålig ekonomi. Jag har inget jobb nu och lever på existensminimum. Nu i juni tar tre tjejer nära mig studenten. Det är två syskonbarn och min sons (halv)syster. Måste man hålla på och köpa presenter till studenten, eller räcker det med en blomma när man "bara" är moster / före detta bonus?

Jag vill inte verka snål, men om jag så bara köper en present för en hundring + en blomma så blir det ca 450 spänn, och det har jag svårt att få råd med. Jag har lite sparade pengar (ca en tusenlapp), men dem hade jag tänkt att jag och min son skulle ha roligt för i sommar eller ha till vinterkläder i höst.

Min mamma har samma problem eftersom hon är ålderspensionär och inte har så mycket heller.

Är studenten en sådan tillställning som man SKA köpa till, eller anses det okej med blommor från andra än mamma och pappa?     

• Svar på tråden Alla dessa studentfester. . .
  • Mynta

Men Anonym, förstår du inte eller spelar du bara dryg...?

• Anonym

Vår vän "anonym" har inte matte som sin starka sida. Även efter flera förklaring fattar han/hon inte. Suck!

• Anonym

Anonym skrev 2012-05-12 19:05:29 följande:

Så står det inte i ts... "Jag vill inte verka snål, men om jag så bara köper en present för en hundring + en blomma så blir det ca 450 spänn, och det har jag svårt att få råd med."
    det står det visst:
    Anonym (Snål?) skrev 2012-05-12 09:50:22 följande:
    Nu i juni tar tre tjejer nära mig studenten. Det är två syskonbarn och min sons (halv)syster. Måste man hålla på och köpa presenter till studenten, eller räcker det med en blomma när man "bara" är moster / före detta bonus?

Jag vill inte verka snål, men om jag så bara köper en present för en hundring + en blomma så blir det ca 450 spänn, och det har jag svårt att få råd med. Jag har lite sparade pengar (ca en tusenlapp), men dem hade jag tänkt att jag och min son skulle ha roligt för i sommar eller ha till vinterkläder i höst.

• emelianzei
    Så står det inte i ts... "Jag vill inte verka snål, men om jag så bara köper en present för en hundring + en blomma så blir det ca 450 spänn, och det har jag svårt att få råd med."
    Har du ens läst hela ts? "Nu i juni tar tre tjejer nära mig studenten. Det är två syskonbarn och min sons (halv)syster."

Ser du? TRE personer!  
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-12 19:06:55 följande:
    det står det visst:

Vart står det att tre presenter och tre blommor går på 450kr? Inte i ts ialflall..
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-12 19:09:05 följande:

Vart står det att tre presenter och tre blommor går på 450kr? Inte i ts ialflall..

OK, du kan inte läsa TS, så sluta diskutera OT nu.

självklart räcker det med en symbolisk grej på studenten, man blir glad för uppmärksamheten!  
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-12 19:11:40 följande:

OK, du kan inte läsa TS, så sluta diskutera OT nu.

självklart räcker det med en symbolisk grej på studenten, man blir glad för uppmärksamheten!

Verkar vara ni som inte kan läsa ts...
  • Anonym (x3)
    Det är bra om man läser hela trådstarten och inte bara utvalda delar. Läser man hela trådstarten, då vet man att TS har tre blivande studenter att handla presenter till och då kan man även förstå vad TS menar med sin uträkning.

Men om man bara läser just den meningen i det andra stycket i trådstarten (alternativt av någon anledning väljer att lyfta den ur sitt sammanhang och totalt bortse från annan information som finns i trådstarten), då blir det inte lätt att förstå vad TS menar.
  • Anonym
    Anonym (x3) skrev 2012-05-12 19:34:21 följande:
    Det är bra om man läser hela trådstarten och inte bara utvalda delar. Läser man hela trådstarten, då vet man att TS har tre blivande studenter att handla presenter till och då kan man även förstå vad TS menar med sin uträkning.

Men om man bara läser just den meningen i det andra stycket i trådstarten (alternativt av någon anledning väljer att lyfta den ur sitt sammanhang och totalt bortse från annan information som finns i trådstarten), då blir det inte lätt att förstå vad TS menar.

Och då kommer ts upp i taotal summa enlig henne själv på 1350kr. Vilket jag hävdar inte stämmer på långa vägar.
  • plett

En blomma är fullt tillräckligt. De blir nog glada bara du kommer och gratulerar ska du se. :)

Svar på tråden Alla dessa studentfester. . .