Inlägg från: Ebba Caroline |Visa alla inlägg
  • Ebba Caroline

Ersätta undersköterska med sjuksköterska?

tro hopp kärlek skrev 2012-05-16 15:27:58 följande:
    Kanske för att hon vill jobba med människor och att det är på förlossningen som hon vill vara samtidigt som det ger erfarenhet.

nå må du gi deg gitt, nu får du slappne av litt Flört

LITE OT:

Livet handlar om så mycket mer än status, det handlar om drömmar och att man ska göra det man vill, det man trivs med. Det finns inget jobb som är mer eller mindre värt inom sjukvården. Alla är lika viktiga , allt ifrån dem som städar lokalerna upp till läkarna. Vi är bara människor, och så länge som du inte ser det så kommer du inte att bli en bra ssk eller arbetskamrat. Att respektera människor oavsett, att aldrig döma ngn innan du gått i dens skor. Ha en bra sjuttonde maj/kristihimmelsfärd dag
    Fast jobbar med människor gör man även som sjuksköterska... Jag kan förstå och inte förstå varför man väljera tt jobba som usk under BM studierna. Erfarenheten. Vad jag inte förstår är hur man läser tre år på ssk prgarmmet och sedan väljer att anställas som undersktöerska.
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Ebba Caroline
    tro hopp kärlek skrev 2012-05-16 18:27:03 följande:
    Det är väl att de inte fanns rena ssk vik på förlossningen och det är där som hon vill vara, då väljer hon att gå som usk i stället och få jobba på den avd som hon vill vara på medans hon utbildar sig till bm. Inte så konstigt egentligen , det spelar inte så stor roll egentligen vilken titel man har så länge som man trivs med vad man gör.

(Sen läste jag i en annan tråd att du är anställd som usk  i västernorrland/västerbotten.......och den tråden handlade om usk löner Flört.)

Helt rätt. Jag har varit det, eller en dag till är jag anställd som usk med imorogn övergår anställningen till ssk.
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Ebba Caroline
    tro hopp kärlek skrev 2012-05-16 18:27:03 följande:
    (Sen läste jag i en annan tråd att du är anställd som usk  i västernorrland/västerbotten.......och den tråden handlade om usk löner Flört.)

Vad har det med saken att göra? (Men ja det är rätt)
  • Ebba Caroline
    Buscemi skrev 2012-05-16 18:40:47 följande:
    I en annan tråd skrev du att du är 28 år.  Hur går det ihop?  Drömmer

Hur går vad ihop? Tror du man stannar i en ålder hela livet eller?
  • Ebba Caroline
    Buscemi skrev 2012-05-16 18:40:47 följande:
    I en annan tråd skrev du att du är 28 år.  Hur går det ihop?  Drömmer

Vad är det du vill ha sagt?
  • Ebba Caroline
    Buscemi skrev 2012-05-16 18:45:53 följande:
    Nej, men 16+15 är inte 28. Ingår inte matte i sskprogrammet? Cool

15? 16+13 är däremot 29, vilket är den åldern jag är i Cool
  • Ebba Caroline
    Anonym (Jag) skrev 2012-05-16 18:47:22 följande:

Går ju ihop om den tråden var skriven för tre år sedan.... Annars blir det lite tight

Tråden jag skrev för tre år sedan? Vilket tråd? Var inte ens på FL för tre år sedan...
  • Ebba Caroline
    PrettyPoppy skrev 2012-05-16 18:53:59 följande:

Här skriver du att du jobbat som Ssk sedan förra sommaren. Men nyss skrev du att du jobbar som Usk och ska bli anställd som Ssk i morgon.

Två olika jobb i två olika städer (länder) med två olika anställnignar.
  • Ebba Caroline
    PrettyPoppy skrev 2012-05-16 18:55:59 följande:
    Undrar också vad som menas med "dementa klienter"??

Klienter på ett boende med demens... Vad annars?!
  • Ebba Caroline
    Buscemi skrev 2012-05-16 20:02:45 följande:
    Det är inte så ansträngande faktiskt att avslöja att någon sitter och fabulerar. 

Då får du nog jobba på bättre om du ska hitta någon som fabulerar Börja med ts exempel
Svar på tråden Ersätta undersköterska med sjuksköterska?