Inlägg från: Ebba Caroline |Visa alla inlägg
  • Ebba Caroline

Ersätta undersköterska med sjuksköterska?

PrettyPoppy skrev 2012-05-15 22:11:19 följande:

Fick du din leg. i förtid eller?

Nej, inte det heller. Har jobbat som motsvarande svenskans t5-syrra, när man får dispans.
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Ebba Caroline
    TheFamily skrev 2012-05-15 22:11:22 följande:
    Jag är både usk och ssk....

Är inte ett dugg nyfiken... Bara förundrad över att man har så starka åsikter och inte vågar stå för dom.

Jag skulle aldrig prata om andra människor som vissa gör i den här tråden. Sådana människor hör inte hemma i vården överhuvudtaget!

Du är väl knappast både usk och ssk?
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Ebba Caroline
    Anonym (Ssk) skrev 2012-05-15 22:11:53 följande:

Du behöver inte ha leg för att jobba som ssk.

T5-syrra.
    Ebba Caroline skrev 2012-05-15 22:13:18 följande:

Nej, inte det heller. Har jobbat som motsvarande svenskans t5-syrra, när man får dispans.
  • Ebba Caroline
    Buscemi skrev 2012-05-15 22:13:40 följande:
    Då jobbar du inte som ssk heller. 

Menar du att någon anställt dig som ssk? Förra året och detta året?

Hahaha, vilket tjänstefel.  

T5-syrra. 

http://www.socialstyrelsen.se/ansokaomlegitimationochintyg/forarbetsgivare/anstallasjukskoterskautanlegitimation  

Så inget tjänstefel.    
  • Ebba Caroline
    Anonym (Hallå ja) skrev 2012-05-15 22:15:00 följande:
    Jasså? Då kan en uska föreställa sig som en ssk då?

Om uskan gått klart och är godkänd på alla kurserna från termin 1-5 på sjuksköterskeprogrammet. Då kan uskan bli anställd som sjuksköterska. http://www.socialstyrelsen.se/ansokaomlegitimationochintyg/forarbetsgivare/anstallasjukskoterskautanlegitimation
  • Ebba Caroline
    PrettyPoppy skrev 2012-05-15 22:18:04 följande:

Du har alltså inte jobbat som ssk i Sverige?

Nej, jag har inte jobbat i Sverige som ssk, därav skrev jag motsvarande t5-syrra. Men det är samma princip (dvs samma regler gäller) Se länken ovan.
  • Ebba Caroline
    Buscemi skrev 2012-05-15 22:18:39 följande:
    Okej.  Det låter som en utvecklingsstörd som får sjunga vid Lucia. 
    Inget speciellt.  

Du är bara avundsjuk att ajg redan jobbat som ssk fast jag inte är klar
  • Ebba Caroline
    Buscemi skrev 2012-05-15 22:22:00 följande:
    Japp. Jätteavis. Skrattande
    Ssk är mitt drömyrke. Tomte
    Verkligne ledsen att du inte klarade av att komma in
  • Ebba Caroline
    PrettyPoppy skrev 2012-05-15 22:24:34 följande:

Då så. Blanda inte in andra länder, de har inte samma krav. Vi hade en tjej som ssk-elev på mitt jobb. Hon var barnmorska i sitt hemland. Hennes utbildning motsvarade våran gymnasieutbildning. Kan vi hålla oss till Sverige? Du har alltså INTE haft anställning som leg. Ssk. Sterilcentralen förresten... måste väl vara sämsta tänkbara för en blivande ssk att jobba på?

Jag har inte varit anställd som leg ssk på nåt ställe. Utan som sjuksköterska utan legitimation. Och ja landet där ajg jobbar i har samma regler som Sverige har, där har jag varit anställd sedan förra sommaren som sjuksköterska utan legitimation. Däremot är jag anställt som sjuksköterska utan legitimation på UMAS sedan förra torsdagen, då jag gjorde mitt förs pass som ssk i på Svenska sjukhus. Samma regler igen.

Har jag sagt att jag ska jobba på sterilcentralen?  
  • Ebba Caroline
    Buscemi skrev 2012-05-15 22:24:56 följande:
    Du behöver inte vara lessen vännen.  Jag kom in på nåt mkt bättre.  

Inte vet jag om sopåkning är så mycket bättre, även om de tjänar lite bättre. Men jag måste fråga, hur står ni ut emd lukten? 
Svar på tråden Ersätta undersköterska med sjuksköterska?